Volledige versie bekijken : Image vergroten



jellabi
17 November 2007, 19:42
Ey,

Misschien dom vraagje, maar hoe kan ik precies een plaatje vergroten in photoshop? ik snap er echt niks van :P

gr, jellabi

compuchrisje
17 November 2007, 19:45
Ik kan enkel uit ervaring met PaintshopPro spreken, maar in Photoshop zijn alle opties zéker beschikbaar. Als het enkel om het paaltje gaat, moet je dat eerst selecteren en dan ergens in je menu zoeken naar de opdracht resize. Zorg ervoor dat de verhoudingen bewaard blijven.

jellabi
17 November 2007, 19:47
is er niet een manier net zoals in paint bijvoorbeeld dat je gewoon in de hoek zoon beetje dr aan kan trekken als het ware? XD

compuchrisje
17 November 2007, 23:09
Met rekken vanuit een hoek krijg je zowel pixel als beeldvervorming en zal er een spikkelpaal in je afbeelding staan. Als het voor een grap is, is dat niet zo erg. Enkel vrees ik dat je met photoshop wel een té goed prog onder de hand hebt dan om enkel wat te rekken en te trekken.

Keystroke
18 November 2007, 16:42
CC het gaat hier wel over een "plaatje" en niet over een "paaltje" hé ;)

Als je een hele foto wil vergroten ga je naar image -> image size (of Ctrl Alt I). Daar kan je de grootte instellen in px, cm, procenten, ... Je kan ook de optie "constrain proportions" opzetten zodat je foto zijn oorspronkelijke vorm behoud.

Pjj
20 November 2007, 20:24
ctrl + t en dan kan je in je hoeken trekken :)

Keystroke
21 November 2007, 17:27
ctrl + t en dan kan je in je hoeken trekken :)

Dan ga je enkel de layer vergroten en niet het bestand. Het bestand blijft even groot en een deel van de foto ga je dus niet meer zien.

Dan moet je een nieuw bestand aanmaken met grotere afmetingen en de foto daarheen kopiëren.

monne
21 November 2007, 23:20
Als het de gehele foto is, vrij eenvoudig open de foto klik op afbeelding en daar heb je twee keuzes : Afbeeldingsgrootte en canvasgrootte ,
- klik eens op afbeeldingsgrootte en je kan de pixelgrootte instellen of de document grootte
- klik eens op canvasgrootte en je kan de grootte van de afbeelding instellen let wel als je hier vergroot, word niet de afbeelding zelf groter maar komt er een kader rond in de grootte die je bepaalde.

Dus om je afbeelding echt groter te maken is het afbeeldingsgrootte aanklikken en photoshop berekend het vrij goed, ge moet echter geen wonderen verwachtten als je je afbeelding veel groter wenst.