Volledige versie bekijken : Paint shop pro XI vraag ?



tony27
25 February 2007, 14:38
Hallo

Ik heb een proefversie van 1 maand en zou die willen benutten om een geboortekaartje te maken. Ik ben al ettelijke uren bezig geweest om er mee te leren omgaan .Doormiddel van de zoekfunctie hier . De kaartjes zullen redlijk simpel zijn ,10x15 enkel papier 200gr waarop ik een zw foto plaats vanvriendin haar zwangere buik en dan rechts van de foto de naam . En aangezien de tijd begint te dringen en ik nog niets heb beginnen we wat zenuwachtig te worden . Ik zou willen het papierformaat instellen in paintshop waarop ik dan de foto en de naam plak(ja inderdaad ik ben een echte leek). En waar kan ik mooie achtergronden vinden en tekeningen voor geboortekaartjes?:bow:

woepi
25 February 2007, 15:08
Papierformaat kan je niet instellen, je kunt wel formaat van het plaatje instellen. Ga naar Bestand -> nieuw -> verander daar pixels naar centimeters.

Achtergronden vind je hier:
http://www.grsites.com/textures/

Maar eigenlijk kun je dat ook zelf maken.

mooie plaatjes :

http://www.elise-psp.nl/Tube/an_geddes/angeddes.html

tony27
25 February 2007, 15:24
Ik had deze ook geprobeerd maar ik krijg men foto niet op een deftige manier in het plaatje
(veel te groot)?Wat ik ook wel tof vind is een voetafdrukje die wat uit de buik steekt , om het wat moeilijk te maken.

woepi
25 February 2007, 15:36
Ik had deze ook geprobeerd maar ik krijg men foto niet op een deftige manier in het plaatje
(veel te groot)?Wat ik ook wel tof vind is een voetafdrukje die wat uit de buik steekt , om het wat moeilijk te maken.
Je moet eerst je foto kleiner maken, doe je via -> afbeelding -> formaat wijzigen.

Je kan ook een stukje uit de foto halen -> selectietool ( staat naast de toverstaf) trek een rechthoek over het stukje foto dat je wil -> bewerken -> kopiƫren, klik op het plaatje waar de selectie moet komen, bewerken -> plakken als nieuwe laag je kan het nog wat verschuiven met de verplaats tool als het op de juiste plaats staat -> lagen -> samenvoegen