Volledige versie bekijken : Wijzigingen vanaf 1 februari 2008



Phil O'Sophe
31 January 2008, 14:04
Wetten en reglementen zijn geen eeuwig lot beschoren.
Ze wijzigen al naargelang verschillende omstandigheden.
Zo zijn er vanaf morgen 1 februari weer een aantal nieuwigheden die voor
sommige mensen het weten waard zijn.

Je vindt ze hier (http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=7V1NATQO).

compuchrisje
31 January 2008, 20:00
Wetten? Prijzen zijn het me dunkt, en nog wel de start van de trein bergop. 'k Vraag me af wààr die zal eindigen, àls die nog eindigt.

Phil O'Sophe
31 January 2008, 20:07
Wetten? Prijzen zijn het me dunkt, en nog wel de start van de trein bergop. 'k Vraag me af wààr die zal eindigen, àls die nog eindigt.

Hopelijk in het Deurganckdok, of later in het Saeftingedok ! ;)

Sarana
3 February 2008, 12:37
Ze zijn er echt mee aan het rammelen nu. Alle prijzen stijgen toch al dus als er nog eens iets anders in prijs wil stijgen kan dat gerust.

Wat ik ook bijzonder hypocriet vond was dat ze op het nieuws doodleuk vertelden dat bakkers helemaal geen enkele reden hebben om de prijs van hun brood zo enorm te doen stijgen. De toegenomen kosten voor brandstof worden veel te fel doorgerekend in de prijs van 1 brood.
Maar ondanks men dit dus zwart op wit kan aantonen laat men de bakkers toch maar rustig teren op hun woekerwinsten.

Maar weinig mensen liggen er blijkbaar wakker van want het aantal boekingen voor reizen is nog nooit zo hoog geweest.

We zouden beter eens rel schoppen zoals in Parijs. Eens zien of ze dan nog durven.:p

Nostradamus
3 February 2008, 13:14
Inderdaad echt SCHANDALIG, bloedzuigers zijn het allemaal!
Prijzen stijgen en stijgen maar, terug wat dalen...vergeet het.
Van in het begin van de str...Euro, heb ik al gedacht wacht maar even af, dat gaat ons veel geld kosten.
De prijzen stijgen niet meer met een half frankske of één frank bij de levensmiddelen, maar met 10, 20, 50 Eurocent en meer en dit niet alleen omdat de 'grondstoffen' ook duurder worden hoor.
Een brood nu 1,90 €, dan even naar de beenhouwer om iets tussen je boterham te kunnen leggen en je bent al een pak geld kwijt.
32 vroegere BF (en meer) voor een koffiekoek die je in je holle tand kan steken bij wijze van spreken.
Dit om maar een klein voorbeeldje te noemen.
Brandstofprijzen, tabaksprijzen enz... met een miljardenwinst aan taksen...
Ach 'k ga maar stoppen of mijn zondag is helemaal naar de knoppen, ne mens zou van minder depressief worden :wall:

Sarana
3 February 2008, 14:07
Ja en pas op met depressief worden hé Nostradamus want een doktersbezoekje en een apothekersbezoekje zijn ook al aardig duur geworden.;)

Nostradamus
3 February 2008, 14:09
Bedankt Sarana, 'k weet het ;)

compuchrisje
3 February 2008, 20:57
Gelukkig blijft de commentaar van Sarana nog steeds kostenloos.
Ik vraag me wel af waarom ze opeens de bakkers wél gaan controleren en de rest niet.

Phil O'Sophe
3 February 2008, 23:35
Volgende keer toch een prettiger knipsel plaatsen of we moeten met zijn
allen naar een groepspraktijk ! :D :lol:

Jule
4 February 2008, 10:24
Volgende keer toch een prettiger knipsel plaatsen of we moeten met zijn
allen naar een groepspraktijk ! :D :lol:
Waarom is geld zo emotioneel geladen? De meeste mensen hebben eten & drinken en zelfs een pc als ze hier lid zijn? En ik ken weinig Belgen die wol dragen op hun naakte huid om het toch maar warm te hebben? Die prijsstijgingen lijken mij zo erg nog niet als je een kleine 1.000 kilometer verder kijkt dan dat je neus lang is. :good:

Phil O'Sophe
4 February 2008, 18:52
Waarom is geld zo emotioneel geladen? De meeste mensen hebben eten & drinken en zelfs een pc als ze hier lid zijn? En ik ken weinig Belgen die wol dragen op hun naakte huid om het toch maar warm te hebben? Die prijsstijgingen lijken mij zo erg nog niet als je een kleine 1.000 kilometer verder kijkt dan dat je neus lang is. :good:

Inderdaad Jule, je hoeft zelfs niet tot in Bulgarije of Roemenië te gaan om te
zien dat het hier nog zo slecht niet is.
Ten andere: dit krantenknipsel was enkel ter info bedoeld, niet om erover te
klagen!

compuchrisje
4 February 2008, 21:03
Info=ok. Het grootste deel van wat in de krant komt is info, maar mag men daar niet een eigen mening over nahouden? Ik dacht van wel.
Maar wie regelmatig het nieuws en de kranten opvolgt kan kiezen: ofwel depressief worden omdat heel de wereld naar de knoppen lijkt te zijn, moedeloos omdat hard werken niet lonend is, of met schuldgevoel overladen omdat elders iemand honger heeft. Dat laatste heb ik alvast niet meer, na "verslag" van mensen die ter plekke opmerkelijke dingen hebben gezien en gehoord en ondervonden.
Mensen met een eigen mening willen die ook meedelen, van daaruit ontstaan gesprekken (lees contact!!!) met anderen, die ook een mening hebben. Uit die gesprekken kan een geschikt persoon de nodige conclusies trekken om eventueel de zaken aan te pakken om ze te verbeteren. Tenminste, zo zou het moeten zijn, maar dààr twijfel ik over wat België betreft. Wat blijft er over van onze keuze in dat hokje van juni 2007? Is dàt democratie?

Jule
4 February 2008, 22:15
Inderdaad Jule, je hoeft zelfs niet tot in Bulgarije of Roemenië te gaan om te
zien dat het hier nog zo slecht niet is.
Ten andere: dit krantenknipsel was enkel ter info bedoeld, niet om erover te
klagen! :lol: Men mag klagen, hoor. :lol: Maar bij die wilde stakingen, voel ik meer onenigheid. Staken tegen de levensduurte???? :eek: Als de levensduurte stijgt, moet men zich net dat ietsje meer gaan inzetten voor zijn werk zodat het eindproduct waarvoor men medeverantwoordelijk is, niet stijgt in prijs. Dit om de spiraal te doorbreken. Met een wilde staking streelt men enkel zijn eigen ego? :shy: Ik beweer niet dat deze theorie sluitend is, maar volgens mij bevat ze een grond van waarheid. :cool:

Info=ok. Het grootste deel van wat in de krant komt is info, maar mag men daar niet een eigen mening over nahouden? Ik dacht van wel.
Maar wie regelmatig het nieuws en de kranten opvolgt kan kiezen: ofwel depressief worden omdat heel de wereld naar de knoppen lijkt te zijn, moedeloos omdat hard werken niet lonend is, of met schuldgevoel overladen omdat elders iemand honger heeft. Dat laatste heb ik alvast niet meer, na "verslag" van mensen die ter plekke opmerkelijke dingen hebben gezien en gehoord en ondervonden.
Mensen met een eigen mening willen die ook meedelen, van daaruit ontstaan gesprekken (lees contact!!!) met anderen, die ook een mening hebben. Uit die gesprekken kan een geschikt persoon de nodige conclusies trekken om eventueel de zaken aan te pakken om ze te verbeteren. Tenminste, zo zou het moeten zijn, maar dààr twijfel ik over wat België betreft. Wat blijft er over van onze keuze in dat hokje van juni 2007? Is dàt democratie?
:D Compuchrisje for president!!!! :D :lol:
Maar toch één klein vraagje: De Vlamingen willen minder geven maar de Walen willen meer krijgen... Hoe gaat u beide combineren?? Ook de regeringsvorming gaat over dit éne ding met grote emotionele waarde: geld!

Sarana
4 February 2008, 22:50
Ik vind het goed dat mensen heel kritisch blijven. Als we alles maar zouden slikken zoals het ons voorgeschoteld werd dan zou ons Belgenlandje er al heel wat minder rooskleurig uitzien en het ziet er nu al erg bleekjes uit.
Je kan dan inderdaad doen of problemen je niet raken en je roze bril uit de kast halen. Zo blijft alles er inderdaad aanvaardbaar uitzien.
Of je kan je roze bril weigeren op te zetten en recht naar de potten stappen die gedekt moeten blijven. Vervolgens kan je die potten opentrekken, iedereen tonen wat erin zit en de verantwoordelijken op het matje roepen om de boel terug in orde te brengen. En zo bewegen er tenminste dingen en wordt wat scheef is toch nog recht getrokken of zet men toch mensen aan het denken.
Sommige potten zullen wel altijd gedekt blijven maar de aanhouder wint.:p

Phil O'Sophe
5 February 2008, 20:26
Zo zien we maar dat zijn mening uiten méér is dan klagen of goedkeuren alleen.
Diverse standpunten, inzichten en belangen geven een ruimer zicht op een
probleem of gebeurtenis.
En zijn hart eens luchten kan ook deugd doen! ;)
Zo mist dit topic zijn doel niet! :good:

compuchrisje
6 February 2008, 00:21
Compuchrije for president!!!!
'k Zou daar nog even mee wachten, want president ben je van een federatie en ik bekijk ons kiekenland nog steeds als een koninkrijk. Walen en Vlamingen en Brusselaars bestaan nie, we zijn allemaal Belgen, eender hoe. En dit op basis van een gezamenlijk verleden. En vermits we nog multi-cultureler moeten worden volgens onze "heersers" is dat alvast een mooie basis, of niet soms?

Jule
6 February 2008, 22:20
Dees moet u eens aan Filip Dewinter vragen .... :D :p :lol:

Trouwens, de veekwekers hebben betoogd ... voor het slachthuis van Anderlecht om een Europese maatregel aan te klagen? :wall: :D :lol: Ze hebben blijkbaar ook geld nodig? En toch weet ik meerdere nieuwbouw stallen staan, die meer dan één miljoen eurootjes hebben gekost. Moest ik zo'n bedrag over de balk gooien, ik zou ook van een soort te kort komen. Men zou voor minder betogen ... :wall: :D :p