Volledige versie bekijken : Bios resetten ?



Buddy
14 June 2005, 20:25
Hey vrienden,
Kan iemand mij zeggen hoe je een bios kan terugzetten in de fabriekstoestand ?

Mijn pc had problemen met te herstarten en dacht dat ik dat kon verhelpen met een bios update.

Op de website van Intel bios gedownload en geinstalleerd ,installatie was goed gelukt, echter bij het heropstarten liep het fout.
De pc start niet meer op in windows , hij bevriest bij het windows opstartscherm.
Ik had dan de jumper op het mobo gereset , zonder resultaat, eveneens batterijtje eens verwijderd , dan vroeg de pc om de boot diskette in te voeren , wat ik gedaan had met de juiste bios driver, de slechte bios update geraakt niet verwijderd.
Het betreft een Intel BI 440 ZX motherboard met als besturingssysteem Windows 98 SE

Weet iemand raad ?
Moet ik nog iets meer doen als het batterijtje verwijderen en een jumper verwijderen ?
Alvast bedankt voor de medewerking.
(crash)

Greetz,
Buddy.

Clioke16V
14 June 2005, 22:31
FF de batterij op het moederbord eruit halen > ik weet wel niet hoelang.

jurgenv
14 June 2005, 22:31
10 minuten;) en dan weer terug steken

guyke25
15 June 2005, 00:19
Hoi Buddy,

als je de bios hebt geflasht met de originele tool heeft dit programmatje normaal gezien gevraagd om ,op een diskette u oude bios te bewaren.
Om deze terug te flashen volstaat het de flashtool open te doen de naam van u oude bios integeven .
Zeker wachten tot hij volledig gedaan heeft met u bios te herschrijven en dan pas herstarten.
Hopelijk lukt het.

véél succes

g_man
15 June 2005, 07:32
Zoals hierboven al vermeld, probeer je BIOS terug te flashen naar de oorspronkelijke BIOS. Deze kan je ook vinden op de site van de fabrikant. Als de BIOS echter echt gecrasht is, en je hebt geen crashvrije BIOS, dan heb je wel een probleem... :( Laat iets weten of het lukt!

Buddy
15 June 2005, 21:41
Hey vrienden,

Bedankt voor jullie reacties , ik heb dan nogmaals de jumper gereset en batterijtje verwijderd ,en de goede bios update geinstalleerd en daarna opnieuw opgestart , met hetzelfde resultaat.
Na nog een keer opnieuw op te starten maar ditmaal met de rescue diskette van windows geraakte ik in dos, daar heb ik dan een format uitgevoerd en na windows opnieuw geinstalleerd te hebben werkte de pc terug zoals voordien.
Blijkbaar was de windows installatie beschadigd door de bios update,waardoor hij niet meer kon opstarten of was er een andere oorzaak , ik weet het niet niet ?
Gelukkig werkt hij terug
Alvast bedankt iedereen.
Greetz,
Buddy
;)

g_man
15 June 2005, 21:50
OK, eind goed al goed ;)