Volledige versie bekijken : namu 6



mientje
28 January 2007, 01:21
dag mensjes :)
Ik heb een vraagje ik zou graag een site willen maken over engelen maar ik weet totaal niet hoe ik er aan moet beginnen kan iemand mij helpen aub?...

alvast bedankt groetjes Romina

ps:liefst priveberichten zenden aub...

Jelle
18 February 2007, 01:52
Ik heb je bericht verplaatst naar het webdevelopment forum, daar hoort het meer thuis.

Over het beginnen met het maken van sites zijn er al tal van topics geweest, bv. deze hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=37340).

Je hebt dus de keuze: proberen met Frontpage en Dreamweaver, of meteen in de code duiken en HTML leren (valt erg goed mee). Frontpage raad ik af om te gebruiken (de gegenereerde code is allesbehalve), maar om daar een eerste pagina mee te maken is die prima. En dan kan je stilaan eens naar de code gaan kijken en de logica ervan begrijpen.

Om met HTML te beginnen biedt Handleiding HTML (http://www.handleidinghtml.nl/) erg veel info ook, via de knop "Begin" start je met een uitgebreide cursus erover met uitleg en voorbeelden van alle dingen van gemakkelijk naar moeilijker.

pietereeckhout
18 February 2007, 11:18
Wat je ook kan doen om te leren is gaan kijken in andere mensen hun broncode.

Ik heb zo html geleerd zonder enige tutorial of cursus en ik moet zeggen dat ik het nu redelijk goed kan.

mientje
18 February 2007, 13:05
Wat je ook kan doen om te leren is gaan kijken in andere mensen hun broncode.

Ik heb zo html geleerd zonder enige tutorial of cursus en ik moet zeggen dat ik het nu redelijk goed kan.

ik heb html geprobeerd en dat is een programma namu 6 alles is goed gelukt
heb de site af maar ik kan ze niet op het net publiceren :s en het is allemaal in het engels als iemand mij kan helpen ....

Fck_
18 February 2007, 13:30
Je hebt een host nodig.. als je voor het eerst een site maakt, dan raad ik aan om een free host te nemen. ga naar google, en search naar Free host, dan vind je er wel ééntje ;)

mientje
18 February 2007, 13:58
Je hebt een host nodig.. als je voor het eerst een site maakt, dan raad ik aan om een free host te nemen. ga naar google, en search naar Free host, dan vind je er wel ééntje ;)

ik heb gekeken op de site van http://www.hosting4nothing.com/ en heb mij ingeschreven maar ik weet niet hoe ik dat nu moet doen met mijn site die op de pc staat hoe kan ik hem publiceren ?

Jelle
18 February 2007, 14:05
Ik heb je topic samengevoegd met het nieuwe dat je opende bij Software -> Internet. Het is de bedoeling dat je alles in één onderwerp houdt als het ongeveer over hetzelfde gaat. Voor eenzelfde probleem moet je niet in een ander forum dezelfde vraag plaatsen ;)

Om hem te publiceren heb je een FTP-programma nodig. Filezilla en SmartFTP bv. zijn gratis.
Dan moet je bij je hosting kijken wat je FTP hotnaam, FTP gebruikersnaam en FTP wachtwoord is. Daarmee kan je dan inloggen in het FTP-programma en kan je al je bestanden op je site zetten.

mientje
18 February 2007, 14:37
Ik heb je topic samengevoegd met het nieuwe dat je opende bij Software -> Internet. Het is de bedoeling dat je alles in één onderwerp houdt als het ongeveer over hetzelfde gaat. Voor eenzelfde probleem moet je niet in een ander forum dezelfde vraag plaatsen ;)

Om hem te publiceren heb je een FTP-programma nodig. Filezilla en SmartFTP bv. zijn gratis.
Dan moet je bij je hosting kijken wat je FTP hotnaam, FTP gebruikersnaam en FTP wachtwoord is. Daarmee kan je dan inloggen in het FTP-programma en kan je al je bestanden op je site zetten.


ik heb blaze ftp gebruikt en ben het nu aan testen zien of het lukt e
alvast bedankt

mientje
18 February 2007, 15:41
ik heb blaze ftp gebruikt en ben het nu aan testen zien of het lukt e
alvast bedankt


het lukt mij nog steeds niet om de site op het net te zetten weet echt niet wat ik verkeerd doe ze

http://www.flashpeak.com/blazeftp/download.htm
heb het gedaan met dit programma maar lukt mij niet...

mientje
18 February 2007, 15:46
het lukt mij nog steeds niet om de site op het net te zetten weet echt niet wat ik verkeerd doe ze

http://www.flashpeak.com/blazeftp/download.htm
heb het gedaan met dit programma maar lukt mij niet...


ik weet niet hoe maar het is mij blijkbaar toch gelukt
file:///C:/DOCUME~1/Frank/Desktop/sites%20maken/xxxx%20juist@ngelplace.nm6-export-2007_02_16_20_00_10/HTML/6383/index.html

mientje
18 February 2007, 15:48
ik weet niet hoe maar het is mij blijkbaar toch gelukt
file:///C:/DOCUME~1/Frank/Desktop/sites%20maken/xxxx%20juist@ngelplace.nm6-export-2007_02_16_20_00_10/HTML/6383/index.html


maar wil liever de naam van de site veranderen hoe doe ik dat ?

Jelle
18 February 2007, 15:58
Het is je niet echt gelukt ;)
De link die je geeft is er een naar een bestand op jouw computer, daar kunnen anderen dus (gelukkig) niet aan. Je moet met het FTP-programma verbinding maken met je webruimte bij die host en dan alles uploaden (selecteren links en verslepen naar je webruimte rechts in het FTP-programma).

mientje
18 February 2007, 16:07
Het is je niet echt gelukt ;)
De link die je geeft is er een naar een bestand op jouw computer, daar kunnen anderen dus (gelukkig) niet aan. Je moet met het FTP-programma verbinding maken met je webruimte bij die host en dan alles uploaden (selecteren links en verslepen naar je webruimte rechts in het FTP-programma).


merkte het dat het een verkeerd adres was maar met firefox gaat dat precies open kweet niet maar anders lukt het mij niet :s snap er niets van :s tis ook allemaal in engels e

Jelle
18 February 2007, 16:35
merkte het dat het een verkeerd adres was maar met firefox gaat dat precies open kweet niet maar anders lukt het mij niet :s snap er niets van :s tis ook allemaal in engels e

In Firefox, Internet Explorer, of welke andere browser zal dat inderdaad openen. Maar alleen op jouw pc, want alleen jij kan aan je bestanden daarop.

Welke internetprovider heb je? Want de meeste geven ook een kleine gratis webruimte erbij. Die is ook wat praktischer en betrouwbaarder dan zo'n gratis host die je nu wil gebruiken (en ook zonder reclame).

mientje
19 February 2007, 09:00
In Firefox, Internet Explorer, of welke andere browser zal dat inderdaad openen. Maar alleen op jouw pc, want alleen jij kan aan je bestanden daarop.

Welke internetprovider heb je? Want de meeste geven ook een kleine gratis webruimte erbij. Die is ook wat praktischer en betrouwbaarder dan zo'n gratis host die je nu wil gebruiken (en ook zonder reclame).

ik weet het niet juist alleen dat ik telenet heb..

mientje
19 February 2007, 09:05
als ik namu 6 open doe komt dat als laatste erbij maar snap dat niet echt :s
*Windows Firewall or another firewall such as ZoneAlarm, Norton Personal Firewall, or McAfee Personal Firewall may be
blocking Namu6.
Configure your firewall to allow Namu6 to connect to the internet, then click the 'Try Again' button

Jelle
19 February 2007, 16:41
ik weet het niet juist alleen dat ik telenet heb..

Ga eens naar Mijn Telenet (http://www.mijntelenet.be/) en log er in met je gebruikersnaam en wachtwoord van Telenet. Maak daar onder webruimte een website aan (50MB gratis webruimte zit in je abonnement) ;)
In het FTP-programma geef je users.telenet.be in als je host en als gebruikersnaam en wachtwoord hetzelfde als voor Mijn Telenet. Dan kan je alles uploaden en vind je het op http://users.telenet.be/gekozen-naam/