Volledige versie bekijken : Storingen of fouten op MinaTica ??



siegy
19 June 2007, 22:13
Wat kan de reden zijn, van de regelmatige onbereikbaarheid van Minatica ?

- slechte Databank ?
-kwaliteit Hard-disk ?
-of iets anders ?
graag enige uitleg AUB,

of de abonnement niet op tijd voldaan ? :evil:

Archer
19 June 2007, 23:09
Ja, ik heb daar ook veel problemen mee... ik geraak slechts ongeveer 3 keer per week op deze website.

PeterN
20 June 2007, 00:22
We hebben vandaag weer uitgelegen:( Er is niks mis met de hosting of met jullie pc;)

Enige tijd geleden hebben we ons systeem geupgrade met twee hd's en een andere linux, CentOS. Nadat we alles mooi hadden voorbereid bleek CentOs onze hardware raid niet te ondersteunen. We hebben dan alles laten draaien in een software raid. Dit alles heeft goed gewerkt een aantal weken.
Toen kregen we fouten op 1 van onze hd's. Deze hebben we vervangen door een nieuwe te steken. De hd met fouten bleek thuis met een test tool inorde te zijn, maar zeker ben je nooit.
Daarna heeft alles een hele tijd goed gegaan tot een 14 tal dagen geleden: server gecrashed. Terplaatse bleek er ergens een fout te zijn weer naar de hd's. Na een restart bleek alles weer inorde.
Deze morgen hadden we weer prijs:( Dus weeral een ritje naar Brussel. Deze keer stond er zelfs geen foutmelding, gewoon zwart scherm. Ook nu na restart is alles terug ok.

Wat de oorzaak is, hebben we nog steeds niet gevonden:damn: maar we doen ons best. Is het CentOS, de hd's, de softraid, de poort van het mobo, een combinatie van, ...

Laten we hopen dat hij weer enkele dagen draaid. Zo hebben we tijd om een oplossing te vinden en kunnen we dit weekend mss definitief de oorzaak wegnemen. Het foutzoeken is niet makkelijk als je thuis dit niet kan testen en de server zoveel mogelijk online wil houden. En een reisje naar Brussel zo tssdoor is ook niet altijd makkelijk te plannen;)

Dus vragen we even geduld om terug met zekerheid 24u op 24u bereikbaar te zijn en verontschuldigen we ons voor de ongemakken.

Mimosa
20 June 2007, 08:20
Bedankt voor de uitleg! Het klinkt een beetje "Chinees", maar geduld dat hebben we ;) Ik denk dat de "trouwe" leden jullie niet zo vlug de rug zullen toekeren! Da's mijn gevoel...
Als je er maar blijft in geloven, nooit de moed opgeven... steeds verder blijven "vechten"... En met de steun van ons (trouwe leden), kan dat zeker niet verkeerd gaan ;)
Mijn steun heb je alvast: iedereen van de crew! :bow: :good: Nogmaals dank voor jullie belangloze inzet (steeds opnieuw!), jullie ritjes naar Brussel... en alles waarvan ik niks afweet :shy: maar ten zeerste waardeer!

boneless
20 June 2007, 08:57
succes ermee :)

siegy
20 June 2007, 10:51
Thanx PeteN ;voor u prima uitleg:good:
en dat extra belangeloos werk wat jullie als crew allemaal uitrichten:bow: !

mijn vraag was géén kritiek hoor!!

maar wil wel graag alles weten :D

ik kan niet zonder Minatica ,
heb deze veel liever dan de krant !



Je zal er maar mee geplaagd zitten ,,en die HD misschien op een vrijdag of maandag ineen geknutseld..... wie zal het zeggen??

Mimosa
20 June 2007, 11:03
Zo kennen we onze Siegy he ;) :good:


ik kan niet zonder Minatica ,
heb deze veel liever dan de krant !



En dat gevoel ken ik ook maar al te goed ;) Straks grote vakantie. :shy: Dat wordt weer afkicken :damn::cry:

Fck_
20 June 2007, 17:47
Ja, ik heb daar ook veel problemen mee... ik geraak slechts ongeveer 3 keer per week op deze website.

Ik geraak er elke dag op eigenlijk. :p

2B's
20 June 2007, 19:57
Bedankt voor de info, ik ben ook al enkele dagen ongerust geweest omtrent de problemen bij het inloggen.

siegy
20 June 2007, 21:25
Ik geraak er elke dag op eigenlijk. :p
dat is al 'n iets positiever geluid :good:

Jule
20 June 2007, 21:55
ik kan niet zonder Minatica
Nieuwe soort harddrugs?? :evil: :lol:

Bij mij is Minatica mijn tweede startpagina (als ik IE opstart, krijg ik mijn startpagina en op een tweede tabblad Minatica) en ie is meestal eerder geladen dan mijn startpagina. Van mij zijn er dus zeker geen klachten!!

:good: :good: Een pluim voor de actieve medewerkers dus!!
:good: :good: En ook voor alle leden natuurlijk.

siegy
14 July 2007, 23:25
Zijn geen fouten meer te bespeuren:eek: ,,alles werkt perfect :cool:

thanx crew :good:

mag 'n slotje op:D