Volledige versie bekijken : Paranormale ervaringen ...



Phil O'Sophe
7 March 2008, 23:03
Op 11 februari 2008 is er in 'KRANTENKNIPSELS' een post geplaatst met als
titel "Voor wie erin gelooft ...".
Omdat dit nogal wat reacties uitlokte met diverse meningen, wat normaal is,
bleek er toch interesse voor te zijn.
Daarom deze rubriek:
Wie heeft er ervaring(en) gehad (onder gelijk welke vorm) met, wat men noemt, een PARANORMAAL VERSCHIJNSEL ?
Dit is niet bedoeld als debat, maar kan toch leuk worden.

NB. het gaat hier niet over ervaringen onder invloed van alcohol of drugs !

Dank voor de interesse.

woepi
7 March 2008, 23:22
Jongste dochter was ongeveer 2 jaar, begon opeens een liedje te zingen in het frans. We hadden het nooit gehoord en we hebben geen franstalig familielid en vrienden. Toen we vroegen aan haar waar ze dat liedje had geleerd zei ze: van mijn andere mama ??? Wij waren even de kluts kwijt geloof me, helemaal verbijsterd. Naderhand hebben we het nooit meer gehoord uit haar mond en ze wist er niks meer van. :shocked:

Kapstertje
8 March 2008, 00:01
Ook mijn dochter was 2 a 3 jaar oud dat ze telkens als we voorbij een plek in het bos reden(was bijna dagelijks langs een oude vuilnisbelt)dat ze het had over ,er staat iemand achter de bomen naar ons te kijken,er zit iemand op het dak,er zit iemand naast me,er kijkt iemand door het raam.
Wij reden op een 80 km weg.
Ik deed er nooit raar over,ik vroeg altijd is het een lief iemand,is het iemand die boos is.
ze gaf nl zelf nog wel eens aan dat het een boos spook of geest was.
Ik reageerde dan zeg dan maar dat ie weg moet gaan want een boos iemand is niet gezellig,of zeg maar hard boe ,daar schrikt ie van.
En als ze wel lief waren,zei ik nou gezellig dat ze met ons meerijden.
Dit heeft echt lang geduurd,altijd ongeveer die zelfde plek,elke keer weer.
heel bizar was het.

salmax
15 March 2008, 17:01
helderziendheid bestaat volgens mij
http://www.xs4all.nl/~tluif/numbergames.html tof om eens uit te proberen nog misteries zoals gedachten lezen 1 en 4de rekenwonder

Joga
15 March 2008, 17:49
helderziendheid bestaat volgens mij
http://www.xs4all.nl/~tluif/numbergames.html (http://www.xs4all.nl/%7Etluif/numbergames.html) tof om eens uit te proberen nog misteries zoals gedachten lezen 1 en 4de rekenwonder

Als je op deze url klikt en je gaat naar 'gedachten lezen' ... hoe maken ze dit? Ik raak er echt niet aan uit...

compuchrisje
15 March 2008, 21:34
Hoe ze het maken doet er niet toe, ik heb de pagina twee keer opnieuw opgestart om te testen en twee keer was het resultaat fout. Het cijferwerk is een kwestie om omleidingen te maken naar iets dat in feite in één bewerking kan, vandaar ook de voorwaarden bij het indenken van een bepaald getal. Met 500 als startcijfer zijn ze bv niks.
Ik denk dat Philo eerder andere zaken bedoelt: ervaringen in je leven of dat van medemensen waarbij het bovennatuurlijke een optie kan zijn. Zoiets als het zesde zintuig van een vrouw, of zelfs een zevende bij bepaalde personen, die er meestal niet al te gelukkig mee zijn (eigen ervaring).
Het verhaal: afspraak met iemand om samen met zijn wagen naar Leuven te rijden. Vriendin woont daar ook, dus wordt het bezoekje aan een oorlogsveteraan gecombineerd met ééntje aan vriendin.
Voor het vertrek had ik al last van hartkloppingen, hevige nervositeit en angstgevoelens, in mijn hoofd speelde een toneeltje dat we in het ziekenhuis zouden terechtkomen die dag. Mijn chauffeur lacht me niet uit, maar belooft voorzichtig te rijden, dat helpt totaal niet maar soit. Bezoekje aan veteraan verloopt prima, de angst blijft. We komen bij het huis van de vriendin aan, niet de vriendin maar haar vader opent de deur. Vriendin ligt in het ziekenhuis met een hersenbloeding en we zijn inderdaad in het ziekenhuis geëindigd, op bezoek bij haar.
Moeten er nog verhaaltjes komen? 'k Heb er nog hoor, maar nooit iets met prinsen en paarden en fortuinen, spijtig genoeg.

Phil O'Sophe
15 March 2008, 22:46
Als je op deze url klikt en je gaat naar 'gedachten lezen' ... hoe maken ze dit? Ik raak er echt niet aan uit...

Zoals Compuchrisje zegt is het topic wel anders bedoeld, maar die link heb
ik elk geval bewaard. Reuzeleuk. Bedankt Joga! :good:

Koshke
16 March 2008, 23:07
waar ligt de grens tussen normaal en paranormaal ? Voor mij bestaat er zoiets niet als paranormaal... De voorgaande zogenaamde verhalen zijn "normaal" in mijn ogen.

Phil O'Sophe
17 March 2008, 14:11
waar ligt de grens tussen normaal en paranormaal ? Voor mij bestaat er zoiets niet als paranormaal... De voorgaande zogenaamde verhalen zijn "normaal" in mijn ogen.

't Is ook daarom dat ik in # 1 schreef: "Wat men NOEMT paranormaal". ;)