Volledige versie bekijken : Nieuwe tutorials sectie



Jelle
10 February 2007, 23:49
Tot nu werden de tutorials op het forum gezet samen met de lessen. Echt praktisch was het niet en dus drong een los tutorialssysteem zich op. Vanaf vandaag zijn de tutorials dan ook in dit nieuwe deel (http://www.minatica.be/tutorials.php) te vinden :)

Het nieuwe systeem is gebaseerd op het downloadssysteem en zal in de toekomst nog verder uitgewerkt worden. Nieuw is ook dat alle tutorials een moeilijkheidsgraad en inleiding hebben om snel een overzicht ervan te krijgen. Voorlopig blijven de oude tutorials fora ook nog even staan tot alles goed overgeplaatst is.
Binnenkort komt er ook de mogelijkheid om een tutorial als PDF te downloaden en zelf tutorials in te zenden. Uiteraard zijn alle ideeën welkom.

In het nieuwe systeem zitten ook tal van nieuwe tutorials, waarvoor dank aan compuchrisje (y)

Verder nog enkele kleinere meldingen:

De zwarte site achtergrond is gisteren na verschillende aanvragen ervoor vervangen met een lichter patroon.
Morgenavond (zondag 11 februari) gaan we het Fedora Core 4 besturingssysteem van de Minatica server geüpgraded worden naar Fedora Core 5. Ook maken we de overstap van MySQL 4.1 naar MySQL 5 wat betreft de databasesoftware. De site zal hierdoor tijdelijk rond tien uur 's avonds trager werken en een tiental minuten onbereikbaar zijn -als alles goed loopt-.

compuchrisje
11 February 2007, 00:12
Hiér heb ik làng op zitten wachten... eindelijk! Hoop dat de leden het ook kunnen appreciëren. Ook moeten we sommige leden bedanken voor hun inbreng: Nightraver, Mimosa, Yelleken (die worden er trouwens ook in vernoemd).
Je maakt mijn weekendje weer picco bello in orde Jelle! :thx

coopman
11 February 2007, 01:01
mooi gedaan Jelle

siegy
11 February 2007, 01:07
prachtig Jelle :good:
maar mijn IE.achtergrond is nog zwart hoor:evil:

PeterN
11 February 2007, 01:12
prachtig Jelle :good:
maar mijn achtergrond is nog zwart hoor:evil:
Dat kan je verhelpen door een refresh waardoor de browser wordt verplicht weer alle onderdelen op te halen en niet vanuit tijdelijke opslag ;)

Buzze
11 February 2007, 01:31
Nightraver, Mimosa, Yelleken en compuchrisje bedankt ,
mooi werk geleverd (y)

siegy
11 February 2007, 01:33
hoi PeterN
ik heb f5 geklikt maar de achtergrond gaat even naar licht en wordt direct weer donker
nog altijd zwart !
ik doe iets verkeerd ???
http://img187.imageshack.us/img187/4460/siteachtergrondnr7.jpg

PeterN
11 February 2007, 01:53
Beste is dat je in het menu van uw browser naar 'extra' gaat, daar 'internet-opties' en tabblad 'algemeen' neemt. Daar kan je uw tijdelijke internet bestanden verwijderen. Dan zou het inorde moeten zijn als je terug naar de site surft ;)

eventure
11 February 2007, 12:31
hoi PeterN
ik heb f5 geklikt maar de achtergrond gaat even naar licht en wordt direct weer donker
nog altijd zwart !
ik doe iets verkeerd ???
http://img187.imageshack.us/img187/4460/siteachtergrondnr7.jpg

De achtergrond van uw screenshot is toch juist :s
Ik zie nergens zwart ....

Mimosa
11 February 2007, 12:38
Heb dat hier vluchtig eens bekeken, zal weer voor een andere keer zijn dat we grondiger kunnen kijken, hoop ik toch!(want ik vind me hier nog niet terug) Snap nog niet goed waarover het precies gaat, heb het ook weer via een "hulplijn" ontdekt ;) Dank je wel! Jelle en ook de hulplijn (hihi) :good:

siegy
11 February 2007, 15:31
foutje mannen ;:evil:

Deze groene Achtergrondkleur van MinaTica is dik in orde:good:

Maar Het browserblad erachter geeft een zwart achtergrond beeld wanneer ik een groot scherm gebruik :shy:
Ik heb nu deze MinaTica-site pagina op 100% staan en moet dan de randen van het browserblad aanpassen dan valt het zwart niet op :p

Zet ik het MinaTica-siteblad op 125% dan is die zwarte achtergrond ook niet zichtbaar !

of zijn er nog andere suggesties;) ????

compuchrisje
11 February 2007, 20:46
Ja Siegy, je instellingen van je beeldscherm even nakijken, want eender hoe... ik kan nergens meer zwart bespeuren ook niet op jouw screenshot.

siegy
11 February 2007, 22:47
Aléé CC op mijn screenshot zie je toch aan bijde zijde zwart ,,
maar als ik op 125% klik niet meer
met wat slepen en schuiven van de browserranden is het oké hoef ik niets te veranderen meer !



Heb mijn beeldscherm altijd op
1152 bij 864 pix staan ;
en 16 bits
en normaal 96 dpi

Jule
11 February 2007, 23:04
Sorry hoor Siegy, maar ik zie ook geen zwart. Maar wat me wel opvalt is dat de achtergrond donkerder lijkt eens de site geladen is. Dit komt vooral door de bleke kleur van het middenstuk, vermoed ik.

siegy
11 February 2007, 23:33
nee..... ik merk dat niemand het door heeft !!
ben ook niet zo'n lettervreter om dat goed onder woorden te brengen

het is in orde zo,, laat het zijn ,,,,
aan Minatica blad scheeld nix meer .... is dik in orde:good:

mijn instelling van de browserblad in de statusbalk rechtsonder>>
staat op 100 % ingesteld ,, dan bleef er nog links en rechts zwart te zien,,
zet die eens op 75% dan zie je ook aan twee zijdes zwart verschijnen, maar dat kan je wegslepen met rechts te klikken en met dubbel pijltje op de buitenste randen van het hoofdblad te verslepen !
zo heb je nog plaats over om messenger te zien ,, ik gebruik zelden volledig scherm!

PeterN
12 February 2007, 02:11
Ik denk dat het probleem bij jou niet overal te zien is en daarom om misverstanden leidt ;) Volgens mij heb je een breedbeeld scherm en komen de zwarte banden langs de zijde doordat minatica enkel 4/3 weergeeft en niet 16/9. Kan dat zijn?

siegy
12 February 2007, 12:43
Ja INDERDAAD Recht op de kop,!,!,!

Dat zal het zijn PeterN :evil:

MinaTicablad is kleiner dan het IE.Browserblad indeed !

Dus ik verklein die buitenste randen van het IE.Browserblad handmatig,,,
met de dubbel pijltjes naar de randen van het Minaticablad toe zodat ik dat zwart niet meer hoef te zien:cool: :wall: :lol:

en ik kan zo op deze manier ook meteen op het versmald MSN venster zien wie online komt (die ik helemaal rechts ook altijd open heb staan )en links op het scherm mijn snelkoppelingen kan zien die ik het meest gebruik ;:evil:

thanx voor het meedenken en alle moeite :good:
probleem (dat er niet was) opgelost ;)

PeterN
12 February 2007, 13:17
En nu niet vergeten dat we ook een nieuwe handleidingssectie hebben hier http://www.minatica.be/tutorials.php :)

siegy
12 February 2007, 13:25
Zeer nuttig en heel erg handig in gebruik:good:

Mimosa
17 February 2007, 10:25
Zeer nuttig en heel erg handig in gebruik:good:
Via onze Siegy heb ik nu ook ontdekt wat hier van mij bij de tutorials geplaatst werd. Dank je wel aan de makers en dank je wel Siegy (zo moest ik niet veel zoeken)