Volledige versie bekijken : USB doet raar bij mem stick



Clioke16V
8 June 2005, 21:33
FF men probleem uitleggen hier.

Ik heb 6 usb poorten op mijn pc. ( 4 achteraan en 2 vooraan )

Vanachter in pc steekt nu webcam in en de printer, de voorste gebruik ik voor mijn 2de muis ( als ik ga gamen ) en voor men headsett ( dus steken niet altijd in ), mijn usb memory stick duw ik ook in de voorste wanneer ik ze nodig heb.

Tot nu toe alles goed.

Maar als mijn pc al opstaat en mijn printer uit, en zet dan de printer aan, valt mijn muis uit en zit ik zonder.

Dus alles van usb werkt goed zolang ik geen van deze toestellen insteek > memory stick, kaartlezer ofwel men printer opzet terwijl windows al draaid.

op men printer zit kaartlezer, dan heb ik nog een usb memory stick, en mijn andere kaartlezer. steek ik 1 van deze in terwijl pc al aanstaat ben ik mijn muis kwijt en moet ik meestal herstarten. Ik versta er echt de b*llen van. Heezy weet normaal al van dit probleem.

Ben al aan het zoeken geweest naar updates maar vindt niks.

Ik hoop dat er nuttige dingen uit de bus vallen.

Bedankt alvast.

PeterN
8 June 2005, 21:41
Heeft het niks te maken met het totale stroom verbruik? Kan mij inbeelden met zoveel apparaten dat het mss teveel wordt?

Clioke16V
8 June 2005, 21:47
ja PeterN ik weet het niet, maar zelfs als ik alleen 1 muis insteek en dan bv. die mem stick valt muis nog uit. Nu heb ik van misserie al op men goede muis ( waar ik niet op game ) een aansluiting gezet van usb naar zo een groen pinneke ( sry ken naam niet meer :D ), zodat ik nu telkens toch nog 1 werkende muis heb want dan valt die al nietmeer af.

en qua stroom > hoeveel moet da zijn en waar zie ik dit ?

Alvast bedankt.

Martijnc
8 June 2005, 21:48
ik denk niet dat je kan kijken hoe zwaar je voeding is via windwows
hiervoor zul je je kastje moeten opendraaien:p

Clioke16V
8 June 2005, 21:51
Mijn voeding is 400 Watt is nog een nieuwe > alle heel mijn kast eigenlijk :D is max 4 maanden oud.

TDSimon
22 June 2005, 20:55
Als het aan de spanning ligt, kan je ook een USB-Hub kopen met een externe voeding (Misschien als laatste opl.)

Rhino
22 June 2005, 22:28
denk nie dat het aan uw voeding kan liggen met en voeding van 400 W
mss eens kijken bij uw usb poorten bij hardware. mss zitten er daar conflikten.

Clioke16V
23 June 2005, 15:12
heb nu mijn IDEE kabels omgewisseld aan mobo en het probleem is al veel minder.Als ik nu nog eens format moet doen op mijn 2 hd's dan draai ik heel pc open en kijk ik alles is goed na qua aansluitingen.

Bedankt alvast mensen.

PeterN
23 June 2005, 17:40
Het zal dan waarschijnlijk niet aan de stroom liggen.
Toch even meegeven dat je via configuratiescherm/systeem/hardware/apparatenbeheer uw volledige hardware han zien. Als je hier naar usb-controllers gaat en dan usbhoofd hub,kan je via tabblad energie de effectief verbruikte stroom aflezen van iedere usb poort. Waarschijnlijk zal dit ook wel gaan via een programma als everest;)

AMD
23 June 2005, 17:45
Volgens mij veroorzaakt die USB mem stick toch een overload in uw USB controller systeem. Heb je de meegeleverde drivers geinstalleerd of gebruik je die wat windows standaard aanbiedt?
Ik heb al eens bij iemand anders een soortgelijk probleem gezien met een USB webcam.
Windows herkent de webcam en werkt perfect met XP drivers. Maar als ie zen canon scanner inschakelde flipte zen systeem. Achteraf toch maar eens geprobeert om de drivers te installeren die op de CD stonden en toen was het probleem opgelost.
Ik zeg niet dat het voor u hetzelfde gaat zijn, maar mss ligt het toch aan zo een domme driver van windows xp. :s

AMD

Clioke16V
24 June 2005, 16:57
AMD er zaten geen drivers bij is een plug en play apparaat.

En die stromen zijn normaal gezien goed dacht ik.

Hoeveel mogen die hebben ofzo ?