Volledige versie bekijken : SD-kaart



Phil O'Sophe
23 October 2007, 17:47
Wanneer een foto-apparaat een SD-kaart ondersteunt van 1GB (volgens de
handleiding), en je gebruikt er een van 2GB, wat gebeurt er dan wanneer je
de 1GB overschrijdt? (met foto's en/of video)

Dank voor elke reactie.

Obsessed
23 October 2007, 21:06
Volgens mij zal het toestel de (te grote) SD-kaart gewoonweg niet herkennen.
Of ben ik hier "miss:cool:" mee?

Jule
23 October 2007, 22:11
Ik heb hier een fototoestel dat slechts een 512 Mb sdkaartje ondersteunt. Ik heb er ooit een 2 Gb kaartje ingestopt. De enige beperking die ik ondervond, was dat ik maximaal 999 foto's mocht nemen. Verder werkte alles zoals voorheen.

Phil O'Sophe
23 October 2007, 22:26
@ Miss Obsessed en Jule:

Heb zelf ook al een 2GB kaart geprobeerd, zonder problemen, maar ik ben nog
niet boven de 1GB gegaan. Vandaar mijn vraag.

Obsessed
23 October 2007, 22:45
Dan zou ik het niet weten.
Ben wel benieuwd achter deze.

Goeie vraag.

Nostradamus
23 October 2007, 22:51
Zelf heb ik het ook nog niet geprobeerd Phil O'Sophe, maar het zou kunnen dat je boven 1GB gaat je toestel dit niet meer zal ondersteunen.
Daarom ook dat er bij sommige toestellen in de gebruiksaanwijzing staat beschreven: " U kunt voor dit toestel SD geheugenkaarten met de volgende capaciteit gebruiken > van 8 MB tot 1GB maximum".

Obsessed
24 October 2007, 12:01
Ik hoor hier van een collega dat er geen beperking zou zijn.

Het gegeven over de maximum grootte van de kaartjes zou door de fabrikant ingevuld worden in evenredigheid met hetgeen dat op dat moment op de markt is.

Ik weet natuurlijk niet of dat al dan niet correct is.
Mss de vraag eens mailen aan één of andere fabrikant? HP ofzo??

g_man
24 October 2007, 14:36
Het gegeven over de maximum grootte van de kaartjes zou door de fabrikant ingevuld worden in evenredigheid met hetgeen dat op dat moment op de markt is.



Dat denk ik er ook van...maar kan er ook langs zijn natuurlijk :)

firefreak
24 October 2007, 15:43
In mijn Canon EOS 1D mark III steekt een kaartje van 16 gig (CF-kaart) en d handleiding staat dat het max. 8 gig. Heb het eens na gevraagt bij een verkoper, de fabrikanten kunnen niet weten wat er nog allemaal volgt en nemen daarom het geen wat opdat moment beschikbaar is op de markt. De meeste toestelen ondersteunen het maar oudere toestelen hebben daar vaak last mee. ;)

eplerra
28 October 2007, 17:30
In mijn Nikon D80 steekt een 2.0 GB Extreme III van Scandisk. Het aantal foto's dat men kan nemen is afhankelijk van de ingestelde formaatgrootte (RAW + JPEG fine, JEPG fine, JPEG mediumn of JPEG small enz... Het is wel belangrijk een "snelle" kaart te nemen, zodat de grote foto-bestanden toch snel weggeschreven worden. Anders moet je te lang wachten tussen twee opnames.