Volledige versie bekijken : Belastingen hangen ons de keel uit!



2B's
26 June 2008, 22:36
Beste mensen, via deze weg zou ik ook graag even van U vernemen hoe het er bij U in de gemeente aan toe gaat...

Grondbelasting Oostende 2006 = 570 euro
2007 = 650 euro = + 14% stijging
2008 = nog niet meegedeeld

Provincie West Vlaanderen heft ook dit jaar voor de eerste keer een taks van 150 euro voor mensen die een tweede verblijf hebben in de provincie. Weet dat de houders van een tweede verblijf al een bijkomende taks op tweede verblijven betalen. Die bedraagt vaak meer dan de normale heffing voor onroerende belasting...

Gemeente Schelle: nog een beetje grover!

2007 belasting op woonruimte (géén grondbelasting!) 70 euro
2008 verhoging van maar liefst 43%! dus 100 euro aub

Er zijn wellicht nog tal van die vaststellingen te doen en tegen eind dit jaar zal ik wellicht een mooi lijstje bij elkaar hebben... misschien hebben jullie voor mij ook nog mooie voorbeelden aan de hand van jullie vaststellingen.

Eén ding is zeker, we gaan terug naar de tijd van de leenheren en vazals, we zullen en moeten onze laatste cent afgeven! Wie denkt dat we belastingen besparen moet goed begrijpen dat men het op een andere manier zeker dubbel terugneemt!

Wordt het geen tijd dat er een halt geroepen wordt aan deze abnormale hoge stijgingen, was het niet vadertje staat die beperkingen wou opleggen op de verhoging van de prijzen? Ze verhogen zelf hun lasten en verrekenen met andere woorden de kosten evenzeer door aan de belastingbetaler.

Jule
26 June 2008, 22:58
Tja, die elvendertig regeringen, die ons landje telt, met al hun rijk beloonde exellenties, moeten toch ergens hun geld halen? Grotere landen worden bestuurd met minder exellenties. En daar die exellenties het beste met u voor hebben, moet u blij zijn dat ze u financieel willen pluimen ??... :cry:

compuchrisje
26 June 2008, 23:06
De inventiviteit van onze overheidsinstanties op gebied van belastingen lijkt grenzeloos te zijn. Ik denk dat Zwijndrecht zowat de enige gemeente is waar geen gemeentebelasting wordt gevraagd. Beveren houdt het ook beperkt, Kruibeke daarentegen is al flink duur te noemen, maar er zijn er nog ergere. Wat kadaster betreft, tja, die grafiek is bij ons ook al flink omhoog gegaan, vooral als er geen kinderen meer ten laste zijn.
Eigenlijk vind ik niks meer in huis of rondom waar nog geen belasting op ligt pff. Oh lastbaar België, we zitten hier te bleiten....

dannyma
27 June 2008, 16:00
ik betaal dit jaar 144 euro met kinderen en klein kadaster ter info .

2B's
27 June 2008, 17:16
ik betaal dit jaar 144 euro met kinderen en klein kadaster ter info .
Is dit nog hetzelfde als vorig jaar? Als er geen verschil is, dan hoor jij bij de weinige gelukkigen.

Jule
28 June 2008, 13:01
ik betaal dit jaar 144 euro met kinderen en klein kadaster ter info .Dit is ongeveer het bedrag dat ik dit jaar meer moet betalen. :D ;) Landbouwers betalen nu éénmaal veel grondlasten ... :cry:

2B's
28 June 2008, 19:08
Dit is ongeveer het bedrag dat ik dit jaar meer moet betalen. :D ;) Landbouwers betalen nu éénmaal veel grondlasten ... :cry:

Ja, en krijgen tweemaal te weinig voor hun oogst!

Jule
28 June 2008, 19:19
Ja, en krijgen tweemaal te weinig voor hun oogst!Dit is niet altijd correct! Als ik bloemkolen naar de veiling doe op een moment dat geen enkele ander boer er levert, verdien ik mooi geld. Helaas is zoiets zeer moeilijk tot onmogelijk. Maar soms heb je eens geluk. :) ;)

compuchrisje
28 June 2008, 20:45
Kadaster moet hier nog komen, dat is meestal in het verlof. Met indexering is dat nu 650 € geworden. De dooddoener hier was het vergelijkingspunt dat ze genomen hebben: een woning op een stuk grond van ongeveer dezelfde grootte, maar dan nagenoeg in het centrum, terwijl wij toch nog een flink eind ervan af liggen.

dannyma
29 June 2008, 06:47
Is dit nog hetzelfde als vorig jaar? Als er geen verschil is, dan hoor jij bij de weinige gelukkigen.
geen idee ? het is onze eerste keer want we hebben het huis ook maar vorige jaar gekocht ;).