Volledige versie bekijken : Emphyrio's Home: Een webiste voor XP onderhoud



Emphyrio
1 April 2008, 00:19
Hallo,

Ik heb dmv van ConTEXT en The GIMP getracht om een informatieve website te bouwen met de nadruk op Windows XP en onderhoud en bescherming.

Dit is mijn tweede poging, na mijn start als website (amateur) bouwer een maand of twee geleden.

Graag jullie reactie's hieromtrend nà een bezoekje aan Emphyrio's Home (http://www.emphyrio.be/).

Alvast bedankt !

Emphyrio :)

3raGnicS_
1 April 2008, 00:49
ik zou het zelf al niet kunnen dus mooi :)

compuchrisje
1 April 2008, 01:17
Ben ook niet meteen de crack van 't kot, maar kijk es naar je pagina Tools? je info loopt er over de voettekst, is nog in enkele pagina's. Qua inhoud is 't wel tof, de rest is smaak he.

Emphyrio
1 April 2008, 01:23
.... maar kijk es naar je pagina Tools? je info loopt er over de voettekst, is nog in enkele pagina's.

Dank je voor de reactie's :good:

Wat bedoel je met "loopt over de voet tekst" ? Heb een printscreen meegestuurd van hoe ik mijn website zie in Maxthon .

Pjj
1 April 2008, 10:40
Mooie website, mooi initiatief ook. Maar ik heb enkele opmerkingetjes.
- Het lettertype is een beetje groot.
- Enkel bij 'Home' komt het groene icoontje juist boven het rode. Bij de rest staat her er telkens een beetje meer links van.. In safari toch. Je kan dit oplossen met Javascript dacht ik.
- Bij 'Tools', als ik op een naam klik, wordt deze direct gedownload. Eventueel werken met pop-ups van 'Wilt u dit downloaden? Ja/Nee.' zou handiger kunnen zijn.
- De website is wel een beetje donker niet?

Maar keep up the good work ;)

Emphyrio
1 April 2008, 23:41
Dank je, Pjj :)

De lettertypes heb ik expres zo groot gehouden (14 pt) omwille van mijn slechtziendheid.

Het probleem met de browsers is mij bekend (daarom dat ik ook in de index stell dat er best gebruik wordt gemaakt van IE7 en/of Maxthon)
Ik zal echter trachtten dit op te lossen met conditions ;)

De tools die (soms) direct worden downgeload ? Wel, ik ga ervanuit, dat indien men klikt op een download link, deze dan ook werkelijk wilt downloaden en geen bevestiging meer nodig heeft. maar indien hierover nog omperkingen komen, zal ik dit zeker aanpassen.

Emphyrio :)

compuchrisje
1 April 2008, 23:52
Je hebt het al opgelost zie ik, frames?

Emphyrio
2 April 2008, 10:02
Je hebt het al opgelost zie ik, frames?

Nee, hoor :)
Gewoon CSS .

Ik gebruik geen frames omdat deze niet zogoed gezien worden door Google en tevens moeilijk te bookmarken zijn .

Emphyrio :)

Obsessed
2 April 2008, 12:31
Ik heb hem alvast in m'n favorieten gezet.
Lijkt me een zeer duidelijke lay-out, en interressante materie.

Enne .... ik vind em knap gemaakt ook :good:

Emphyrio
2 April 2008, 12:58
Ik heb hem alvast in m'n favorieten gezet.
Lijkt me een zeer duidelijke lay-out, en interressante materie.

Enne .... ik vind em knap gemaakt ook :good:

Hartelijk dank, Obsessed :cool:

Je hebt juist mijne dag goed gemaakt :):shy:

Emphyrio :)