Volledige versie bekijken : lenzen



Swatje
27 October 2007, 15:29
Hallo beste mensen en fotografen,
ik heb een (misschien domme) vraag nl :
bestaat er een adapter om van bayonet (weet niet hoe dat te meten) naar draad (55 mm) te gaan?
zo ja, waar kan ik zoiets vinden en hoe meet ik die bayonet-zijde ???
(ik heb wel verschillende merken van lenzen) maar die pasten allemaal op mijn oud toestel (Olympus).
Wat is jullie visie ??
alvast mijn dank (y)
groetjes

Nostradamus
27 October 2007, 18:09
Een domme vraag is dit zeker niet Swatje ;)
Deze adapters bajonet > schroefdraad bestaan inderdaad in verschillende formaten.
Ook kan je hier (http://www.google.be/search?hl=nl&q=adapter+bajonet+naar+schroefdraad&btnG=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl) eens even een kijkje nemen.
Omdat er zoveel verschillende formaten bestaan kan je best toch eens met je toestel naar een 'goede' fotowinkel gaan en het daar eens vragen, deze mensen herkennen direct het formaat van de bajonet vatting.
Ook zal het wel zo zijn dat men deze adapter zal moeten bestellen omdat men die niet altijd in stock heeft.

Swatje
27 October 2007, 19:35
Nostradamus, bedankt voor je "goede raad".
Ik weet zeker dat de draad van het te gebruiken toestel 55 mm is, dus zal ik bij gelegenheid 1 van de lenzen (bajonet) eens meenemen naar de fotowinkel.
Ik dacht er ene te weten in Merksem op de Bredabaan, die heeft ook okkasie lenzen ??? (ik bedoel niet Rembrandt - maar die andere aan de overkant --- ttz als u daar bekend zijt) - of weet u een goede aan te raden, Deurne is van hier (S.J.) toch niet zo ver, tenslotte ik heb familie in Deurne, dus een extra bezoekje kan ook geen kwaad.
Nogmaals, mijn dank

Nostradamus
28 October 2007, 00:34
Graag gedaan Swatje ;)
De winkel in Merksem die je bedoelt (Photo Hall) is een prima keuze, ik ben daar in het verleden ook dikwijls geweest en heel tevreden over.
Inderdaad kan men daar ook okkasie lenzen kopen.
Mensen achter de toonbank die weten waarover ze spreken.
Het is wel een tijdje geleden dat ik daar nog geweest ben.
S.J. mooie streek, daar heb ik in mijn jeugd (in de vakantie) heel plezante tijden meegemaakt ;)

Swatje
28 October 2007, 08:47
Nogmaals bedankt !!! TOF !!!

mag slotje op