italia
14 juni 2005, 16:26
hey iedereen
ik zit met een probleempje
ik zou graag naar een ander herstelpunt willen gaan maar het lukt niet
ik doe alles goed denk ik maar wanneer pc terug herstart komt er op mijn scherm herstelpunt niet gelukt of niet voltooid
ook al zag ik op mijn scherm bezig herstelpunt te verwerken?
wie kan mij hierbij helpen
mvg italia
compuchrisje
14 juni 2005, 17:12
Met welke windows werk je? Is info die iedereen wel heel wat verder kan helpen!
nielsvandesype
14 juni 2005, 17:33
Deze melding wil eigenlijk zeggen dat er volgens windows niets is verandert aan je pc en daarom de status van dat herstelpunt niet zal terugzetten. Probeer om nog een ouder herstelpunt te laden. Pas wel op alle programma's die je erna hebt geïnstalleerd staan volgens windows nog niet op je pc en zullen foutmeldingen geven.
diedie
14 juni 2005, 20:53
Het wordt aangeraden om regelmatig ook eens de map leeg te maken daar anders de map aardig begint vol te geraken. Bij het maken van nieuwe restorePoints verwijdert hij niet steeds de oudere.
Ook virussen die in deze map terechtkomen worden niet verwijdert door de virusscanner.
Rechtsklik "deze computer" - eigenschappen - systeemherstel - "systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken - ok - herstart pc.
Nu is de map leeggemaakt, daarna terug uitvinken op dezelfde plaats, de schijfwinst kan snel oplopen tot enkele GB, dit afhankelijk van uw schijfgrootte. De grootte van de map staat standaard op 12%, wanneer je deze lager zet zullen er minder herstelpunten worden bijgehouden.
mvg,;)
novice
14 juni 2005, 21:30
diedie
thx voor de info.is iets wat ik ook nog niet wist!
hey iedereen
ik zit met een probleempje
ik zou graag naar een ander herstelpunt willen gaan maar het lukt niet
ik doe alles goed denk ik maar wanneer pc terug herstart komt er op mijn scherm herstelpunt niet gelukt of niet voltooid
ook al zag ik op mijn scherm bezig herstelpunt te verwerken?
wie kan mij hierbij helpen
mvg italia
Waarom wilt u naar een eerder herstelpunt teruggaan?
Maak, op het ogenblik dat uw pc goed werkt, handmatig een eigen herstelpunt.
Naar deze kunt u steeds teruggaan, wat men niet kan zeggen van de herstelpunten die Windows automatisch aanmaakt. Men mag van geluk spreken indien hiervan 50% werken.
Wanneer u een eigen herstelpunt hebt gemaakt, verwijder dan al de oude herstelpunten.
italia
15 juni 2005, 00:55
ik heb hier win xp compuchrisje (home)
ok ik zal eens andere herstelpnten nemen
toch bedankt van de reacties
italia
15 juni 2005, 00:57
hey didie
als ik dat doe van die map leeg maken zijn dan al mijn herstelpunten weg?
hey didie
als ik dat doe van die map leeg maken zijn dan al mijn herstelpunten weg?
IDD dan zijn ze allemaal weg en moet je nadien een nieuw aanmaken
;)
Peter.B
15 juni 2005, 04:40
bedankt diedie voor de informatie (y)wist dat niet,maar ja 'k weet nog veel niet :p :D
Het wordt aangeraden om regelmatig ook eens de map leeg te maken daar anders de map aardig begint vol te geraken. Bij het maken van nieuwe restorePoints verwijdert hij niet steeds de oudere.
Ook virussen die in deze map terechtkomen worden niet verwijdert door de virusscanner.
Rechtsklik "deze computer" - eigenschappen - systeemherstel - "systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken - ok - herstart pc.
Nu is de map leeggemaakt, daarna terug uitvinken op dezelfde plaats, de schijfwinst kan snel oplopen tot enkele GB, dit afhankelijk van uw schijfgrootte. De grootte van de map staat standaard op 12%, wanneer je deze lager zet zullen er minder herstelpunten worden bijgehouden.
mvg,;)
Indd dit klopt volledig , en ja je bent dan uw herstelpunten kwijt , maar je moet na deze handeling zekers niet vergeten om een nieuw herstelpunt temaken.
Had je ergens een probleem italia omdat je naar een ander herstelpunt gaat?
nielsvandesype
15 juni 2005, 16:45
OPGELET !! je kan wel individuele systeemherstelpunten verwijderen ZONDER dat je ze allemaal moet verwijderen : Je gaat naar bureau-accessoires,systeemwerkset schijfopruiming, meer opties en zo kan je kiezen welk bepaald systeemherstelpunt je wil verwijderen.(dan blijft alleen je laatste herstelpunt over) Als je even het systeemherstel uitschakeld ben je ALLES kwijt.
italia
19 september 2005, 22:24
hey hier mag ook een slotje op