Volledige versie bekijken : Oh nee lissie....



compuchrisje
21 May 2008, 00:03
Ishtar mag haar nummertje niet meer verder verdedigen in de finale van het Eurovisie Songfestival. Vanavond werd ze straal genegeerd door alles wat achter een bepaalde breedtegraad ligt. Maar niet alleen wij, ook Nederland en Ierland vielen uit de boot. Om welke reden 'de grootste landen van het westen' wél konden doorgaan (Frankrijk met een apennummertje, Engeland met een flinke song, Duitsland met een meidengroep en Spanje met een copy van Al Bano en Romina) heb ik nog altijd niet door. Dat de kalkoen te smakeloos was, was te verwachten. Nederland hield het tamelijk braaf en klassiek. Maar het tunetje van Ishtar, ook al snap ik totaal niet wat ze daar staat te jodelen, is toch iets dat je niet zo snel kwijt raakt. Het is meeslepend en verfrissend, het zou zelfs als therapie kunnen dienen bij een depressie. Maar het mocht niet wezen, Ishtar was in elk geval wél gemotiveerd en alles behalve depri, waarschijnlijk net door Oh julissi.
Het Eurovisie Songfestival zal waarschijnlijk een pak minder kijkers krijgen, wij Belgen en Nederlanders gaan lekker genieten van het terrasjesweer.

Phil O'Sophe
21 May 2008, 21:58
Ik heb grote bedenkingen bij "de manier van stemmen" (???)
Zou zowel het aantal échte stemmen eens sociologisch geanalyseerd willen zien:
leeftijden, landen, ..., en ook de internationale politieke "voorkeuren" en aversies.
Moest het liedje van Ishtar door een Oost-Europese deelnemer gezongen zijn, dan stond het ongetwijfeld bij de eerste drie.

2B's
21 May 2008, 22:08
Het is al vanaf ik een klein ventje was dat ik niet begreep waarom ze daar geld blijven in pompen. Iedere keer opnieuw als Vlaanderen iemand mag sturen wordt het een strop. Niet dat het altijd slechte liedjes zijn, daar niet van maar er zijn er toch bij waar ik echt mijn twijfels heb... ook deze keer. Al vanaf ik deze song enkele keren gehoord had was het leuke er af en als ik ze nu bezig hoor (ook overdreven op TV), dan zou ik de radio buiten gooien. Voor mijn part dus "gelukkig" dat ze niet naar de finale mogen hoewel ik het de artiesten wél gun omdat ze er toch hard voor werken en dat is wat voor mij telt!

Phil O'Sophe
21 May 2008, 22:32
Het is al vanaf ik een klein ventje was dat ik niet begreep waarom ze daar geld blijven in pompen. Iedere keer opnieuw als Vlaanderen iemand mag sturen wordt het een strop. Niet dat het altijd slechte liedjes zijn, daar niet van maar er zijn er toch bij waar ik echt mijn twijfels heb... ook deze keer. Al vanaf ik deze song enkele keren gehoord had was het leuke er af en als ik ze nu bezig hoor (ook overdreven op TV), dan zou ik de radio buiten gooien. Voor mijn part dus "gelukkig" dat ze niet naar de finale mogen hoewel ik het de artiesten wél gun omdat ze er toch hard voor werken en dat is wat voor mij telt!

Alles is natuurlijk een kwestie van persoonlijk oordelen, maar ik denk dat
wat hierboven in het groen staat ook van toepassing zou zijn, moesten we
die andere "songs" (of wat ervoor moet doorgaan) ook al evenveel keren
gehoord hebben. In feite zijn we door onze "voorkennis" al in zekere mate
bevooroordeeld.
En "Eurosongfestival" zou men beter omdopen in "EuroCirkusfestival" of
iets in dien aard.

2B's
21 May 2008, 22:40
Dat geld eigenlijk ook voor de moderne hitparade hé Phil. Daarom luister ik zo graag naar oldies... die hoor je immers niet alle dagen en dat maakt dat je die muziek niet beu raakt.

Jule
21 May 2008, 23:59
Damned, ik had nu gehoopt van die éne euro die ik nog rijk was om te toveren tot 100 € door te wedden op Ishtar via Unibet"dot"com .... :p :D :shy:

Phil O'Sophe
22 May 2008, 11:05
Dat geld eigenlijk ook voor de moderne hitparade hé Phil. Daarom luister ik zo graag naar oldies... die hoor je immers niet alle dagen en dat maakt dat je die muziek niet beu raakt.

Op dat punt zittten we op dezelfde "golflengte" BB ! ;)

Phil O'Sophe
22 May 2008, 11:09
Damned, ik had nu gehoopt van die éne euro die ik nog rijk was om te toveren tot 100 € door te wedden op Ishtar via Unibet"dot"com .... :p :D :shy:

Je had op zeker moeten spelen Jule, en de juiste formule voor kansrekening
moeten gebruiken (als die bestaat! :D)
DE formule = NIET weddden of gokken :lol:

Jule
22 May 2008, 15:47
Je had op zeker moeten spelen Jule, en de juiste formule voor kansrekening
moeten gebruiken (als die bestaat! :D)
DE formule = NIET weddden of gokken :lol: Maak zoiets deze mensen (http://www.lotto.be/pages/show.aspx?Culture=nl&pageid=home&cache=33919f2a)wijs. :shy: :p :D ;)

compuchrisje
22 May 2008, 19:59
Ik heb grote bedenkingen bij "de manier van stemmen" (???)
Zou zowel het aantal échte stemmen eens sociologisch geanalyseerd willen zien:

Het stemsysteem zat zo in mekaar, dat je niet voor je eigen land kon stemmen. Maar bv de zoon kon zijn kaart die hij in Turkije of in Spanje had gebruikt voor zijn gsm, even verwisselen en zo voor eender welk land stemmen (behalve dan Turkije of Spanje). En wie al wat oostblokkerig kan denken, weet hoe dat gaat. Ze delen gewoon kaarten uit en vragen (of verplichten) de mensen hun 20 stemmen uit te brengen. Dat was trouwens het maximum. Kaartjes zijn leeg, stemmen gedeeld, maar gsm-kaarten van België zullen ze te duur gevonden hebben om uit te delen, dank zij onze topfunctie in de prijzenslag.

Wat het algemene betreft, de Oost-Europese landen hebben véél interesse voor de Europese Gemeenschap, in elk geval toch voor de inhoud ervan en wat er voor hen uit te halen is. Voor de rest mogen we barsten. Philo? Gehoord van de serie inbraken bij jou? Beveren idem, Kieldrecht idem. Vreemd genoeg allemaal..... wil hier geen mensen kwetsen want je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar 't is wél opvallend.

Phil O'Sophe
22 May 2008, 21:45
Maak zoiets deze mensen (http://www.lotto.be/pages/show.aspx?Culture=nl&pageid=home&cache=33919f2a)wijs. :shy: :p :D ;)

Die mensen wel Jule, maar vergelijk het totaal van de inzet en het totaal
van de uitkeringen. Wie is er dàn de grote winnaaar? En wie de verliezer(s)?

Jule
24 May 2008, 09:07
Ik ga hier ff reageren als een rasechte gokverslaafde ... :lol: :D :p
Hou ook eens rekening met al de goede doelen die de nationale loterij steunt. :p (Eerst en vooral zichzelf. :p :D) Verder is er toch niks abnormaal aan het gene u vertelt? Als ik een werknemer van een bouwvakker te werk stel, betaal ik toch ook 42,35 € per uur terwijl de werknemer zelf nog geen 13 € per uur vangt?

Phil O'Sophe
24 May 2008, 20:50
Ik ga hier ff reageren als een rasechte gokverslaafde ... :lol: :D :p
Hou ook eens rekening met al de goede doelen die de nationale loterij steunt. :p (Eerst en vooral zichzelf. :p :D) Verder is er toch niks abnormaal aan het gene u vertelt? Als ik een werknemer van een bouwvakker te werk stel, betaal ik toch ook 42,35 € per uur terwijl de werknemer zelf nog geen 13 € per uur vangt?

Wie er bij deelname aan de nationale (k)loterij een dikke winst aan overhoudt
is het van harte gegund!
Maar het gros van de deelnemers zijn verliezers.
Er wordt inderdaad net wat aan goede doelen uitgedeeld van de "over-
schot" (wat lovenswaardig is!), maar in feite is dat een "verplichte" steun
die van de deelnemers komt. Het is lovenswaardiger van vrijwillig goede
doelen te steunen.
Dient wel gezegd: niemand is verplicht van op de lotto of gelijk wat te spelen.

2B's
25 May 2008, 08:49
IK BEN KWAAD OP DE PERS!

Als je nu eens bekijkt hoe de pers sprak en schreef over Ishtar en ze bijna de hemel in prezen voor de selecties... Tijdens het journaal sprak men gisteren over "gebuisd" en hoor je langs alle kanten negatieve reacties via de pers. Hoe is dat nu in godsnaam mogelijk. Het zijn een stelletje huichelaars die bewust maken of kraken...

Hoe dan ook, Ishtar viel niet in de prijzen maar dat wil niet zeggen dat je ze dan eens extra mag afbreken.

Jule
25 May 2008, 09:20
IK BEN KWAAD OP DE PERS!Dan zal u nog lang kwaad mogen blijven ... De informatie die de pers verschaft is al lang niet meer objectief of duidend zoals het wezen moet. Of heeft u reeds een goede en klaarduidelijke reportage gezien, gelezen of gehoord die de huidige olieprijs op een correcte manier verklaart? Maar ja, om zo'n kluwen te begrijpen moet je veel moeite doen (je moet er tevens het verstand voor hebben en het ook nog eens kunnen naar voor brengen), en er zijn nu éénmaal gemakkelijker manieren om geld te verdienen. Een verslaggeving van eurosong bijvoorbeeld ... :D :p :shy: (De olieprijs verklaren, is zo ingewikkeld dat het waarschijnlijk geen publiek trekt. En dat is onze eigen schuld!)

Ishtar is trouwens 17-de geëindigt op de 19 halve finalisten. Niet echt iets om trots op te zijn? :D :p :shy:

@Phil O'Sophe: De nationale (k)loterij, zoals u het mooi verwoord, laat mensen toe te dromen. Mensen hebben dit perspectief nodig. Niet alle mensen zijn even fantastisch als ik. :wall: http://www.getsmile.com/emoticons/smileys-91853/aiw/tease.gif :oink:

peenif
25 May 2008, 10:03
.....

peenif
25 May 2008, 10:11
(De olieprijs verklaren, is zo ingewikkeld dat het waarschijnlijk geen publiek trekt. En dat is onze eigen schuld!)

De koers van de dollar is historisch laag, de olieprijs stijgt. De dollar stijgt, idem dito de olieprijs. Probeer maar te verklaren, ik noem dit éénrichtingsverkeer.

Phil O'Sophe
25 May 2008, 14:27
@ Jule, 2B's, Peenif:

berichtgeving in de pers (over olieprijzen, politiek, verslaggeving van evenementen ...)
is één potje nat; in de meeste gevallen spreekt men de lezers of luisteraars naar de mond (dat verkoopt goed!), ofwel worden we gewoon belogen en bedrogen.
Eerlijke en objectieve berichtgeving is meestal héél ver te zoeken. Jammer, maar ... !

compuchrisje
25 May 2008, 18:47
Niet alle mensen zijn even fantastisch als ik. Ik denk dat de reactie van Peenif (de puntjes) dààrop slaat.
Ishtar moet niet met een beschuldigende vinger worden gewezen hoor. Ik heb in de startpost van dit topic al duidelijk gezegd, dat ze er helemaal voor ging, vol enthousiasme, ook tijdens de voorrondes. Het ligt niet aan hààr, het ligt aan degenen die haar gestuurd hebben ipv één van de andere kandidaten die we begin dit jaar hebben gezien. Maar dan nog!
Hadden we de Rolling Stones, Elvis, of Tina Turner gestuurd, dàn hadden we een kansje gehad ja. Maar het Eurosongfestival zoals het nu is, is een servo-kroa-balkan-troela wedstrijdje geworden. Oké de winnaar Rusland is niet de slechtste, er waren er nog veel die afschuwelijker waren. Onze kerel werd hier nog net niet gecastreerd. Net zoals bij hem, vond ik in sommige andere voorstellingen (liedjes waren het dan vaak nog niet) stukken terug van bestaande hits.
Als je objectief gaat kijken, had Ishtar haar plekje in de finale echt verdiend, een eerste plaats had er niet meteen ingezeten, maar eerste 10 wel als er beoordeeld zou worden op muzikaal, presentatief en populair niveau. Nee, ik heb niet gekeken en voelde me er ook niet om gefrustreerd, 'k heb gewoon alle songs bij zita overlopen. En eerlijk gezegd, 14 ervan heb ik in de eerste 10 seconden dichtgegooid.

Phil O'Sophe
25 May 2008, 21:13
[quote=compuchrisje;392577][QUOTE]Ik denk dat de reactie van Peenif (de puntjes) dààrop slaat.

Denk eerder dat Peenif zijn post verwijderd heeft omdat hij net te laat was
met zijn bericht; de vorige was hem iets te vlug af.
Zie: de reden van zijn aanpassing.
't Is maar een gedacht hé!

Jule
25 May 2008, 23:28
Ik denk dat de reactie van Peenif (de puntjes) dààrop slaat. Ik heb Peenif bedankt voor zijn sereniteit. Moet u het weer aan de grote klok hangen? :wall: :shy: :p :D :lol: ;)

Phil O'Sophe
26 May 2008, 13:17
[quote=Jule;392654]Ik heb Peenif bedankt voor zijn sereniteit.

Mooi gebaar Jule ! :good:

Phil O'Sophe
26 May 2008, 13:29
[quote=Jule;392472]

@Phil O'Sophe: De nationale loterij, laat mensen toe te dromen. Mensen hebben dit perspectief nodig.

Zeker Jule, dromen is hopen en verwachten. Een mens leeft niet alleen van
brood! ;)

peenif
26 May 2008, 17:35
[quote=compuchrisje;392577][quote]Ik denk dat de reactie van Peenif (de puntjes) dààrop slaat.

Denk eerder dat Peenif zijn post verwijderd heeft omdat hij net te laat was
met zijn bericht; de vorige was hem iets te vlug af.
Zie: de reden van zijn aanpassing.
't Is maar een gedacht hé!

Correct Phil O', niets anders achter zoeken, goed gedacht dus. :)

Phil O'Sophe
26 May 2008, 21:15
Als Jule schrijft: "Niet iedereen is zo fantastisch dan ik", moest je waarschijn-
lijk verstaan als: Hij heeft veel FANTASIE, dus VERBEELDING; vandaar dat hij
spreekt over DROMEN.
Jule had geenszins de bedoeling om zich méér te wanen dan wie ook, in
tegendeel. Dat weten we onderhand wel !!!

compuchrisje
26 May 2008, 22:21
Ik heb de oplossing!!! toch voor volgend songfestival. Jule gaat met het liedje " 't Is moeilijk bescheiden te blijven (http://www.youtube.com/watch?v=m9o841VydNM)". Van de nederlandstalige songs vind ik dit één van de betere.

Jule
28 May 2008, 00:27
Als Jule schrijft: "Niet iedereen is zo fantastisch dan ik", moest je waarschijn-
lijk verstaan als: Hij heeft veel FANTASIE, dus VERBEELDING; vandaar dat hij
spreekt over DROMEN.
Jule had geenszins de bedoeling om zich méér te wanen dan wie ook, in
tegendeel. Dat weten we onderhand wel !!!Beste Phil O'Sophe,
Als ik hier een foto post van mijn lelijke kop en daarbij vertel dat ik ooit mister Universe ben geweest, creëer ik zo'n grote controverse dat ie lachwekkend is. CompuChrisje heeft mijn comment wel degelijk goed begrepen. :lol: ;) :D

compuchrisje
28 May 2008, 00:42
Da's dan geregeld, volgend jaar zitten we gegarandeerd in de finale!

sykke
28 May 2008, 03:44
Dan zou ik bij deze een inzamelactie houden voor een "make over" :rofl: :evil:

Jule
28 May 2008, 08:29
Da's dan geregeld, volgend jaar zitten we gegarandeerd in de finale!
Dan zou ik bij deze een inzamelactie houden voor een "make over" :rofl: :evil:Euh ... Dat niet alleen ... Eerst: boer zoekt vrouw, om een goedkope werkkracht te hebben die mijn landbouwbedrijf onderhoudt.
Ten tweede: een extreme make over. Zoiets is in mijn geval geen overbodige luxe.
Ten derde: de heren maken de man of zoiets. Want ik heb smaak noch stijl.
Ten vierde: Maria en Sien zouden ook best eens langs komen als ik wil dat het nieuwbakken vrouwtje niet weg loopt. Of "the block" die komt verbouwingen uitvoeren en daarna Maria en Sien? Dat ik smaak noch stijl heb, valt ook op aan mijn woonst.
Ten vijfde: een soort idool waar ik leer zingen. Ik zing zelden of nooit.
Ten zesde: sterven op de dansvloer. Want iemand die niet met muziek bezig is, kan ook niet dansen. De mensen van de televisie hebben dus een kluif van een meerjarenplan aan hun been, mocht ik ooit iets in die richting willen ...

CompuChrisje en Sykke eerst laten oefenen in "Can you duet" en we hebben eurosong deelnemers voor volgend jaar?

Phil O'Sophe
28 May 2008, 12:59
Waarom stop je met "ten zesde" Jule???
Ga gerust door tot "ten 72ste", lachsucces gewaarborgd!
Wie is hier eigenlijk de "Entertainer" ? :lol: :good:

Phil O'Sophe
28 May 2008, 13:03
Beste Phil O'Sophe,
Als ik hier een foto post van mijn lelijke kop en daarbij vertel dat ik ooit mister Universe ben geweest, creëer ik zo'n grote controverse dat ie lachwekkend is. CompuChrisje heeft mijn comment wel degelijk goed begrepen. :lol: ;) :D

Alsof ik dat niet wist Jule! ;)
Maar wat over en weer gepraat is leuker dan praten over het weer !!! :lol:

compuchrisje
28 May 2008, 19:10
Als Jule het niet doet, zakt België weg in de sompige moerassen van het preshistorisch Vlaanderen. Terug via de Oude Belgen de holen in. Vraag is, wààr vinden we tegenwoordig nog holen, behalve de Kennedy-tunnel, Liefkenshoek... Duet met Sykke, als dat voor hem geen probleem is, voor mij evenmin hoor, maar dan betalen jullie wél voor onze make-over! 'k Zal wel een paar stembanden zoeken in de kringloopwinkel of zo, de rest komt dan vanzelf wel.

Phil O'Sophe
29 May 2008, 13:07
Duet met Sykke, als dat voor hem geen probleem is, voor mij evenmin hoor, maar dan betalen jullie wél voor onze make-over! 'k Zal wel een paar stembanden zoeken in de kringloopwinkel of zo, de rest komt dan vanzelf wel.

En als er geen enkel TV-station belangstelling in heeft kom ik het zelf wel
filmen (en op het web plaatsen!) :lol:

sykke
29 May 2008, 13:33
Een duetje,ja zie ik ook wel zitten en ben optimistisch want veel slechter dan nu zal al moeilijk worden.Alleen nog de taalkeuze bepalen,wabladors of zoiets,alle suggesties welkom :lol:

compuchrisje
29 May 2008, 23:06
Gewoon in dezelfde trend verder gaan, zolang er maar niemand iets van verstaat. Maar denk er wel aan, als ik in een lachstuip schiet, kom ik er niet meer uit hoor, zelfs niet met ijsblokjes!

Jule
29 May 2008, 23:53
Waarom stop je met "ten zesde" Jule??? Ga gerust door tot "ten 72ste" Anders zullen anderen denken dat ik niet zo fantastisch ben?
Wie is hier eigenlijk de "Entertainer" ? :lol: :good: Enkel de besten worden geciteerd? (http://www.minatica.be/showthread.php?t=53940)
'k Zal wel een paar stembanden zoeken in de kringloopwinkel of zo, de rest komt dan vanzelf wel. Ik heb vernomen dat La Esterella haar stembanden verhuurt voor een prikje!! :D :p
(en op het web plaatsen!) :lol: Dit zal u plots wel kunnen zonder hulp?
Alleen nog de taalkeuze bepalen,wabladors of zoiets,alle suggesties welkom :lol: De taal van de liefde wordt overal begrepen? :D :p :lol:
Gewoon in dezelfde trend verder gaan, zolang er maar niemand iets van verstaat. Dus; u gewoon opgieten tot u brabbelt?? Mocht u zich ooit afgevraagd hebben wat het geheim van Ishtar was ... :D :p :lol:

sykke
31 May 2008, 14:10
Dus; u gewoon opgieten tot u brabbelt?? Mocht u zich ooit afgevraagd hebben wat het geheim van Ishtar was ... :D :p :lol:

Schijnt ook te lukken met een warme patat of een hete bitterbal in je smikkel te proppen.Maar dat zou door de jury dan weer kunnen gecensureerd worden wegens te veel gekreun,gejammer en de oeiejoei's en aijai's wat volgens hen dan weer thuishoort in een 18+ film. :shy: :rofl:

compuchrisje
31 May 2008, 18:05
te veel gekreun,gejammer en de oeiejoei's en aijai's

eu... wàs dat al niet bij die songcontest? 'k Heb er maar een paar echt horen zingen hoor.

Jule
31 May 2008, 19:15
Schijnt ook te lukken met een warme patat of een hete bitterbal in je smikkel te proppen.Maar dat zou door de jury dan weer kunnen gecensureerd worden wegens te veel gekreun,gejammer en de oeiejoei's en aijai's wat volgens hen dan weer thuishoort in een 18+ film. :shy: :rofl:Dit past dan perfect bij:
De taal van de liefde wordt overal begrepen? :D :p :lol: Maar als ik u even uit uw dromen mag halen: Chrisje is hondstrouw aan haar ventje. Ze bezwijkt zelfs niet voor een kathedraal van een lichaam zoals Phil O'Sophe bezit. :p

Phil O'Sophe
31 May 2008, 21:54
Dit past dan perfect bij: Maar als ik u even uit uw dromen mag halen: Chrisje is hondstrouw aan haar ventje. Ze bezwijkt zelfs niet voor een kathedraal van een lichaam zoals Phil O'Sophe bezit. :p

Da's echt spotten met een ouwe mens hé Jule ! :D ;)
Je had me eens in mijne 'fleur' moeten zien !!! :lol: :p :rolleyes:

compuchrisje
31 May 2008, 22:06
SSssjjjttt Philo, laat de mensen toch denken wat Jule daar beweert!! Je bent nu gewoon in een tweede 'fleur' he :p

Phil O'Sophe
1 June 2008, 12:56
SSssjjjttt Philo, laat de mensen toch denken wat Jule daar beweert!! Je bent nu gewoon in een tweede 'fleur' he :p

Hoeveel "fleuren" zijn er zoal (nog) mogelijk? :D :lol:

Jule
1 June 2008, 22:53
Hoeveel "fleuren" zijn er zoal (nog) mogelijk? :D :lol:Daar u medeverantwoordelijk bent geweest voor de opvoeding van 2.000 kinderen, zou ik gokken op het aantal "finest fleur des matras" die er bestaan?