Volledige versie bekijken : Les 1



Mobrix
5 August 2007, 18:41
Hey, in les 1 word gezegd in het begin, dat je een render in je document moet slepen, telkens als ik dit doe dan word mijn document (385 bij 100 pxls)
altijd veranderd naar de grootte van die render, dus ik geraak maa niet verder dan het begin bij Les 1 xD, ik heb photoshop cs 2 als je het moet weten :p

Joga
5 August 2007, 19:25
Je maakt een nieuw document .. open daarna je render en sleep deze render in je document .. Lukt dit niet?

Mobrix
5 August 2007, 20:35
Jawel, maar dan krijgt mijn document want normaal 385 bij 100 pixels is de grootte van mijn Render.. :s
en ik krijg hem ook nietmeer geroteerd (CTRL+t) eerst ging da wel maar nu blijkbaar nimeer :s



EDIt; het werkt :p srry voor de last :s :p
nu heb ik wel nog een ander vraagje xD
bij de eerste les zet je die link gewoon over de achtergrond, bij mij heb ik dan dat er een stuk van de achtergrond wit word gemaakt, door de nieuwe afbeelding, is er een oplossing?

Joga
6 August 2007, 09:49
Een render gebruiken die .PNG is.. Dan heb je je render als je hem opent in PhotoShop transparant. Als hij .JPG is krijg je natuurlijk een witte achtergrond. ;)

1ben1
26 September 2007, 20:52
Hoopte om hier cursus photoshop voor echte beginners te vinden echter dit is meer voor mensen die reeds PS kennen en een beetje extra zaken willen leren ?
Hebben jullie een echte beginnerscursus (of een link ernaartoe?) Er zijn er veel te vinden op internet maar toch niet dat wat ik zoek, men vertrekt blijkbaar altijd van een zekere beginkennis.



dank bij voorbaat

Joga
27 September 2007, 08:09
Je moet natuurlijk altijd ook wat zelf uitzoeken... In mijn lessen staat letterlijk wat je moet doen. Moest je dan nog vragen hebben kan je ze altijd hier (http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=235) stellen. Er zijn andere leden die ook niets van PS ervaring hadden en hun is het wel gelukt. Tuts die je alles 100% uitleggen zal je niet vinden. Succes ;)

Keystroke
27 September 2007, 22:24
Er zijn andere leden die ook niets van PS ervaring hadden en hun is het wel gelukt.
----> ik dus :D

Ik vond Joga zijn lesjes beter dan de meeste die op het net staan. Het is altijd wel zelf wat afzoeken maar als je er een beetje tijd in stopt lukt het zeker wel :good: