Volledige versie bekijken : Probleem ivm pocketbike



RobinS
27 March 2008, 18:32
yuw,
ik heb een probleem ivm mijn pocketbike. Als ik gas geeft en hij raakt op volle teoren ( volledige snelheid ) valt hij stil. Wat kan hiervan het probleem zijn ??

ajaxloverr
27 March 2008, 19:43
Bobine wordt te warm, of de doorslag in de ontsteking ;)

nojs
27 March 2008, 19:52
Tevéél benzine voor u pocket cilinders :p

RobinS
28 March 2008, 00:03
Wat kan ik hieraan doen ?

Obsessed
28 March 2008, 00:08
Volgens mij is het voldoende om uw brandstoffilter te reinigen/vervangen.
Bij hoger toerental stijgt de fuelflow doorheen de filter, en als die te vuil is krijg je dat probleempje.

RobinS
28 March 2008, 23:42
Hoe kan je dat reinigen want je kan dat niet opendoen he.
Ma aan de carborateur zit zo een schroefke me een veer achter ik heb daareens aan gedraaid kan dat er iets mee te maken hebben ?

Obsessed
28 March 2008, 23:57
Hoe kan je dat reinigen want je kan dat niet opendoen he.
Ma aan de carborateur zit zo een schroefke me een veer achter ik heb daareens aan gedraaid kan dat er iets mee te maken hebben ?
Dat schroefke met die veer achter, dat is ofwel de regeling van het stationaire toerental, oftewel de regelschroef voor het mengsel (= verhouding benzine-lucht).
Normaal, waar de brandstofleiding aan de carburator zit (plastic darmpje op een nippel) kan je de nippel losschroeven uit de carburator.
Daarin (of achter) zit een klein metalen gaasje. Maak dat eens zuiver.

Als dat daar niet zit, dan moet je zoeken tussen de brandstoftank en de carburator. Dan moet daar ergens een filtertje op/tussen de brandstofleiding zitten (reinigen, of vervangen als het een plastic filter is).

3de mogelijkheid is een filter in de brandstoftank. Dan moet je de aansluinippel van de brandstofleiding aan te tank uitschroeven en reinigen.

RobinS
29 March 2008, 23:26
Het is zon plastic naffilterken tuuse nafbak en carbu.
Maar is dit het probleem ?

Obsessed
29 March 2008, 23:34
Het is zon plastic naffilterken tuuse nafbak en carbu.
Maar is dit het probleem ?

Zo'n ding kost mss maar 3 Euro ofzo.
Zoals elke filter moet deze regelmatig vervangen worden hoor.
Zelfs als het niet de oorzaak van uw probleem is zal het zeker geen kwaad kunnen ;), en terwijl weet je weer wat meer.

De kans is groot dat uw probleem wél opgelost is dan.

RobinS
29 March 2008, 23:53
ok zal eens proberen.Ik heb de sproeier en de ganse carbu uiteengehad en uitgeblaze en terug erop gezte en ging nog nie dus het zal aan de naffilter liggen . Ik ga dees week een hale

Efzeske
30 March 2008, 11:37
Dat schroefke met die veer achter, dat is ofwel de regeling van het stationaire toerental, oftewel de regelschroef voor het mengsel (= verhouding benzine-lucht).
Normaal, waar de brandstofleiding aan de carburator zit (plastic darmpje op een nippel) kan je de nippel losschroeven uit de carburator.
Daarin (of achter) zit een klein metalen gaasje. Maak dat eens zuiver.

Als dat daar niet zit, dan moet je zoeken tussen de brandstoftank en de carburator. Dan moet daar ergens een filtertje op/tussen de brandstofleiding zitten (reinigen, of vervangen als het een plastic filter is).

3de mogelijkheid is een filter in de brandstoftank. Dan moet je de aansluinippel van de brandstofleiding aan te tank uitschroeven en reinigen.
Ook op veel markten thuis gij ee ! :D :good:

Obsessed
30 March 2008, 21:41
Ook op veel markten thuis gij ee ! :D :good:
Ik ben 10 jaar mechanieker wielvoertuigen geweest bij Defensie ;).
Dus, ne brandstofmotor, da lukt ondertussen wel hé :lol:.

RobinS
30 March 2008, 21:52
ah zo handig om te weten