FrankGyproc
10 juni 2005, 14:04
Hoi,kan iemand me helpen met een "probleempje"(crash) , mijn pc start herhaaldelijk uit zichzelf terug op , ook wanneer er niet gewerkt wordt op dat moment.
soms meerdere malen per dag. ik ben een leek op pc gebied :crazy: maar misschien heeft iemand een duidelijke uitleg.
alvast bedankt,
frankgyproc
Qua hardware : Temperatuur kan bv een oorzaak zijn. Download "Speedfan" eens (http://www.almico.com/speedfan.php) om uw temps uit te lezen.
Ook kan het aan uw PSU (voeding) liggen.
Kijk eens of al uw kabels in uw PC tegoei vast zitten. (alhoewel ik vermoed dat dit niet de oorzaak is)
Qua Software : Misschien dat er "beestjes" op uwe PC zitten.
Scan eens op virussen, adware en spyware...
compuchrisje
10 juni 2005, 16:42
Dat laatste kan best zijn, bij mijn weten waren er op programmeergebied enkel afsluitproblemen bij wind 98 die met een update verholpen werden.
Op jacht dus!
diedie
11 juni 2005, 13:11
Het lijk mij in het eerste geval zoals g_man aanhaalde
Qua hardware : Temperatuur kan bv een oorzaak zijn
Maar schakel voor alle zekerheid het volgende uit:
Stop automatisch rebooten (Windows XP) <O:p></O:p>
het besturingssysteem start na een fatale crash automatisch weer op. Blijft de pc regelmatig crashen en wilt u uitzoeken waar de fout vandaan komt?
Ga naar Deze Computer, kies Eigenschappen en Geavanceerd. Ga naar Opstart- en Herstelinstellingen en haal het vinkje weg bij de optie
'De computer automatisch opnieuw opstarten'.
mvg,
FrankGyproc
11 juni 2005, 14:20
alvast bedankt met de tips die ik kreeg , prima forum met echt gemotiveerde leden .
dit verdiend een pluim .
Congratzzzzz.
Baloeke
13 juni 2005, 19:24
Heb mijn pc vandaag ook eens opengedaan (de kast), daar deze ook steeds afsloot, temp van de cpu was te hoog (75° - 80°C). ik heb daar een berg(je) stof van mijn processor en voeding afgehaalt. Temp nu 44°. Pc terug tip top in orde.
freaky005
16 juni 2005, 14:52