Volledige versie bekijken : Oude filmopnames.



wizaron
3 February 2008, 14:28
:) Dit is misschien geen vraag voor het onderdeel fotografie, maar ik weet niet waar anders te plaatsen misschien zijn er toch wel die een oplossing weten.
Hoe kun je nu de filmbandjes waarschijnlijk 8mm opgenomen met een filmcamera omzetten naar digital of eventueel enkele losse beelden eruithalen om er een foto van te maken. :bow:

dannyma
3 February 2008, 20:27
normaal is het zo dat elk groothandel die foto matriaal verkoopt ook er na zoiets kan doen voor u b.v. op dvd zetten daarna kan je met progjes die je via pc kunt installeren je ding doen .
b.v. onze trouw was lang geleden opgenomen met camera van het land zelf en ook nog is in ntsc , toen waren de apparaten die we nu kennen nog niet en hadden we een probleem.
en heb dit opgelost in de winkel die foto camera's en video camera's verkoopt en zij hebben dit op dvd gezet .

wizaron
3 February 2008, 22:29
:) Zal eens rond informeren in enkele foto zaken.;)

Spoorzoeker
3 February 2008, 23:18
Voor enkele afbeeldingen kun je misschien een diascanner gebruiken ?

compuchrisje
4 February 2008, 01:24
Onze 8 mm van ons huwelijk is omgezet in digitale vorm. Met de kwaliteit ervan was het niet zo best gesteld, en zeker niet om er nog apart beelden uit te halen. Ik denk dat je dan wél een heel zuiver filmpje moet hebben. Indertijd heeft iemand het voor ons gedaan, langs de via via weg (vriend van..). We moesten toen enkel de cd betalen, omdat het een teststuk was voor die persoon.

eplerra
4 February 2008, 12:11
Eens de film omgezet is kan je er met Adobe premiere elements één frame uitnemen en als foto bewaren. Met Roxio digital media (geen freeware) lukt dit ook. Ik gebruik dit nl. om DVD - labels te maken van opgenomen films.

Misschien kan de camera (als je die nog hebt) direct aan de PC aangeloten worden op de manier waarop video-spelers aangesloten kunnen worden. Als dat lukt kan je de klus helemaal alleen klaren en al je 8mm films digitaal recupereren.

woepi
4 February 2008, 12:26
Heb mijn 8 mm films omgezet door ze opnieuw te filmen met digitale camcorder terwijl ze afspeelde op doek. Je mag ze dan wel niet op volledig doek afspelen anders zijn de beelden onklaar.

eplerra
4 February 2008, 19:21
Deze methode wordt ook gebruikt om oude foto's te digitaliseren en lijkt goede resultaten te geven.


Heb mijn 8 mm films omgezet door ze opnieuw te filmen met digitale camcorder terwijl ze afspeelde op doek. Je mag ze dan wel niet op volledig doek afspelen anders zijn de beelden onklaar.

wizaron
4 February 2008, 22:49
:) De camera en ook de projector heb ik nog, dus zou ik moeten kijken of er op de projector een aansluiting zit voor op de PC.
Zal ik deze week eens bekijken. ;)

eplerra
7 February 2008, 13:40
Als je de camera nog hebt, kan je deze misschien op de PC aansluiten. Soms is een interface nodig zoals voor het aankoppelen van een videospeler. Als je veel films wilt digitaliseren, kan dit misschien een nuttige aankoop zijn. :good:

:) De camera en ook de projector heb ik nog, dus zou ik moeten kijken of er op de projector een aansluiting zit voor op de PC.
Zal ik deze week eens bekijken. ;)