Volledige versie bekijken : Batchbestand voor defragmenteren



De Hulk
25 November 2007, 02:36
Tip van filip.
Met een simpel batchbestand kan je de pc alle gewenste schijven ineens laten defragmenteren en de pc afsluiten na uitvoering.

Maak een bestand aan met notepad defragmenteren.bat en plak er de volgende tekst in.
Haal de rem (remark) weg bij de regels die je ook wil laten uitvoeren anders ziet de pc dit aan als uitleg in de batch sla het bestand op, op de root van c:\ voor uitvoering klik op start ... uitvoeren en typ C:\defragmenteren.bat plus enter indien gewenst dat de pc afsluit na uitvoering haal dan bij de blauwe regel ook de rem weg en je kan gaan slapen terwijl je pc de schijven opkuist veel plezier...

@echo off
defrag c:
rem defrag d:
rem defrag e:
rem defrag f:
rem haal hierboven de remark weg bij de schijven die je bezit en wil defragmenteren
rem C:\windows\system32\shutdown.exe Bs Bf Bt 00
Is deze tip wel volledig? Wat als men het besturingssysteem op de e:\ heeft staan, bijvoorbeeld Windows XP. Kan men dit batchbestand ook toepassen als men met twee besturingssystemen werkt? Stel dat c:\ FAT is (Windows 98) en e:\ NFTS (Windows XP) maakt dit ook niets uit?
Groeten, De Hulk. :eek:

rody2
25 November 2007, 05:43
defrag doet men na een scandisk lijkt mij.

s deze tip wel volledig? Wat als men het besturingssysteem op de e:\ heeft staan, bijvoorbeeld Windows XP. Kan men dit batchbestand ook toepassen als men met twee besturingssystemen werkt? Stel dat c:\ FAT is (Windows 98) en e:\ NFTS (Windows XP) maakt dit ook niets uit?
Groeten, De Hulk.
En deze txt lijkt mij gejat van en andee site :P

Mosquitos
25 November 2007, 10:24
defrag doet men na een scandisk lijkt mij.

En deze txt lijkt mij gejat van en andee site :P

Is dit een probleem dan?
Vind jij nooit iets op een andere site dat je wil delen met minatica of waarover je iets wil vragen op minatica?

eventure
25 November 2007, 16:02
Het staat toch mooi als een citaat en niemand heeft beweerd dat het zelf geschreven is dus ik zie het probleem er ook niet van in :s?

De Hulk
25 November 2007, 16:13
Ik begrijp de reacties niet helemaal. Mijn reactie heeft betrekking op de tip van filip: 'PC automatisch laten defragmenteren en afsluiten'. Een leuke tip maar volgens mij niet helemaal volledig en als je met dergelijke batchbestanden bezig gaat moet dat wel betrouwbaar zijn, anders is het niet aan te raden met zoiets te beginnen. Vandaar mijn reactie met vragen. Normaal had ik mijn reactie/vraag bij de tip zelf gesteld, maar het onderwerp was gesloten (slotje).

De antwoorden zijn mij niet helemaal duidelijk. Wie heeft wat gepikt? Hebben deze opmerkingen betrekking op de tip of mijn reactie? Groeten, De Hulk. :eek:

compuchrisje
25 November 2007, 21:55
Negeren De Hulk, kijk naar het tijdstip waarop het gepost is en denk het weekend en de rest erbij. Je vraagt niks verkeerd en ik hoop dat filip het hier ook opmerkt om je van antwoord te dienen.

filip
28 November 2007, 04:05
Hulk , Uw vraag is inderdaad terecht om geen vastloper te hebben ben je best om NTFS schijven appart eens op te kuisen, ik ben trouwens eens tegen de lamp gelopen met Ghost van Norton , deze was ook niet opgewassen vroeger tegen die grotere schijven en verschillende indelingen , op volgende koppeling zal je freeware vinden .

http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=542

Ik vraag me trouwens af of die opmerking niet als grap bedoeld was , wie zou durven beweren dat hij alles weet zonder op het internet opzoekingen te doen ? En trouwens hulk, daar is het internet voor om overal info te gaan opzoeken om bij te leren, tenslotte zal het altijd een wedloop blijven om bij te blijven in deze razendsnelle evolutie ... binnenkort wordt Gb als het om schijfgrootte gaat zelfs niet meer vernoemd , men spreekt nu al van Tb 's ...

Groetjes Filip.

De Hulk
28 November 2007, 15:23
filip,
en anderen bedankt voor jullie antwoorden en de link. Ik kom er zo wel uit. Inderdaad, je wilt altijd wat bij leren en daar kun je meerdere wegen voor bewandelen. Google en fora zijn goede mogelijkheden om aan informatie te komen. Groeten, De Hulk. :eek: