Volledige versie bekijken : ergonomische kantoormeubelen



Iced Dragon
22 February 2008, 09:46
daar ik een periode van langdurig bureauwerk tegemoet ga (thesis = programmeren) en ik zowat op alle mogelijk manieren op mijn bureaustoel zit, uitgenomen de aangeraden positie, zou ik iets anders willen proberen.

Bovendien heb ik last van mijn rug en concentratieproblemen (niet gerelateerd http://forum.offstage.be/images/smilies/rolleyes.gif).

Daarom dacht ik dat een kniestoel mss. wel iets voor mij zou zijn? Het impliceert een rechte rug én verplicht me om op mijn bureau (lees: cursi, artikels) te kijken.

Iemand ervaring hiermee? Kan een goedkoop model hier ook goed genoeg voor dienen? (ik ga (nog) geen 400+ € uitgeven).

Alternatieven? (zadelstoel, ... ?)

compuchrisje
22 February 2008, 18:54
Kniestoel is hier ooit binnengeraakt door dochterlief en die heeft er intens gebruik van gemaakt. Ze heeft hem trouwens ook mee naar haar eigen stekje nu. Zelf heb ik het natuurlijk ook uitgetest, maar omdat het je echt dwingt om "deftig" te zitten ben ik maar terug in mijn directiestoel gekropen. Daar kan ik op mijn knieën, één voet onder zitvlak, hangen, gewoon zitten, enfin alle slechte houdingen aannemen. Niet bevorderlijk voor zwakke ruggetjes dus.
Ja dus, kniestoel is ergonomisch verantwoord. Duur hoeft die niet te zijn, Krea, Ikea... zijn bv zaken waar je die voor een schappelijke prijs kan vinden. Ik dacht dat onze stoel toen minder dan 100 € kostte.

Pjj
23 February 2008, 15:55
Ja mijn zus heeft dat ook.
't Is wel een goed iets enzo :)

Of wat dacht je van zo'n zitbal?
Dat lijkt mij het paradijs :p

J.W.
23 February 2008, 16:49
Kniestoel:

http://www.vacature.com/art26215

compuchrisje
23 February 2008, 21:11
Vandaar dus dat ik maar terug in mijn "gewone" stoel ben genesteld. Zitbal heb ik ooit "mogen" uittesten bij iemand en voelde me de hele tijd wiebelig, hier is 't vooral evenwicht zoeken geblazen en de zitbal moet écht afgestemd zijn op het gewicht van de bruiker. Ik was te licht en rolde dus steeds om. Straks zal mijn voet hier wel slapen maar dat activeert dan weer tot beweging. En zo heeft elk zitmeubel wel zijn voor- en nadelen.