DragonDesigns
8 juni 2005, 09:23
Hoe kan ik in Win XP Prof. nou die Accounts aanpassen, dus wat kan die persoon wel en niet.
Ik wil bijv. dat die Account niks kan instaleren of verwijderden enz.
Maar hoe en waar pas ik dit aan :verlegen:
Mijn dank is groot ;) voor de gouden tip..
schana
8 juni 2005, 09:30
ik weet nu niet of dat hetzelfde is maar in home xp kan je via start - configuratie scherm-gebruikers account dit aanpassen :)
DragonDesigns
8 juni 2005, 09:36
Ja klopt zover was ik al, maar dan bepaald xp al voor je wat je wel en niet mag doen, maar ik wil dit aangeven wat de gebruiker wel en niet mag doen ;)
Start > Uitvoeren > typ gpedit.msc > OK
Nu kan je groepsbeleid instellen en 100tal opties instellen wat mag en niet mag.
Dit wordt vooral gebruikt in bedrijven met stricte policy. Als system admin kan je hier alles regelen. Meer moet je eigelijk niet.
Probeer zelf vanalles maar zie da ge niks verkeerd doet want anders kunt ge zelf niks meer.
AMD
DragonDesigns
8 juni 2005, 16:13
Ok heel erg bedankt, ik ga er eens wat meer in veriepen ;)
diedie
9 juni 2005, 18:03
(a)
Ik wil bijv. dat die Account niks kan instaleren of verwijderden enz.
Maar hoe en waar pas ik dit aan :verlegen:
Je kan de Microsoft Installer uitschakelen. Open de Register-editor en ga naar de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Win dows\Installer.
Maak een nieuwe DWORD-waarde aan door met rechts op een leeg gedeelte in het rechtervenster te klikken en te kiezen voor Nieuw, DWORD-waarde.
In Waardegegevens stel je 1 in (bij 0 kan iedereen installeren bij 2 kan geen enkele gebruiker installeren) Verlaat het register door bestand en afsluiten te kiezen.
Reboot
mvg,
nightraver
18 juni 2005, 23:16
Deze topic is wss al een tijd niet meer bezocht maar ik had hier ook een vraagje over dus dacht van ik plaats het in deze topic gewoon bij.
Ik wil dus ook op de pc van mij ma een gebruiker met beperkte rechten aanmaken want zij heeft elke twee maand ofzo probs met haar pc dus ik wil dit een beetje beperken.
Nu is mijn vraag dus eigenlijk ik heb haar een account gemaakt met beperkte rechten en mezelf als admin, maar via welke account moet ik nu die rechten gaan instellen via de admin account toch of niet.
En wat ik nog wilde vragen ik moet dus ook een antivirus en firewall en dergelijke installen doe ik dat dan op mijn account van Admin of op die van haar?
Sorry hoor mss domme vragen maar heb totaal geen ervaring van met gebruikers te werken want hier bij mijn pc heb ik da allemaal nie nodig vermits mijn vrouwke daar toch niet aankomt.
Grtz Nightraver.