Volledige versie bekijken : telenet security pack



Wayne
11 June 2005, 14:33
Zijn er soms nog mensen hier op de site die dit pakket hebben draaien en wat hun ervaring ermee is.

seppe007
11 June 2005, 14:37
Hier draait het en ik moet zeggen het werkt goed en geeft vanuit de provider een
bericht als er een aanval of dergelijks is gebeurd.

nielsvandesype
11 June 2005, 16:25
@ wayne : Moest je al een beveiligingssuite hebben is het niet nodig om nog hun security pack aan te passen anders zou het wel goed zijn om het te kopen. Dit pakket werkt de antivirusengine van F-secure.

Wayne
11 June 2005, 18:37
Het feit dat ik express net plus bezit heeft het voordeel dat het voor mijn pc gratis is.
de andere pc hebben hun eigen pakket van antivirus en firewall bescherming.

artuur
13 June 2005, 18:05
ik gebruik nu al een tydje het pack van telenet en ik ben er best tevreden van belast de pc bijna niet en draaid soepel ik heb el wa instellingen moten doen voor mijn netwerk hier maar verder alles prima

na de test periode blijf ik hem ook gebruiken zoals wayne al zij ik werk mee expres net turbo

en de 2 pc die hier in gebruik is is dan gratis dus valt da rueze mee kwa prijs he


groetjes artuur

ciriel
14 June 2005, 14:35
ik heb een online scan gedaan met die scanner van telenet en die vond 10 virussen ,maar tijdens het scannen hield mijn autoprotect virusscanner norton alle virussen tegen oaVien.634,Alabama.A,Jeru.Fu Manchu ,Jeru.Fu Manchu p,Jeru.1808 Alabama.,Alabama.A,Vien.634 zou het mogelijk zijn dat ze van telenet die virussen expres meesturen ? als ik een scan doe met norton vind hij niets zijn er nog mensen die zo iets voor hebben gekregen? :geest

Konichiwa
14 June 2005, 14:49
Ik ben ook aan het twijfelen of ik dit al dan niet zou nemen.
Indien ik het doe,
heb ik dan nog nood aan Norton 2005 ?
Want moet je dat dan niet uitschakelen ?

nielsvandesype
14 June 2005, 17:18
Ik ben ook aan het twijfelen of ik dit al dan niet zou nemen.
Indien ik het doe,
heb ik dan nog nood aan Norton 2005 ?
Want moet je dat dan niet uitschakelen ?

Als dit pakket installeerd heb je geen nood meer aan norton 2005 en verwijder norton best. Om conflicten te vermijden.

@ ciriel : Dat zou heel erg sterk zijn moest telenet die doorsturen is trouwens niet wettig moesten ze dat doen.
@ wayne : als het gratis is zou ik zeker overwegen om het pakket te proberen.

Wayne
14 June 2005, 18:48
ik heb het pakket ondertussen al een paar dagen draaien en eerlijk gezegd
werkt hier vlekkeloos!!!!
En waarom een duur pakket kopen als je een goed paket gratis krijgt(all in)

ciriel
14 June 2005, 18:49
heeft er al iemand een onlinescan gedaan met telenet graaag u reactie

ciriel
14 June 2005, 18:51
Als dit pakket installeerd heb je geen nood meer aan norton 2005 en verwijder norton best. Om conflicten te vermijden.

@ ciriel : Dat zou heel erg sterk zijn moest telenet die doorsturen is trouwens niet wettig moesten ze dat doen.
@ wayne : als het gratis is zou ik zeker overwegen om het pakket te proberen.

doe eens een onlinescan en kijk of je ook die virussen download
weet het me eens te zeggen http://www.telenet.be/nl/producten/internet/telenet_internet/veiligheid/security_pack/

Wayne
14 June 2005, 18:56
ik heb al een online scan gedaan
geen virussen gezien
bewijst nog maar eens de betrouwbaarheid norton????????????

ciriel
14 June 2005, 18:59
ja inderdaad norton is toch een degelijk programma(y)(y)(y)

Konichiwa
14 June 2005, 19:26
Wat is voor mij dan de beste optie ?

Norton 2005 behouden of 3,95 € per maand voor het security pack ?

nielsvandesype
14 June 2005, 20:14
@ ciriel : Ik heb toch geen virussen op mijn pc volgens de online scan van telenet. Is je virusscanner wel up to date ? Dat zou eigenlijk niet mogen dat norton deze virussen niet vind werkt je norton trouwens nog normaal.


@ Konichiwa : Ik zou toch gaan voor hun pakket is trouwens beter dan norton. Je zou dan best norton verwijderen of de automatische bescherming uitschakelen (maar norton schakelt automatisch zijn beveiliging terug aan).

ciriel
14 June 2005, 20:51
@ ciriel : Ik heb toch geen virussen op mijn pc volgens de online scan van telenet. Is je virusscanner wel up to date ? Dat zou eigenlijk niet mogen dat norton deze virussen niet vind werkt je norton trouwens nog normaal.


@ Konichiwa : Ik zou toch gaan voor hun pakket is trouwens beter dan norton. Je zou dan best norton verwijderen of de automatische bescherming uitschakelen (maar norton schakelt automatisch zijn beveiliging terug aan).
ik denk dat je me mis verstaan hebt als ik online scande met telenet dus ,tijdens die scan kwam ,mijn norton(autoprotect) voor de dag met de melding dat hij virussen aantrof. alhoewel ik geen virussen op mijn pc heb dus moeten ze wel mee gekomen zijn met de scan van telenet denk ik

Wayne
14 June 2005, 22:16
je moet de handleiding is doornemen vooraleer je het pakket van telenet installeerd
daar staat in vermeld dat er op uw systeem geen andere systemen mogen geisntalleerd zijn.(anti visrus software)
dus haal die norton (volledig eraf he)en doe dan nog is een virus scan.

nielsvandesype
15 June 2005, 16:54
@ wayne : Dat heeft niet te maken als je de gewone online scan van telenet doet, natuurlijk wel als je de software gaat installeren.
@ ciriel : Die virussen komen niet van telenet hoor. Waar zijn die virussen volgens norton gelocaliseerd? en mijn antivirus heeft niet gereageerd. Want die onlinescanner gaat niet liegen hoor. Gebeurt dit altijd als je naar de site van telenet surft dat auto protect je die melding geeft?. Je hebt toch niet dat pakket geïnstalleerd naast je norton want dat is om problemen vragen.

jurgenv
15 June 2005, 17:48
die online scan bij telenet is gewoon een online scan bij F-secure voor degene die denken dat telenet al zelf een online virusscan heeft;)

Dirkske
15 June 2005, 18:17
Wat houd dat pack nu eigenlijk in??? is deze te vergelijken met norton internet security:

firewall, virusscanner, antispam, noem maar op.

jurgenv
15 June 2005, 18:21
ja, maar niet zo belastend voor je pc en bevat ook antispyware ;)

nielsvandesype
15 June 2005, 18:36
Wat houd dat pack nu eigenlijk in??? is deze te vergelijken met norton internet security:

firewall, virusscanner, antispam, noem maar op.

ja is zoiets als norton. De antvirus is die van f-secure. Voor de rest kijk op de link die hier al meermaals gepost is. Zoals pcfreakse reeds zei veel minder belastend dan norton.

Konichiwa
15 June 2005, 19:03
Misschien hier eens kijken:

http://www.telenet.be/nl/producten/internet/telenet_internet/veiligheid/security_pack/index.php

securitix
15 June 2005, 21:45
Awel, dat security pack is goed, maar ik heb een vreselijke ervaring geleefd : gisterenavond heb ik dat pack geïnstalleerd na avast hebben gedeactiveerd.
Toen het pack down was moest ik herstarten.
Waaraan ik niet had gedacht, is dat avast ook ging herstarten.
Conclusie : computer volledig gecrashd.
Zelfs functietoets F8 wou niet meer werken.
Heb alles opnieuw moeten installeren en heb veel bestanden verloren :(
Maar het security pack van telenet is de moeite waard ;)

nooit te oud om iets bij te leren hé :)