wavemaster
8 juni 2005, 23:22
beste,
mijn MS internet explorer doet vreemd wanneer ik hem opstart : hij opent onmiddellijk een downloadvenster en vraagt waar hij de startpagina (in mijn geval www.google.be) mag opslaan. vervolgens sluit hij af. en dit bij iedere restart, en anuleren helpt niet : => ie wordt dan ookafgesloten.
ik heb al gescand op virus, spyware, trojans,... uiteindelijk de IE gedeïnstalleerd, de regkey (HK local machine\software\microsoft\internet explorer) verwijderd, maar wanneer ik dan IE terug installeer vanuit een gedownload setup bestand, zegt hij tegen me dat er een recentere versie op mijn systeem aanwezig is, en dat hij ermee stopt! hoewel op dat moment alles weg is volgens mij.
waar wordt die info eigenlijk opgeslagen in de registry- onder welke key?
wie kan me op weg helpen ?
nu reeds bedankt,
wavemaster
er zijn meerdere sleutels van IE in je register.
HKEY_CURRENT_USER / software / Microsoft / Internet Explorer
HKEY_LOCAL_MACHINE / software / Microsoft / Internet Explorer
volgens mij moet je beide verwijderen en dan pas IE opnieuw installeren.
Ché
diedie
9 juni 2005, 17:23
Als eerste kijken we dan natuurlijk bij de instellingen van de startpagina onder Extra / Internet-opties, tabblad Algemeen en trachten het daar te wijzigen.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
Je hoeft de sleutels niet verwijderen maar het rechtervenster leegmaken. Kijk wel eerst eens bij de instellingen van startpagina onder Extra/Internet Opties tablad Algemeen en tracht het daar te wijzigen. Indien dit niet lukt doe dan wat Ché voorstelt maar niet noodzakelijk door de sleutels te verwijderen:
Start de registereditor: Start / Uitvoeren, tik in regedit en klik op OK. Navigeer naar de volgende sleutel: HKEY_CURRENT_USER / Software / Microsoft / InternetExplorer / Main en daar vind u dan in het rechtervenster StartPage. Indien die waarde niet de juiste URL is dan deze hier leegmaken. Dan de gewenste URL weer via Internet-opties instellen.<o:p></o:p>
Nog niet gelukt? Kijk ook in een van deze sleutels: HKEY_LOCAL_MACHINE / SOFTWARE / Microsoft / InternetExplorer / Main en HKEY_USERS / .DEFAULT / Software / Microsoft / InternetExplorer / Main. U zult op een van deze plekken de sleutel StartPage of Default_Page_URL aantreffen, mogelijk zelfs allebei. Selecteer de waarde en wijzig de URL in die van uw favoriete startpagina.
mvg,<o:p></o:p>
wavemaster
9 juni 2005, 22:28
:closehier ik weer : zoals ché aangaf heb ik de vernoemde keys verwijderd, gereboot, en vervolgens getracht IE6 te installeren (file van de microsoft site ie6setup.exe). maar toch stopt ie omdat hij een recentere versie van internet explorer detecteert.
moet ik misschien bij HKCU\softwar\microsoft\active setup\intalled components een key wissen ? maar welke dan ? ze zien er allemaal als volgt uit : 'HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{2C7339CF-2B09-4501-B3F3-F3508C9228ED}
bij sommige kan ik wel ergens een version zien, die dan op bv 6,0,2900,2190 staan. hoe kan ik zien of dit de juiste is ? gewoon eens van die 6 een 5 maken ?
greetz,
wavemaster
diedie
10 juni 2005, 08:08
moet ik misschien bij HKCU\softwar\microsoft\active setup\intalled components een key wissen ? maar welke dan ? ze zien er allemaal als volgt uit : 'HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{2C7339CF-2B09-4501-B3F3-F3508C9228ED}
Je laat best wel na het verwijderen van het programma eerst eens ccleaner of regcleaner eens lopen. Wat betreft 5 of 6? Al de sleutels met 5 kunnen verwijderd worden aangezien ze verwijzen naar een oudere versie dus daar zou ik niet mee inzitten.
Normaal is dit de sleutel voor IE en de andere voor outlook Express want die verwijderd je best ook (het programma bedoel ik)
HKEY_LOKAL_MASCHINE\SOFTWARE\Microsoft\active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383
Outlook
HKEY_LOKAL_MASCHINE\SOFTWARE\Microsoft\active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C
wavemaster
23 juni 2005, 22:04
na het verwijderen van enkele regkeys was het dan toch terug mogelijk om IE terug te installeren. bij hetautomatisch rebooten (want dat vond ie nodig) bleef mijn pc hangen bij een leeg bureaublad. ik kon nergens meer aan, kon geen verkenner openen- niks. ook booten in save mode lukte niet. dus HD uitgebouwd en in mijn oude pc gestoken om nog te back-uppen wat nog kon. bleek dat er heel wat corrupte files en directories aanwezig waren.
van pure ellende (en ook omdat ik aan het einde van mijn fantasie was) heb ik de pc terug naar kooptoestand gebracht. heeft ook wel zijn voordelen: is terug snel bij opstarten en afsluiten - zoals dag 1.
voor mij mag dit item afgesloten worden.
greetz,
wavemaster