Volledige versie bekijken : wat is de beste oplossing



jxjxw
7 June 2005, 20:17
ik heb eeb 2 de pc op de kamer van de zoon staan
nu wil ik ook daar internet hebben
maar ik wil geen snelheid verliezen op die van mij

mijn vraag is nu wat is de beste oplossing
voor een draadloos netwerkje
en welke zijn de snelste op internet
en wat heb ik nodig
gelieve ook een merk te vernoemen

hou het wel met ADSL
telenet wil ik niet

alvast bedankt voor de eventuele reakties

Kokki
7 June 2005, 21:06
Voor een provider, kijk dan hier eens http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=providerabo.
Met meerdere pc's op het internet is geen probleem, maar de snelheid zal je altijd moeten delen tenzij je twee telefoonlijnen neemt.

Groetjes

elmago
7 June 2005, 22:17
ik heb net een eminent router met ingebouwde adsl modem geïnstalleerd waarop mijn pc is aangesloten met een kabel en mijn zoon zijn laptop draadloos en zelfs als we beiden op internet zitten is er bijna geen merkbare vertraging (y) , plus een perfectie draadloze verbinding zelfs tot achterin de tuin ;)

PorkyFrost
7 August 2005, 12:13
ik gebruik een linksys WRT54G als "verzender" en de linksys WRE54G range expander en ik heb nu op alle computers 54MBPS alleen op die in de woonkamer die is rechtstreeks verbonden en heeft dus 100MBPS:)

PeterN
8 August 2005, 09:20
Idd , werken met een router. Enkel opletten dat je een router met de 802.11 G pakt, tegen 54Mbps snelheid op de wireless.
Er zijn verschillende goede merken zelf heb ik er eentje van SMC. Natuurlijk zal je uw internet snelheid moeten delen als je met meerdere bezig bent, maar dit vormt meestal geen probleem. Wij zijn hier thuis bezig met 3 wireless aansluitingen te gelijk met online gamen, chatten, surfen en downloaden. En dit werkt echt vlotjes, zelfs voor online gamen.;)