Volledige versie bekijken : Spel geeft schokjes (niet verplaatsen)



ghost
5 June 2005, 15:02
(Aan de admins en moderators deze niet verplaatsen zie onder )

Hey , een paar vraagjes . Ik heb painkiller 1 en de expansionpack geinstalleerd ,het rare is als ik 1 opstart ,dan speelt het spel vlot, wil ik dus de tweede dan geeft hij van die schokjes . De requirements voor het spel 2 is :
Minimum System Requirements
System: 1.5 GHz processor or equivalent
RAM:512 MB RAM
CD-ROM: 8X CD-ROM
Video Memory: 64 MB VRAM
Hard Drive Space: 2600 MB
DVD-ROM: 8X DVD-ROM
Recommended System Requirements
System: 2.4 GHz processor or equivalent
RAM: 512 MB RAM
CD-ROM: 8X CD-ROM
Video Memory: 128 MB VRAM
Hard Drive Space: 2600 MB
DVD-ROM: 8X DVD-ROM
Ik zelf heb een Moederbord: CPU Type Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200) Moederbordnaam AOpen AX4SPB-UN (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN) Moederbord Chipset Intel Breeds Hill i848P Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM) BIOS Type Award (10/28/03) Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1) Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2) Communicatiepoort Printerpoort (LPT1) Scherm: Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (256 MB) 3D-Versneller nVIDIA GeForce FX 5200 Monitor Iiyama Vision Master 1451 LS902UT [19" CRT] (1340178211

Wat moet ik dan veranderen dat het toch vlot speelt? Ik heb de laatste direct x ook al geupdate , mijn videokaart heb ik ook geupdate ?
Of kan ik beter een andere videokaart insteken .(Nu gaat het komen he) .
Welke goeie videokaart kan ik erop insteken + kan ik dat zelf doen ? Is dat dus gemakkelijk zonder dat ik teveel jumperkes moet veranderen en dergelijke ?
Gaat er niks verloren of zo ? Plus het mag zo een beetje toekomst gericht zijn.
De prijs mag gerust tot 250 € gaan allee ik weet niet als dat veel is of weinig , het mag ook goeiekoper zijn, maar hij moet toch op zijn minst doom 3 en zeker die painkiller kunnen spelen .
Als je nog iets moet weten ,ik heb everst home hier opstaan ,dan kan ik het er hier bijzetten . Alle ondertussen doe ik dit :heenweer: :D

trebel
5 June 2005, 15:11
Eens naar de game webside gaan en kijken of er patches zijn voor dat probleem en anders de forum van painkiller aflezen voor dat probleem,ik zie niets verkeerd aan uw pc daar u alles hebt dat u moet hebben.

P.S:als je de doom3 demo kunt spelen is uw machin in orde hé

nielsvandesype
5 June 2005, 15:21
Het probleem bij jouw is je 3d-kaart. (zoals je reeds zelf lichtjes aanhaalde). Hoewel de fx 5200 al een direct x 9.0 kaart scoort ze enorm slecht als je ze gaat vergelijken met de eerste direct x 9.0 kaart van ati nl de radeon 9500. Wat ik je zou aanraden is om te beginnen de resolutie te verlagen net als de grafische details te verlagen. Als je echt geen nieuwe 3d-kaart wil kopen installeer dan om te beginnen deze tweakdrivers : http://www.omegadrivers.net en installeer game xp : http://www.theorica.net

Hier kan je zien hoeveel de kaarten kosten , ik zou je een ati radeon x700 aanraden of een geforce fx6600 gt of kijk zelf eens op deze site : http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49/top (http://www.tweakers.net/pricewatch)
Als het toch toekomst gericht zou je kunnen gaan voor de ati x 800 xl (als je toch een tijdje wil doorgaan is wel een pak duurder).

ghost
5 June 2005, 17:12
Thnx alletwee al voor de uitleg , ik wacht nog even op meer reacties :cool:

Heezy
5 June 2005, 18:20
Hey Ghost,

PK BOOH gebruikt Shader Model 3.0. En voor kaarten die dit niet ondersteunen (alle kaarten dus buiten NVIDIA 6-serie) wordt er teruggeschakeld naar SM 2.0.

En dat is juist het grote probleem bij FX kaarten. SM 2.0 vereist minstens 24-bit Floating Point berekeningen. ATi rendert in 24-bit, maar NVIDIA rendert enkel in FP-16 (geen ware kleuren) ofwel FP-32 (= minimum vereiste voor SM3.0). Dus deze FX-kaarten gaan in FP-32 renderen, maar hebben daar gewoonweg de rekenkracht niet voor. Daarom dat dus het expansion pack zo in schokken gaat. Het originele spel gebruikt SM1.1 (dacht ik). En dat is veel minder rekenintensief, maar ook minder mooie graphics.

Ik denk dat het wel tijd is voor een upgrade ;).

Aan te raden kaarten:

-6600GT = mid-end kaart, die vind je al onder de 200€. Kan mooi alle huidige games vlot spelen, en heeft dus ook SM3.0 ondersteuning.
-6800LE = prachtige kaart als je durft/kan tweaken
-6800GT = high-end kaart nog momenteel, beste kaart prijs/kwaliteit. Je vindt die al rond de 300€. Heb ze al eronder zien staan bij acties. Zie wel dat je 256MB neemt bij deze kaart.
-X800XL = rivaal van de 6800GT. Zeer goede kaart, bijna zelfde prestaties.

Persoonlijk zou ik voor de 6800GT gaan. Een van de beste merken is Leadtek.

ghost
6 June 2005, 00:01
Ok ik zal dus heezy zijn raad volgen , en voor de 6800GT 256 mb gaan .
Maar welke ik heb eens op google gekeken , en ik zie er drie staan :(1)GeForce 6800 GT DDL ; (2) GeForce 6800 GT agp ;(3) GeForce 6800 GT pci-x
En ik heb ook iets gezien van een ultra 6800 zie link http://zdnet.be/dossiers.cfm?id=41853&eid=36331
Plus is dat gemakkelijk om het zelf teplaatsen? :wtf:

Heezy
6 June 2005, 00:40
De 6800Ultra moet je niet nemen. Die kost veel te veel voor dat klein beetje dat hij sneller is.

De 6800GT DDL betekent Dual Dual Link. Beide DVI uitgangen zijn dan voorzien van 2 TMDS transmitters, waardoor elke uitgang dus op 330Mhz kan werken, wat ervoor zorgt dat je dus 2 TFT's kan aansluiten met tropische resoluties --> beiden boven de 1920 x 1200...
Imo totaal niet nodig, tenzij je een professioneel photoshop bewerker zijt met Apple TFT's...

En AGP <--> PCI-E, daarvoor moet je naar je mobo kijken welk slot die heeft.

Yep, zeer gemakkelijk te plaatsen. Gewoon ene kaart eruit, andere erin ;). Je hoeft eigenlijk zelfs niet andere drivers erop te zetten. Maar ik raad wel aan van ff de laatste Forceware drivers erop te zetten.

ghost
6 June 2005, 00:46
:thx thnx heezy ik zal uw raad eens volgen :thx

Heezy
6 June 2005, 00:55
Het verschil gaat enorm zijn zene met uw huidig FX5200 kaartje, gellof me ;).

Heb dezelfde kaart gehad vroeger.