Volledige versie bekijken : opleiding VDAB pc technicus



godsend
27 May 2008, 23:01
Hallo,

Heeft hier iemand ervaring met de opleiding pc technicus van de vdab? Vind je daarna gemakkelijk werk? En wat is het gemiddeld loon van een pc technieker?

slicky
28 May 2008, 05:23
zou ik ook wel eens willen weten:cool:

Pilote
28 May 2008, 07:08
Zelf heb ik dit ook willen doen bij de vdab.
Vooraleer je kan deelnemen aan de opleiding moet je eerst een test afleggen.
Ik was er niet door. Omdat ik geen basis electriciteit gevolgd had.

Daardoor dachten ze dat ik de opleiding niet aan zou kunnen.

Hun beoordeling over het al dan niet deelnemen aan de cursus vind ik alles behalve.
Tevens vertelden ze me dar ik door mijn knieoperatie ( waar ze bouten en een plaat hebben ingestoken.)dit nooit zou kunnen doen.


Men steekt iedereen al in kastjes op voorhand.

Dan maar via avondonderwijs dit gevolgd en daar was ik wel met onderscheiding geslaagd.

Het enige voordeel je bij de vdab hebt is het feit dat je op stage moet en als dat meevalt je 9 op 10 in het bedrijf kan blijven werken.

Anders om werk te vinden lopen ze niet dik en als je al iets vindt hebben ze liever dat je al ervaring hebt.
Daar begint het al. Je hebt pas je opleiding genoten hoek unnen ze dan verwachten dat je al ervaring hebt. Hoe kan je je dan bewijzen?

godsend
31 May 2008, 16:51
Ja, dat heb ik ook gezien op de site dat je eerst de opleiding basis electriciteit moet volgen. Ik heb het ook al gemerkt als ge gaat zoeken achter jobs als pc technieker zoeken ze nietveel ofwel moet je elke pc winkel afgaan. Dan kan ik mij mss beter op programmeren of netwerken en beveiliging richten daar zoeken ze wel meer mensen voor.

Elboulle
31 May 2008, 19:16
Ik start in september met avondschool informatica. In 3 jaar tijd, zou ik een A1 netwerkbeheer kunnen halen. Nu nog zien dat ik er ook geraak....Wish me luck....
(O enne, er is geen enkele basis voor nodig. Wel een soort van toegangsproef, maar die is echt wel makkelijk hoor....Alsook wat kennis van word en excell en je bent vertrokken)

Groetjes!!!

godsend
1 June 2008, 15:27
Ah ok bedankt voor de info. Ik ga binnenkort eens naar een werkwinkel om nog info te vragen. Waar ga je avondschool volgen? Ik volg momenteel graduaat informatica in BME. De opleiding pc technicus intresseert mij vooral omdat ik het nu al doe als hobby en wil er nog veel meer van weten.