Volledige versie bekijken : router



vraagteken
13 June 2005, 09:37
dag
ik blijf maar sukkelen met router. ik kan weer niet op skynet en belgacom.net andere site geen probleem
misschien weet hier iemand wat eigenlijk het probleem is het is wel telkens als mijn dochter ook op hare computer zit .ze zit wel op pc en ik op een laptop .ik alleen geen probleem
ALVAST BEDANKT .

Ché
13 June 2005, 12:19
blijkbaar krijgt er maar 1 toestel een ip adres. doet het probleem zich alleen voort als de pc van je dochter als eerste aanstaat en jij met laptop achteraf erbij komt, of is het idem als jij eerst inlogt en zij erbij komt??

Ché

vraagteken
13 June 2005, 13:33
dag

het is als ze allebij draaien als ik alleen op zit geprobleem
ik mag als eerste of als tweede opkomen het is als we beiden opzitten.
ik heb met belkin contact genomen hij vind het ook raar .
maar nu marcheerd alles goed ???????????.
mijn schoonbroer heeft mijn lijnen uitgemeten en alles is goed ( schoonbr werkt bij belgacom ).
toch al bedankt om u reactie (y)

Heezy
13 June 2005, 17:21
Volgens mij de DHCP server die uitgeschakeld is.

compuchrisje
13 June 2005, 18:29
Voor zover ik hier weet (ook adsl én router, dochter met laptop) moeten allebei de pc's op die router geconfigureerd worden. Als jouw pc als server dient moet je dit in routercontrolpanel aanduiden en het MAC-adres van die van je dochter accepteren, anders raakt ze idd niet op internet. Als je niet weet wat dat MAC-adres is, in XP kan je dat terugvinden. Waar juist weet ik niet, ik werk nog altijd met win 98. En hier kunnen we allebei online, zij kan downloaden zoveel ze wil, enkel de snelheid is iets minder als we tegelijk bezig zijn.

vraagteken
13 June 2005, 19:56
bedank mannen maar mij laptop is nu helemaal naar de botten hij doen nu niks meer ik ga hem morgen binnen steken. er komt altijd herstel van ergstig fout

maar toch allemaal bedankt hoor (y) (y)