Volledige versie bekijken : installeren photoshop



tommy_055
19 February 2008, 14:39
Hallo leden,
Tijdens het installeren van photoshop kreeg ik de volgende mededeling:

Het primaire werkbestand voor adobe photoshop en het primaire paginabestand voor windows bevinden zich momenteel op dezelfde volume.
Dit kan tot verminderde prestaties leiden .
Het is aan te beleven het primaire werkbestand voor adobe photoshop onder te brengen in een apart volume,bij voorkeur op aparte fysieke schijf.

Wat wil men hier mee zeggen, dat ik de projecten(bestanden) best op een andere harddisk opsla of dat ik beter volledige programma op een andere harddisk plaats ?

Mvg,
tommy

slicky
19 February 2008, 14:44
bij mij is die gewoon geïnstalleerd op dezelfde partitie nl de C:
ik ondervind geen problemen.
ze geven wel de voorkeur om die op een aparte HD te installeren(geen partitie hé) omdat hij dan misschien vlotter zal werken:rolleyes:.

tommy_055
19 February 2008, 15:03
bij mij is die gewoon geïnstalleerd op dezelfde partitie nl de C:
ik ondervind geen problemen.
ze geven wel de voorkeur om die op een aparte HD te installeren(geen partitie hé) omdat hij dan misschien vlotter zal werken:rolleyes:.

Dat is een vlug antwoord !

Bij mijn oude pentium 3 was dit een probleem,Potoshop begon steeds trager te werken.De harddisk die in de computer stak was er een van 80Gb en met 2 partitie.EEn partitie C van 10GB en partitie D van 70GB.
Op de C partitie stond windows en photoshop en op de D partitie de DATA.

Hoe kont het, dat ik dan problemen Had ?

MVg,
tommy

slicky
19 February 2008, 16:02
Dat is een vlug antwoord !

Bij mijn oude pentium 3 was dit een probleem,Potoshop begon steeds trager te werken.De harddisk die in de computer stak was er een van 80Gb en met 2 partitie.EEn partitie C van 10GB en partitie D van 70GB.
Op de C partitie stond windows en photoshop en op de D partitie de DATA.

Hoe kont het, dat ik dan problemen Had ?

MVg,
tommy
een c partitie van 10 Gb is nie veel hé
je had waarschijnlijk nog andere progs geïnstalleerd op de c(office,....)
als je enkel 2 partities hebt zou ik ofwel
1; de c partitie vergroten naar min. 20 Gb
2; photoshop installeren op de D(maak daar een map aan met bv "install photoshop")

suc6:good:

tommy_055
19 February 2008, 18:43
een c partitie van 10 Gb is nie veel hé
je had waarschijnlijk nog andere progs geïnstalleerd op de c(office,....)
als je enkel 2 partities hebt zou ik ofwel
1; de c partitie vergroten naar min. 20 Gb
2; photoshop installeren op de D(maak daar een map aan met bv "install photoshop")

suc6:good:

Dat is waar 10GB is niet veel.Maar in begin werkte alles perfect geen problemen maar na een tijd begon hij te vertragen.
De computer zit niet op internet en er waren ook geen programma's bij geinstalleerd.Alles was zoals in begin alleen kwamen er maar projecten bij en deze werden op de D partitie gezet.
Ik bedenk nu opeens iets ,photoshop ziet waarschijnlijk de harddisk als een geheel er kwam zo 25 GB bij aan data van projecten.Dit is misschien de oorzaak ?