Volledige versie bekijken : Alle foto's dubbel



vrnmmn
13 November 2007, 23:06
Als ik mijn cyber-shot viewer aanklik en foto's wil gaan bekijken merk ik dat alle foto's 2 x identiek naast elkaar staan afgebeeld.(kalenderoptie)
Wat kan ik doen om dit te vermijden? En wat kan ik doen om dat te herstellen?

(Sony Cybershot toestel om foto's te nemen en Photoshopelements 3 om te bewerken)

Nostradamus
15 November 2007, 16:46
vrnmmn, heb je de burst-functie misschien geactiveert zonder dat je het weet?
Ik heb dit ook eens voor gehad in het begin en had ook dubbele foto's ;)
Dus gewoon je instellingen eens nakijken en de burst-functie uitschakelen.

vrnmmn
19 November 2007, 14:50
Wat bedoel je met burstfunctie?
Hoe schakel ik die uit?
Welke instellingen moet ik wijzigen? Bij Windows, bij photoshop? Bij????
Dank voor uw gewaardeerde poging tot oplossen van het probleem. Misschien helpt u me nog iets concreter?!

Nostradamus
19 November 2007, 18:37
vrnmmn, ik bedoel je instelling op je camera eens controleren ;)
Je begrijpt ook wel dat ik de instellingen van alle fabrikanten/camera's niet ken.
Het beste is dat je even gaat kijken bij de gebruiksaanwijzing van je camera.
Bij de meeste digitale compactcamera's staat er (vanachter) een klein knopje met twee functies: de burts-functie en het 'vuilbakje' om foto's te deleten.
Het symbooltje dat erbij staat is uiteraard een vuilbakje met daarnaast (of erboven) een symbooltje met 3 foto's achter elkaar.
Het knopje 'vuilbakje' werkt alleen als je uw foto's gaat bekijken op je camera.
Hetzelfde knopje werkt voor de burst-functie als je uw camera klaar (on) zet om een foto te nemen.
De burst-functie kan je in feite op 4 standen zetten als je er op drukt:
(dit kan je zien op je schermpje)
Stand H is hoge snelheid: 3 opnames per seconde.
Stand L is lage snelheid: 2 opnames per seconde.
Stand 00 (op je camera staan deze 'nulletjes' tegen elkaar): onbeperkt aantal opnames zolang je de ontspanknop ingedrukt houdt.
Deze functies werken alleen indien de sluitersnelheid hoger is dan 1/60 en de flitser niet geactiveerd is.
Stand 4 is dat je geen van boven beschreven 'standen' ziet staan en de burst-functie dus geannuleerd is.

compuchrisje
19 November 2007, 18:39
Vernimmen, je maakt het idd een beetje dubbelzinnig. Heb je het over foto's die je op je computer hebt opgeslagen of foto's die je op je camera bekijkt. Ik denk dat het geval 1 is, maar blijkbaar heeft nostra een ander gedacht. Dus even vertellen wààr je juist die foto's zit te bekijken.

vrnmmn
20 November 2007, 13:00
Beste,

Ik heb het inderdaad over foto's op PC. Ze staan daar soms wel driedubbel telkens 3 dezelfde foto's tegen elkaar. En zo heb ik dus 120 foto's waarvan slechts 40 verschillende onderwerpen of zichten.
Het ligt m.i. niet aan de camera maar aan instellingen voor fotobewerking of zo???
Met dank voor de pogingen tot oplossen. (zowel Nostradamus als Compuchrisje)

compuchrisje
20 November 2007, 18:50
Oké dan kan het aan het feit liggen dat je méér dan één fotobewerkingsprogramma draait. Kijk es onder de foto's of bij de eigenschappen of ze ook een zelfde naam hebben, als er 3 keer "onsmainpyama.jpg" bijstaat dan gaat het om één en dezelfde foto, maar in de lijst gezet door elk van die progs. Staan er nummers bij bv; "onsmainpyama(1).jpg" dan gaat het om kopieën, dus een dubbeltje ervan. Let dus op met verwijderen.

vrnmmn
21 November 2007, 22:43
En nog dit...
Op mijn camerageheugenkaartje staan nog zo'n 150 foto's die ik eerder al importeerde op mijn pc. Kan ik die 'ineens' verwijderen van mijn camera? Hoe dan wel?(Of moet ik die één na één verwijderen met mijn camera-verwijder-knop?)
Met dank

compuchrisje
21 November 2007, 23:42
Als je er zeker van bent dat je alle foto's hebt opgeslagen, kan je die gewoon formatteren, dan is alles er ineens af ook.

Nostradamus
21 November 2007, 23:53
vrnmmn, die kan je allemaal 'ineens' verwijderen.
Zelf heb ik geen Sony toestel, maar een Panasonic Lumix.
Denkelijk is de manier van verwijderen wel hetzelfde.
Er zijn drie mogelijkheden om foto's te verwijderen.
Single delete > verwijdert één geselecteerde foto.
Multi delete > bij deze functie kan je meerdere foto's die je selecteert verwijderen.
All delete > verwijdert alle foto's.
Zet de functiekeuzeschakelaar zo dat je uw foto's kan bekijken op je schermpje > druk één maal op het knopje van het 'vuilbakje' = Single delete.
Druk je tweemaal kan je een keuze maken tussen Multi delete en All delete.

Edit: had niet gezien dat CCtje ook al geantwoord had.

vrnmmn
22 November 2007, 15:48
En nu dit...
Ik heb zopas al mijn "foto's van vandaag" geïmorteerd via photoshopelements-viewer.
Deze laatse foto's heb ik wel laten verwijderen via pc.
Nu kan ik die blijkbaar niet meer opslaan waar ik wil. vb op mijn D/ schijf map: 'GOG'... en ze zijn dus wel van fotogeheugenkaartje af.
Kan het nog via andere weg? Kan ik ze nog recupereren?
Met veel dank!

compuchrisje
22 November 2007, 16:26
Opslaan waar je wil kan niet? Normaal gezien bepaal je toch zelf waarheen PS-Elements je beeldjes moet leiden? Kijk of je wat kan doen aan de instellingen van het programma zelf.
Een eventuele mogelijkheid is ook: àlles in die map selecteren en kopiëren naar de plaats waar je ze wilt hebben. Maar vermits die foto's tamelijk zwaar kunnen vallen zal dat niet met allemaal tegelijk gaan. Kijk dus even uit bij die operatie. En ik zeg wél kopiëren, niet knippen of je riskeert alles kwijt te zijn.