Volledige versie bekijken : vraagje over garantie politiek



kwakkwak
7 April 2008, 09:24
Beste mensen,

Ik heb een paar vraagjes, stel puur hypotetisch:

Ik koop 5 digitale camera's aan ergens in China of Japan van Nikon om te verkopen hier in België.

Hoe zit het me de invoertaxen? Hoe zit het met de garantie?

Ik wil wel alles legaal laten verkopen dus zoek daarom een beetje hukp met deze vragen.

Waarom zou ik deze in het Oosten aankopen? Goedkoper in prijs !! Zelfs als ik hier rechtstreeks bij Nikon aankoop als handelaar zit ik nog ver boven de prijzen.

Wie zet me op weg?

mvg

compuchrisje
7 April 2008, 16:54
Ik weet niet of het je zal lukken, legaal of niet. Als je 5 stuks tegelijk zou invoeren, zal men je als handelaar gaan beschouwen. De invoerrechten én de BTW zal je op de luchthaven moeten betalen, of het dan nog goedkoper is? En wat doe je met de garantie? Die hoort bij de fabrikant en die is dus niet zo dichtbij te vinden. Als je dit op bestelling doet, zouden de mensen die je dit vragen, wel even moeten informeren hierover.
Als ik jou was, deed ik een steekproef. Bel eens naar onze national airport en vraag of je evt een nieuwe camera mag meebrengen en hoeveel je als taks of andere onkosten mag verwachten. Als ze je pardoes snappen met zomaar ff 5 of meer stuks is het mogelijk dat je met een lege tas naar huis moet komen.

Pjj
7 April 2008, 17:20
En hoe zit het met de kwalieit van de camera's?

Baloeke
8 April 2008, 14:07
Een handleiding in de huidige taal is handig. Vermoed dat je daar een toestel koopt geen Nederlandse handleiding gaat bij krijgen.

kwakkwak
8 April 2008, 15:54
de handleiding is op zicg geen probleem die hebben we hier liggen, en het is nu wel een feit dat we als handelaar werken dus we maken er geen probleem van de taksen te betalen.

mvg

g_man
8 April 2008, 19:16
Als je handelaar bent, stel ik voor je te wenden tot de fabrikant met al je vragen ivm garantie ed. Als je vanuit het buitenland legaal aankoopt en alle invoerrechten en taxen betaald voor 5 stuks, zal je niet veel winst meer kunnen boeken.
Dat natuurlijk om oneerlijke concurrenteie de kop in te drukken.
Maar uw hoofdverdeler noch uw fabrikant zal u graag zien komen met uw vragen.
Als laatst nog vermelden dat er in het Oosten gegoocheld wordt met merken... alles wordt als 'echt' verkocht en komt aan in 'namaak'. Die kunnen echt alles kopiëren en namaken!
Een verwittigd man is er twee waard. ;)