Volledige versie bekijken : Help Register !!

Lascar
9 juni 2005, 18:31
beste mensen heb een heel domme fout gemaakt

heb via regedit HKEY_classes ROOT een map verwijderd (CLSID of CLID ofzoiets)

nu heb ik een probleem als ik op een ikoon klik gebeurt er niets

(mappen zoals deze computer, mijn documenten worden weergeven als "map")

wie kan mij helpen plzzzz

diedie
9 juni 2005, 18:47
:shy: hm,

veel informatie geef je ook niet echt maar swat, met welk besturing zit je bv.
Eerst en vooral kun je (in de veronderstelling dat je met XP werkt) geen systeemherstel doen? Indien dit niet oplevert kun je nog altijd proberen met een progr. nl TuneUp Undelete hiermee haal je verwijderde bestanden terug.
De map die je gedelete hebt is CLSID (zet anders de map terug met uw herstel-cd)
mvg,

g_man
9 juni 2005, 18:48
Probeer dit eens : http://www.instant-downloads.net/
Of doe een systeemherstel naar voor de datum dat je de verwijdering gemaakt hebt.
Als je het register niet meer kunt fixen met een tool vrees ik dat er niets anders meer opzit dan een Clean install.

Lascar
9 juni 2005, 19:29
ik heb nu een groter probleem kheb pc herstart en nu start men explorer.exe niet eens als ik op uitvoeren druk wil ie niet (opstarten) hij start wel op als ik zie in proccessen staat ie ertussen maar er gebeurt niets dit komt door die CLSID die ik heb verwijderd

ik kan wel in de mappen bladeren c:, mijn documenten,....
ik heb op deze computer CLSID gekopieerd en heb een server opgesteld tussen de 2 computers dus ik kan zo mijn CLSID kopieren naar de andere computer maar waar moet ik hem zetten wie kan helpen ?

of kan iemand vertellen hoe ik kan het systeem kan herstellen door middel van mappen te gebruiken heb al gekeken in c:/documentsandsettings/user/menu start/..... maar staat er niet tussen
wie kan helpen aub

ps: ben nu op een andere pc bezig

diedie
9 juni 2005, 20:29
start systeemherstel op vanaf opdrachtprompt

Start de computer op in de Veilige modus met opdrachtprompt.

Opmerking U moet u aanmelden als beheerder of als gebruiker met beheerdersrechten.
Typ bij de opdrachtprompt %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe en druk op ENTER.
Volg de aanwijzingen op het scherm om de computer terug te zetten naar een vorige, werkende toestand.

mvg,

Lascar
10 juni 2005, 16:37
start systeemherstel op vanaf opdrachtprompt

Start de computer op in de Veilige modus met opdrachtprompt.

Opmerking U moet u aanmelden als beheerder of als gebruiker met beheerdersrechten.
Typ bij de opdrachtprompt %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe en druk op ENTER.
Volg de aanwijzingen op het scherm om de computer terug te zetten naar een vorige, werkende toestand.

mvg,

ik heb nu nog een groter probleem pc is gecrasht en start op met een zwart beeld
--------------------------------------------------------------------------------------------
veilige modus
veilige modus met netwerkmogelijkheden
.....

windows normaal starten
--------------------------------------------------------------------------------------------

als ik op veilige modus klik herstart het zich vanzelf en krijg en terug hetzelfde te zien (zwart beeld dus )

maar het probleem is dat op mijn computer een aantal belangrijke documenten staan en die heb ik nodig wie kan ervoor zorgen dat ik die alsnog redt ?

mvg. Lascar

jurgenv
10 juni 2005, 16:47
ben waarschijnlijk verkeerd, maar kun je het register niet herstellen met de cd van xp? ie zal dan het nodige om weer normaal te starten toch terugzetten of niet? is maar gedacht ze

compuchrisje
10 juni 2005, 17:14
Ai ai!!!! Rampenplan!!!! Ik lees dikwijls genoeg, ook in de registereditor, dat je een registerbackup moet maken vooraleer je veranderingen aanbrengt. Als je dit niet gedaan hebt, kan je onherroepelijk heel je boeltje terug opnieuw gaan installeren. Ik vermoed dat je XP hebt en weet niet of je nog kan opstarten met de Dos-prompt. Systeemherstel via windows zelf zal niet lukken omdat je al die sleutels eraf gegooid hebt. Dus zeker geen volledige opstart doen.
In het Dos venster (indien dat nog bestaat) typ je na de prompt: scanreg /restore. In vorige versies van windows kon je eerder aangemaakte reservekopies terugzetten op die manier. 'k Hoop dat dat bij XP nog kan.

diedie
10 juni 2005, 20:36
ik kan wel in de mappen bladeren c:, mijn documenten,....
ik heb op deze computer CLSID gekopieerd en heb een server opgesteld tussen de 2 computers dus ik kan zo mijn CLSID kopieren naar de andere computer maar waar moet ik hem zetten wie kan helpen ?

even iets rechtzetten: Om een pictogram toe te voegen aan een bepaald onderdeel dient u een sub-sleutel toe te voegen aan de respectievelijke sleutel. De naam van deze sub-sleutel is de zogenaamde class identifier of CLasSID (afgekort CLSID)
VOORBEELD: om de map Off Line bestanden voor alle gebruikers toe te voegen aan het Bureaublad---) navigeer naar de hoofdsleutel HLM\SOFTWARE\enz
selecteer de respectievelijke sub-sleutel van de sleutel Desktop
voeg een nieuwe sleutel toe en geef die de CLSID van de map Off line
klik op het bureaublad en druk op (F5) om te vernieuwen
Vandaar dat je dus ook niets kon doen in de mappen documenten enz (dit is de CLSID voor het onderdeel van "Mijn documenten = {450D8FBA-AD25-11DO-98A8-0800361B1103}

Ik vraag mij nu wel af of je al iets gedaan hebt van de aangehaalde suggesties die ze u aangeraden hebben? Nu probeer nog eerst eens het volgende:
Wat heb je nodig : jouw WindowsXP-cd <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>

start op met de WinXP-cd en wanneer je aan het Setup-scherm komt, zie je een mogelijkheid om de letter "r" in te drukken. Doe dit dus.

Hierdoor krijg je een dos-prompt

Typ in die dos-prompt het volgende : "chkdsk /p" (zonder de haakjes) en druk op Enter.

Bevestig indien gevraagd en laat het ding maar zijn werk doen.

Wanneer dit gedaan is en de dos-prompt terug vrij is, typ dan ook nog es "fixboot" (terug zonder de haakjes), bevestig indien nodig en druk terug op Enter.

Mocht dit om de één of andere reden niet werken voor jou, vervang dan stap 3,4 en 5 door in de dos-prompt het volgende commando in te typen :

"chkdsk /r" (terug zonder de haakjes).

Wanneer je gedaan hebt met het ingeven van de commando's, typ dan telkens "exit" (terug zonder...) in het venster van de dos-prompt en druk op Enter. Hierdoor zou de pc terug moeten opstarten, neem er dan best eerst de WindowsXP-cdrom uit of start op langs de harde schijf en niet cd en alles zou terug moeten gaan.

Indien je het echter toch niet meer ziet zitten omdat alles nog niet werkt zoals het moet dan zou ik toch overwegen om een format te doen.
nu moet ik eerst nog wat verder blokken want maandag heb ik nog een examen (ja een werkende mens heeft ook nog examens)
veel succes en laat iets weten of het gelukt is.

Lascar
10 juni 2005, 22:03
mensen ik heb een probleem zal ff uitleggen wat ik juist gedaan heb:

XP cd in cd rom station gestoken
Pc opgestart krijg ik weer dat zwart scherm met veilige modus ,.....
Heb gewoon wat geselecteerd en "geenterd" bv. veilige modus
Pc start terug op in de hoop dat ie opstart met de setup van de winxp cd maar helaas er gebeurt niets en krijg terug het zwart beeld

wie kan helpen plz

-kan iemand een stappenplan opstellen zodat ik de stappen kan volgen en zo winxp installeren

wat wil ik doen ?

ik wil dus winxp installeren een tweede maal pc nog niet formateren !!!
een aantal belangrijke documenten backuppen en daarna formateren

wie kan mij hierbij helpen ???

alvast bedankt ;-)
greetz Lascar

ghost
10 juni 2005, 22:19
Je moet in uw bios dat veranderen dat hij opstart van uit de xp cd
Lees deel twee van deze link hoe je dat moet doen.
http://www.windows.hccnet.nl/tips/2004/tipjan2004.htm

compuchrisje
10 juni 2005, 23:25
En ik denk dat de handleiding van Diedie ook een heel eind de goeie weg kan wijzen, genieke in de dop daaarrrreee!!!

Lascar
10 juni 2005, 23:51
Je moet in uw bios dat veranderen dat hij opstart van uit de xp cd
Lees deel twee van deze link hoe je dat moet doen.
http://www.windows.hccnet.nl/tips/2004/tipjan2004.htm

bedankt iedereen (y)
hehe zonder dit forum was ik nooit zover gekomen
het lag idd aan men bootinstellingen
had het in een andere volgorde

diedie
11 juni 2005, 11:54
;) Je ziet dat het steeds belangrijk is dat je juist verteld wat je al allemaal gedaan hebt en welke stappen je juist gevolgd hebt. We hadden er misschien moeten opletten om de stap die Ghost u gaf al vroeger te zeggen. Maar ik dacht dat je dit wist. Is nu alles weer in orde zoja toppie(y)

mvg,

Lascar
20 juni 2005, 11:26
;) Je ziet dat het steeds belangrijk is dat je juist verteld wat je al allemaal gedaan hebt en welke stappen je juist gevolgd hebt. We hadden er misschien moeten opletten om de stap die Ghost u gaf al vroeger te zeggen. Maar ik dacht dat je dit wist. Is nu alles weer in orde zoja toppie(y)

mvg,

haha idd diedie

wel ik wil iedereen bedanken hier die mij geholpen heeft hehe :)
documenten zijn gered :cool:

ik heb dus men bootinstelingen veranderen op cd/dvd rom gezet
daarna heb ik xp geinstalleerd (maar niet geformateerd ;) )
alle belangrijke documenten en bestanden op een cdtje gezet
pc terug opgestart en geformateerd daarna xp geinstalleerd
zo het is dus alsnog gelukt mijn documenten te redden ik wil graag iedereen bedanken die mij en vele andere met dit zelfde probleem heeft geholpen of zal helpen

Hier mag een slotje op :)