Volledige versie bekijken : vraagje powerpoint(vervolg)

veronique
10 mei 2005, 22:47
vervolg op de oude website.
Kan het zijn dat die presentatie zo groot is omdat ik bewegende afbeeldingen heb gebruikt.?:confused:

En het geluid is een liedje ik ben al blij dat ik het van mp3 naar wav heb kunnen zetten ik heb geen flauw benul hoe ik het nog kleiner kan maken.:rolleyes:

Ik hoop terug op jullie hulp :p
groetjes veronique

elmago
10 mei 2005, 23:30
Hello again, Veronique.

ik gebruikte altijd "Easy CD-DA Extractor 6" om muziek om te zetten en met dit prog kan je goed de bestandsgrootte van het muziekje instellen, maar kijk toch eerst maar eens naar het formaat van je foto's die je gebruikte voor je pps, want een digitale foto kan heel wat ruimte innemen. (zeker foto's in jpeg gebruiken)

Kama5638
11 mei 2005, 08:04
Je kan misschien ook eens proberen je mp3 in wma over te schakelen. Dit is nog een kleiner formaat

Den Jappe
11 mei 2005, 10:41
De digitale fotos zijn over het algemeen zeer erg groot,
je zal ze even moeten verkleinen in een of ander fotoprogramma.
Het best maak je de afbeeldingen op deze grootte 20x15 en opslaan als JPEG
kijk ook eens naar Resolutie deze zet je het best op 72.
Kijk ook eens naar het wav muziekje als dat niet te groot is.
in "dBpowerAMP Music Converter" kan je verschillende instellingen doen
om de muziek kleiner te maken.
Hoe lager de instelling hoe minder kb's het zal hebben.
Maar dat wil ook zeggen dat de kwaliteit wel achteruit zal gaan.
Klik eens op "Chanse Format" zet bij Indeling MPEG layer-3 in
je zal dan nog een soort tabel zien die noemt Kenmerken zet het eens op
48kbits 20.050 herts stereo 4kb/sec deze instelling gebruiken we altijd en zijn er erg tevreden over
Groetjes
Den Jappe

veronique
11 mei 2005, 11:24
Mijn foto zijn in gif. en kan je me misschien een vb geven wat je met een groot bestand bedoeld, ik heb vb van een paar afbeeldingen grootte 9.44 kb,16.3kb en ik heb maar 1 liedje en dat is 30.3 mb ik merk nu dat ,dat het probleem misschien al is, kan ik dat ook kleiner maken?Want ik zou graag dat liedje erbij willen zetten. ik heb ook gezien in mp3 is het kiedje maar 4.12 mb en in wav is het dan 30.3mb hoe kan dat?

groetjes veronique

g_man
11 mei 2005, 11:46
mp3 is een gecomprimeerd formaat van die wav-file. Als je liedjes in wav formaat staan, zet ze dan om naar een gecomprimeerd formaat met één of ander progje, zoals bv ACEHIGH, ...

Den Jappe
11 mei 2005, 13:22
Het liedje is inderdaad zeer groot, je kan het Converteren zodat het veel kleiner kan worden met dBpowerAMP Music Converter
Groetjes
Den Jappe

veronique
11 mei 2005, 14:04
ik heb dat al gedaan met dat programmatje en nu is het bestand nog groter.
eerst op mp3=4.03 mb
nu met dat programmatje heb ik het in wav gezet is het 30.03 mb

veronique
11 mei 2005, 15:35
Den Jappe bedankt voor u berichtje maar ik heb het bestand van mp3 al naar wav kunnen zetten.Maar het is gewoon nu groter dan ervoor.

g_man
11 mei 2005, 21:27
De bedoeling is wel omgekeerd, van WAV naar MP3 :)) WAV is het grootste formaat !

Den Jappe
12 mei 2005, 09:34
Hallo g-man
Als je een wav file Converteer dan zal deze kleiner zijn dan een mp3 er zal wel een klein verlies zijn op de kwalietijd. Een mp3 van 4 mb die je converteerd naar wav zal dan ongeveer 1.2mb worden of iets kleiner
Groetjes
Den Jappe

g_man
12 mei 2005, 21:02
Ja, jullie hebben idd gelijk :o weet niet waar ik dat vandaan haalde, maar idd een WAVE is kleiner dan een MP3. Ge ziet hé, nobody' s perfect !;)

g_man
12 mei 2005, 22:17
Op ne meeting van IvanhoeJUPILER komen en géne Jup drinken, da zal wel zijn !

veronique
13 mei 2005, 14:54
Maar voor muziek te gebruiken in ppt , dan moet het toch wav zijn of kan je andere ook gebruiken?

woepi
13 mei 2005, 15:39
Maar voor muziek te gebruiken in ppt , dan moet het toch wav zijn of kan je andere ook gebruiken?

Juist moet WAV zijn ;)

Den Jappe
13 mei 2005, 21:04
probelemen om een wav te converteren? stuur dan de mp3 maar op ik doe het dan voor jou wel hoor ****************

EDIT PeterN : geen emailadressen doorgeven op forum, doe dat even via PM;)

veronique
15 mei 2005, 13:06
Het programmatje heb ik , en heb het ondertussen geprobeerd en bedankt spykiller want het is me gelukt ik wis dus niet naar hoeveel ik dat moest verkleinen.Nu is het van 4286mb naar 1429mb.

Nog een klein vraagje kunnen jullie het mij nog eens uitleggen hoe ik één hetzelfde liedje over de hele presentatie kan laten gaan.

Ché
15 mei 2005, 13:27
selecteer je geluid. kies in menu diavoorstelling/ aangepaste animatie/ je krijgt nu rechts een extra onderdeel. klik op het pijltje naast het geluidsfracment en kies effectopties. bij afspelen starten selecteer je vanaf begin bij afspelen eindigen selecteer je na en vul je in het aantal dia's waaruit je presentatie bestaat. en ok. wil je het geluidsicoontje onzichtbaar maken tijdens de presentatie, volg dan hetelfde pad alleen op ander tabblad nl geluidsinstellingen een vinkje plaatsen bij geluidspictogram verbergen tijdens diavoorstelling en ok.

Ché

veronique
15 mei 2005, 14:15
en ik heb ze opgeslaan als ppt voorstellingen, maar als ik ze verzend die krijgen ze dan een gewoon beeld van alle dia 's maar het start niet automatisch.Wat doe ik daar weer verkeerd?

En Ché bedankt ik ga het zo proberen

veronique
15 mei 2005, 21:29
ik heb het opgeslaan onder

powerpoint97-2003 en 95- presentatie en nog steeds gaat het niet.:confused:

ché het geluid is me nu gelukt bedankt.

grt veronique

compuchrisje
15 mei 2005, 21:44
Die foto's zijn inderdaad niet te "zwaar", maar die wav. muziekbestanden kan je nu eenmaal niet vermijden. Gebruik je de volledige muzieksessie of slechts stukjes ervan kan je die 'uitknippen' via je geluidsrecorder (bureau-accessoires). En wav is nu eenmaal groter dan mp3, niks aan te doen, een bestand van 30 000 -45 000 hoort bij de normale grootte dan.

veronique
17 mei 2005, 15:41
ik heb het zojuist geupdate en kreeg dat het al gebeurd was.Maar nog steeds niets.
Ik heb die ppt in een map staan en opgeslagen als ppt, maar als ik erop dubbelklik dan zou die toch ook moeten open gaan als een ppt en direckt beginnen of zit ik fout maar als ik het opstuur in bijlage dan gaat ze niet open en begint ze ook niet?

grt veronique

veronique
17 mei 2005, 21:48
kan je me eens uitleggen hoe ik dat moet doen een bijlage bijvoegen zonder dat mijn emailadres bekenbaar word

veronique
18 mei 2005, 12:41
dat is me vrij ingewikkeld.
hoe kan ik mijne ppt bijvoegen?en welk moet ik nemen stuur een prive bericht of stuur een email?

veronique
18 mei 2005, 16:19
er is terug onderweg

veronique
18 mei 2005, 21:33
wat heb ik dan fout gedaan?
bedankt voor hem af te werken.

groetjes veronique

veronique
18 mei 2005, 22:09
sorry had niet gezien dat je ook nog naar beneden kon scrollen:o GEWOON STOM VAN ME

en daar heb nu toch al dagen mijne kop in gebroken:confused:

alvast bedankt voor alle reactie's en spykiller bedankt voor het me te bewerken.:cool: :)

veronique
19 mei 2005, 09:10
:D :D :D de volgende keer mij beter uitdrukken.!

Sorry hoor het was wel degelijk mijn pps die bewerkt is:D

grt veronique

veronique
19 mei 2005, 21:25
Ok bedankt allemaal voor de reactie's en dit item mag gesloten worden.

vriendelijke groetjes veronique.