FrankGyproc
10 juni 2005, 14:04
Hoi,kan iemand me helpen met een "probleempje"(crash) , mijn pc start herhaaldelijk uit zichzelf terug op , ook wanneer er niet gewerkt wordt op dat moment.
soms meerdere malen per dag. ik ben een leek op pc gebied :crazy: maar misschien heeft iemand een duidelijke uitleg.
alvast bedankt,
frankgyproc
Qua hardware : Temperatuur kan bv een oorzaak zijn. Download "Speedfan" eens (http://www.almico.com/speedfan.php) om uw temps uit te lezen.
Ook kan het aan uw PSU (voeding) liggen.
Kijk eens of al uw kabels in uw PC tegoei vast zitten. (alhoewel ik vermoed dat dit niet de oorzaak is)
Qua Software : Misschien dat er "beestjes" op uwe PC zitten.
Scan eens op virussen, adware en spyware...
compuchrisje
10 juni 2005, 16:42
Dat laatste kan best zijn, bij mijn weten waren er op programmeergebied enkel afsluitproblemen bij wind 98 die met een update verholpen werden.
Op jacht dus!
diedie
11 juni 2005, 13:11
Het lijk mij in het eerste geval zoals g_man aanhaalde
Qua hardware : Temperatuur kan bv een oorzaak zijn
Maar schakel voor alle zekerheid het volgende uit:
Stop automatisch rebooten (Windows XP) <O:p></O:p>
het besturingssysteem start na een fatale crash automatisch weer op. Blijft de pc regelmatig crashen en wilt u uitzoeken waar de fout vandaan komt?
Ga naar Deze Computer, kies Eigenschappen en Geavanceerd. Ga naar Opstart- en Herstelinstellingen en haal het vinkje weg bij de optie
'De computer automatisch opnieuw opstarten'.
mvg,
FrankGyproc
11 juni 2005, 14:20
alvast bedankt met de tips die ik kreeg , prima forum met echt gemotiveerde leden .
dit verdiend een pluim .
Congratzzzzz.
Baloeke
13 juni 2005, 19:24
Heb mijn pc vandaag ook eens opengedaan (de kast), daar deze ook steeds afsloot, temp van de cpu was te hoog (75° - 80°C). ik heb daar een berg(je) stof van mijn processor en voeding afgehaalt. Temp nu 44°. Pc terug tip top in orde.
freaky005
16 juni 2005, 14:52
ik persoonlijk denk ook dat het aan de hardware ligt daar ik in dezelfde situatie zit op mijn 2de pc. Wat heb ik gedaan een andere voeding van 450 watt ingestoken, 2 extra ventilatiekoelers naast mijn processor geplaatst daar ik denk dat hij te warm krijgt en daardoor opnieuw opstart. Maar nu zal ik diedie zijn raad opvolgen door gewoon het vinkje in mijn configuratie weg te laten en eens zien wat hij dan gaat doen. Wat is eigenleijk de max temp voor een pc???
freaky005
16 juni 2005, 15:00
hier ben ik terug diedie bij mij helpt het niet hoor mijn systeem liep vast met een blauw scherm crucial error fud ik gereset maar nu wou hij zelfs niet meer naar xp gaan direct die crucial error tot ik via F8 laatste juiste configuratie opvroeg nu gaat hij weer goed dus laat maar komen die goeie raad
diedie
17 juni 2005, 05:28
:verlegen: freaky005Denk dat jij niet met dezelfde fout zit als FrankGyproc. Daar jij al een nieuwe voeding met 2 extra koelers gestoken hebt. Pas op ook de processor kan de dader zijn voor het steeds opstarten van de pc. In uw geval zou ik eens het volgende doen:
start op met de WinXP-cd en wanneer je aan het Setup-scherm komt, zie je een mogelijkheid om de letter "r" in te drukken.
Typ in die dos-prompt het volgende : "chkdsk /p" en druk op Enter.
Bevestig indien gevraagd en laat het ding maar zijn werk doen.
Wanneer dit gedaan is en de dos-prompt terug vrij is, typ dan ook nog eens "fixboot" bevestig indien nodig en druk terug op Enter.
Mocht dit om de één of andere reden niet werken voor jou, vervang dan stap 3,4 en 5 door in de dos-prompt het volgende commando in te typen :
"chkdsk /r"
Wanneer je gedaan hebt met het ingeven van de commando's, typ dan telkens "exit" in het venster van de dos-prompt en druk op Enter. Hierdoor zou de pc terug moeten opstarten, neem er dan best eerst de WindowsXP-cdrom uit of start op langs de harde schijf en niet cd en alles zou terug moeten gaan.
veel suc66
Welke foutmelding krijg je bij dat BSOD (Blue screen of death)? HEb je recent wijzigingen aangebracht in je configuratie (hard- of software)?
Je kan ook hier eens kijken : http://www.pro-networks.org/XPMaNiA/stop_errors.shtml is wel in 't engels.
FrankGyproc
17 juni 2005, 12:31
bij mij is het probleem intussen opgelost , thx ALL.