Volledige versie bekijken : Baksteen in de maag?!



Sarana
24 May 2008, 12:18
Dubai, een bezoekje waard:shocked::

http://www.mediafire.com/?0zjnzdmngz4


http://www.slideshare.net/mariane2/dubailandiaeng-415274/

Jule
25 May 2008, 09:53
Dubai, een bezoekje waard U trakteert? :oink:

Sarana
25 May 2008, 12:06
Jij geeft je geld liever aan één of andere Chinees, was ik even vergeten.:D:D



Ik geef eerlijk toe dat ik liever mijn geld geef aan één of andere Chinees die 12 uur op 24 wil werken en dit 7 op 7 in plaats van aan een Vlaming die om elf uur 's middags in nachtkledij zijn voordeur opentrekt met een sigaret tussen de lippen en een flesje Jupiler in zijn handen om zijn brood in ontvangst te nemen. De werkwillende Vlaming bestaat gelukkig ook. Maar die moet teveel betaald worden omdat ie de eerst genoemde mee moet helpen betalen. Waar halen trouwens die armoedige mensen geld voor hun rookverslaving? Dat is hetgene dat mij altijd opvalt, als er een "sukkelaar" in beeld komt.

compuchrisje
25 May 2008, 19:05
Zwijg me van chinezen he!!! Die zijn trouwens toch té gebrainwashed om bij Jule te komen werken en Jule te zenuwachtig. Hij pleegde na de eerste 24 uur al halakili.
Dat Dubai ding dingeling ding, daar hebben twee grote belgische bedrijven aan meegewerkt, of beter gezegd een Nederlands-Belgische cooperatieve, waaronder Dredging International. Vermits op Dubai méér ping ping te vinden is, wordt hun werk ook beter onderhouden dan in de delta van de Ganges in India, waar het nog altijd aanmodderen is, maar dan letterlijk. Als ze dààr maar es een pps over maken, het contrast tussen het allerarmste en het allerrijkste is gewoon niet voorstelbaar.

Pilote
25 May 2008, 19:13
Ons mama en haar Chinezen.
Ze kan er voorlopig geen meer zien denk ik.

Jule
25 May 2008, 23:37
Jij geeft je geld liever aan één of andere Chinees, was ik even vergeten.:D:D Yep, een gokchinees! :D :lol: ;) (http://www.minatica.be/showpost.php?p=391995&postcount=6)

Sarana
26 May 2008, 11:14
Zwijg me van chinezen he!!! Die zijn trouwens toch té gebrainwashed om bij Jule te komen werken en Jule te zenuwachtig. Hij pleegde na de eerste 24 uur al halakili.
Dat Dubai ding dingeling ding, daar hebben twee grote belgische bedrijven aan meegewerkt, of beter gezegd een Nederlands-Belgische cooperatieve, waaronder Dredging International. Vermits op Dubai méér ping ping te vinden is, wordt hun werk ook beter onderhouden dan in de delta van de Ganges in India, waar het nog altijd aanmodderen is, maar dan letterlijk. Als ze dààr maar es een pps over maken, het contrast tussen het allerarmste en het allerrijkste is gewoon niet voorstelbaar.


Oeps, er is er ééntje in haar gat gebeten.:lol:

compuchrisje
26 May 2008, 17:29
Om die Chinezen? vanwege hun spamoorlog hier op 't forum dat ons ferme kopbrekens en extra werk bezorgt.
En Dubai: omdat een maat van de eega bij die werken aanwezig was, maar ook bij die in India en die mens heeft het verschil van dichtbij gezien. Kan je je voorstellen, dat als jij je vuilzak op straat zet, er dààr mensen zijn die er hun onderkomen van maken?

Jule
28 May 2008, 00:29
Mijn nichtje heeft daar ook gewerkt. Ook ik zie uitbuiting in plaats van pracht en praal ... :good:

gabriel
29 May 2008, 17:47
mijn schoonbroer werkt daar , en als ie even maar dit " idiote land " terug komt is zijn verstand even ver onder nul als de torens boven water staan voor mijn part mag ie gerust ginder blijven met z'n opgeschoten pretentie van Dubai

Sarana
29 May 2008, 18:36
Ik bedoelde dat "bezoekje waard" wel dubbelzinnig hoor. Vandaar: :shocked:

Ik ben natuurlijk ook tegen uitbuiting en pretentie maar als je het even los van alle onrecht bekijkt, puur op de schoonheid van de bouwwerken, moet je toch wel ergens toegeven dat het wel mooi is en dat het ongelofelijk is wat een mens allemaal kan verwezenlijken.

Helaas geldt bijna voor alles in de wereld dat wie het breed heeft het lang kan laten hangen en dit gebeurt bijna altijd op de kap van de minder bedeelden.

Als je je visie niet verbreedt kan je eigenlijk bijna niks meer. Een simpele kerk binnenwandelen is al fout dan, want de pracht en praal van alle kerken wordt ook meebetaald door een groot deel armen en de kerk heeft ook een aardig verleden van onderdrukking van mensenrechten en zo zijn er oneindig veel voorbeelden. De olympische spelen brengen ook veel onrecht teweeg maar moeten ze daarom afgeschaft worden? En zo kunnen we nog uren doorgaan.

compuchrisje
29 May 2008, 22:59
Als je enkel het beeldmateriaal op zich bekijkt, is het sjiek ja. Ik weet ook wat er onder meer wordt verscheept naar Dubai (toch een arabisch emiraat? moslim? alcohol verboden?). De duurste merken champagnes en wijnen en niet zomaar een kratje, nee, hele containers. En nee, niet voor de Amerikanen of Belgen of Fransen, maar voor de oliebaronnen van ginder en hun kleverige aanhang. En ja, ik ken ook het verschil tussen behoevend of welstellend zijn (zachtere termen dan arm en rijk); maar dan is het des te meer tegen het hoofd stotend dat zulke excessen mogen/kunnen gebeuren. Hoogmoed komt voor de val zeker? Ik hoop dat ze zich ook daartegen hebben beschermd, want het tij kan soms héél snel keren.
Wel bedankt voor de beeldjes Sarana, de tirades zijn dus écht niet tegen jou gericht hoor, maar op het gegeven in het filmpje.

Jule
30 May 2008, 00:00
@Sarana: uw post is OK! :good: Ik probeer toch ook de Chineesjes uit te buiten? :D :p :lol:

dannyma
30 May 2008, 11:49
vroeger bestond eendracht maakt macht maar ik denk dat dit al lang begraven is of hoop ik mensen is zullen wakker worden . en zoeken naar alternatieven waar ze geen grip op hebben.
maar ook oppassen dat we ze voledig niet uitsluiten want brandstof en olie worden wordt niet alleen voor auto's gebruikt .
je zou er van verstelt staan hoveel matriaal dat in jullie huis of appartement staat dat ooit van ruwe olie is gemaakt ;) .
zodra ik kan finacieel kan komen de zonne energie panelen op mijn dak en zal ik al een pak minder moeten betalen aan de weldoeners .
sorry maar iedereen kijkt naar zijn eigen portomonee en intussen help ik mee aan verminderen van de opwarming van onze aardbol .
inderdaad mooi pps :).