Volledige versie bekijken : Minatica schermvullend wanneer?



Silverwing
21 October 2007, 19:34
Ik heb bij mijn nieuwe pc dan uiteindeljk gekozen voor een breedbeeldscherm.
Het valt me op dat Minatica één van de weinige sites is waarbij het beeld geconcentreerd blijft in het midden met aan de zijkanten dan niets behalve de achtergrond.
Voor een site als deze zou je toch net iets meer verwachten.
Is dit iets voor de nabije toekomst?

eventure
21 October 2007, 20:15
Dit is in het begin eens gemeld. Het is gedaan om problemen te voorkomen dacht ik ...

mvg
Robbe

compuchrisje
21 October 2007, 20:53
Klopt wat Eventure zegt, niet iedereen beschikt zomaar over kamerbreed beeld, er zou nogal wat moeten gescrold worden. Bovendien hebben we geopteerd voor een stukje grafisch schoon. Een website mag behalve informatief zijn, ook nog mooi ogen.
Deze lay-out bv is ontworpen door Norke, die we spijtig genoeg véél te weinig zien. Dat komt omdat deze knaap veel gevraagd is voor zaken zoals dit. Oorspronkelijk was die achtergrond zelfs nagenoeg zwart en dàt was ietsje té veel contrast.
Maar we kunnen er ook een uitdaging van maken hoor... ontwerp een design voor ons forum... hihi

Jelle
21 October 2007, 21:21
Het valt me op dat Minatica één van de weinige sites is waarbij het beeld geconcentreerd blijft in het midden met aan de zijkanten dan niets behalve de achtergrond.

Er zijn er toch heel wat hoor :p
ZDNet, Tweakers.net, Webwereld, ... om er drie te noemen bv.

Het probleem met een fluid lay-out (zo noemt het technisch) is dat je geen rekening kan houden met hoe groot het scherm is en dat geeft vaak lelijke effecten. Een afbeelding die bv. exact naast een paragraaf tekst moet staan, staat dan naast een enorm uitgerekte zin.

Ik heb zelf ook een breedbeeldscherm, maar m'n browser staat altijd maar op iets meer dan de helft van het scherm open (met daarnaast dan andere dingen).

Bekijk bv. http://nl.wikipedia.org/wiki/Quasi-vruchtgebruik eens op een breedbeeldresolutie van 1680 pixels ofzo. Persoonlijk vind ik dat lastig leesbaar.

We overwegen het wel om als extra optie te hebben, maar daarvoor moeten we eerst nog wat aanpassingen doen aan de style (onder andere de header en footer zijn niet uitrekbaar).

Silverwing
21 October 2007, 22:26
Op 1600 is alles idd wel zeer klein,ik gebruik nu 1360x768.
Alles is mooi gevuld en toch nog goed leesbaar.
Als de optie er zou komen zal ik ze met veel plezier gebruiken.

nojs
23 October 2007, 12:55
Met 1024 * 768 is niets mis hoor :p
Ik red het prima zo:)

PeterN
23 October 2007, 14:00
Ik volg jelle in zijn redenering van:

Ik heb zelf ook een breedbeeldscherm, maar m'n browser staat altijd maar op iets meer dan de helft van het scherm open (met daarnaast dan andere dingen).

Persoonlijk vind ik dat één van de voordelen van een breedbeeldscherm. Er staan hier altijd wel meerdere zaken open en als je dan twee dingen naast elkaar kan zetten is mooi meegenomen. Denk daarbij aan vista die ook nog eens de sidebar met gadgets plaatst.
Maar dit is smaak en daar kan je uren over discuteren :)

foxofinfinety
23 October 2007, 22:10
Met 1024 * 768 is niets mis hoor :p
Ik red het prima zo:)
ik zit vast aan 800 * 900 omdat sommige programma het ander niet doe (althans dan kan ik ze niet zien)