Volledige versie bekijken : licht toevoegen aan een muur picture



flossie-spottie
13 February 2008, 14:48
voor mijn vraagje heb ik bv een muur die behangen werd met behangpapier ontworpen in photoshop en ik zou graag willen dat daar van bovenuit naar beneden een zacht licht verspreid wordt over de behangen muur, zoals een indirect licht zou doen vanonder een moulure of zo doch zonder dat er donkere stukken op de muur zouden komen maar ook zonder dat het overbelicht wordt op bepaalde plaatsen. Totnutoe heb ik al vanalles geprobeerd en ik weet hoe ik licht moet toevoegen, ik krijg het alleen niet goed, ofwel is het te donker of te licht of licht op de verkeerde plaatsen, het lukt me maar niet het goed te krijgen. Kan iemand van jullie me helpen aub? PS: ik ben een beginnende photoshopper en heb tot nu al één en ander geleerd maar dit krijg ik maar niet onder de knie.
Hierbij een voorbeelde van mijn behangpapier/muur

Joga
13 February 2008, 20:28
Ik weet niet of het naar je wensen voldoet, maar ik heb a.d.h.v je uitleg wat geprobeerd.

http://www.fileden.com/files/2007/5/5/1048861/ROSESPINKkopie.jpg

RedScorpio
14 February 2008, 08:31
nize, in feite gewoon een lichtpuntje zetten...

Joga
14 February 2008, 22:17
Ja, maar ik heb deze dan nog eens gespiegeld en geblend zodat het verschil
in donker en licht ( zoals flossie-spottie wou) lichter wordt.

flossie-spottie
18 February 2008, 17:41
bedankt guys, dit is wat ik wou, en joga hoe doe ik dat exact dan? render en lights en dan?

Joga
18 February 2008, 22:19
Je zet dus je licht waar je wilt en hoe groot je wilt in de opties. Daarna dupliceer je de layer (Ctrl+J) en spiegel je die (zodat het licht vanonder komt te staan). Van deze layer verlaag je dan de Opacity een beetje tot je het mooi vindt. :)