Volledige versie bekijken : Vervuiling door Europees elektronica afval
Obsessed 6 augustus 2008, 16:01 Volgens Greenpeace hebben sommige Europese elektronicafabrikanten een voor hen meer voordeliger manier dan recycling gevonden om hun afvalberg kwijt te geraken.
Onder het mom van "tweedehands apparaten" wordt defekte elektronica naar o.a. Ghana verscheept.
Daar gaan de defekte toestellen direct naar de sloopmarkten, waar de apparatuur door kinderen wordt uiteen gehaald voor het metaal.
Dat zouden ze doen door deze kapot te slaan en de bedrading te verbranden.
Bij de stookplaatsen zouden "pikzwarte, stinkende rookwolken vol dioxines" hangen.
Die stoffen zouden, vooral bij kinderen, de ontwikkeling en de hormoonhuishouding verstoren.
(Bron: Het Laatste Nieuws)
Weeral eens sterk staaltje van milieubehoud op onze voorlopig nog blauwe planeet.
"Wij zullen wel recupel betalen" :damn:.
Pjj 6 augustus 2008, 18:39 :eek:
Overdreven praktijken
compuchrisje 6 augustus 2008, 20:07 Rij eens rond in onze florissante Antwerpse haven, maar onopvallend, want vaak ontloop je nog net de havenpolitie. Kwestie van wat daar allemaal verborgen moet blijven voor het grote publiek. Behalve afval van computers, gsm, ook auto's die in het ruim 'geramd' worden. Helaas zijn de afstanden te groot om er duidelijke beelden van te maken...
Sarana 7 augustus 2008, 17:52 Echt afschuwelijk dat ze zo laks omspringen met het milieu. Helaas is het spijtig genoeg geen uiterst zeldzaam fenomeen.
Alle inspanningen die men nu doet om de aarde nog pogen te redden komen te laat vrees ik. Zolang ze de grootvervuilers en de achterpoorten om afval te dumpen niet voor eens en voorgoed aanpakken zal de aarde blijven aftakelen.
Geld maakt macht en voor dat principe wordt met plezier de aarde vernietigd.
nojs 7 augustus 2008, 17:57 Lol. Eerst bewijzen, daar geloof ik niets van!
dannyma 7 augustus 2008, 19:13 Echt afschuwelijk dat ze zo laks omspringen met het milieu. Helaas is het spijtig genoeg geen uiterst zeldzaam fenomeen.
Alle inspanningen die men nu doet om de aarde nog pogen te redden komen te laat vrees ik. Zolang ze de grootvervuilers en de achterpoorten om afval te dumpen niet voor eens en voorgoed aanpakken zal de aarde blijven aftakelen.
Geld maakt macht en voor dat principe wordt met plezier de aarde vernietigd.
en als wij het niet doen zal de aarde het zelf wel doen ooit of iets dat uit de ruimte komt . weet je nog dinausarus ;) .trouwens en einde is er toch op komst wij zullen het niet mee maken ik weet niet zeker maar ik dacht nog zo'n 300.000 jaar ? maar zoals je weet is onze zon aan het opbranden eens dit gebeurd zal ze inploderen en alles in de buurt mee nemen daar bij ook onze blauwe planeet aarde of en hogere macht laat dit niet toe we zullen zien ;).
Obsessed 7 augustus 2008, 19:29 en als wij het niet doen zal de aarde het zelf wel doen ooit of iets dat uit de ruimte komt . weet je nog dinausarus ;) .trouwens en einde is er toch op komst wij zullen het niet mee maken ik weet niet zeker maar ik dacht nog zo'n 300.000 jaar ? maar zoals je weet is onze zon aan het opbranden eens dit gebeurd zal ze inploderen en alles in de buurt mee nemen daar bij ook onze blauwe planeet aarde of en hogere macht laat dit niet toe we zullen zien ;).
Dat kan/zal wel zo zijn dannyma, maar dat wil niet zeggen dat verstandige wezens zoals wij (aléz,, :damn: .... sommige dan toch :D) het een beetje moeten versnellen hé.
De mensheid wordt toch verstandelijk genoeg geacht om de natuur een handje te kunnen helpen (in de goede richting bedoel ik dan).
De natuur in ere houden is meer dan ooit een vorm van zelfbehoud.
Jule 7 augustus 2008, 23:38 Tja, welke natuurwet zegt weer dat alles wat wordt geboren ook komt te sterven? Wanneer is de mensheid geboren? Ik ben de exacte datum alweer vergeten ... :cry:
@ Obsessed: Mag ik u er even op wijzen: Het dierenrijk en het mensdom ... :oink:
dannyma 8 augustus 2008, 17:12 Dat kan/zal wel zo zijn dannyma, maar dat wil niet zeggen dat verstandige wezens zoals wij (aléz,, :damn: .... sommige dan toch :D) het een beetje moeten versnellen hé.
De mensheid wordt toch verstandelijk genoeg geacht om de natuur een handje te kunnen helpen (in de goede richting bedoel ik dan).
De natuur in ere houden is meer dan ooit een vorm van zelfbehoud.
ja hoor je hebt wel gelijk hoor ik kan me er best ook wel eens boos en irreterend voelen als mensen er zo met onze blauwe planeet omspringen maar ooit is in een film gehoord dat wij als mens de neiging hebben om ons zelf te vernietigen . en dacht daar heeft ze wel een heel groot punt en kwam uit de film terminator 2 dacht toen ze dit zij .
voorlopig alles nog ok maar begin je maar zorgen te maken wanneer de onderstroom van de wereldzeeen onstabiel worden dan zitten we pas echt in de shit en ik verhuis dan want ik kan niet goed tegen de kou ;) .
Obsessed 8 augustus 2008, 17:26 Het zijn volgens mij niet specifiek de mensen die zichzelf zullen vernietigen.
Eerder een paar begrippen die daarvoor zullen zorgen.
De begrippen die ik bedoel zijn "hebzucht" en "egoïsme".:eek:
dannyma 8 augustus 2008, 17:30 Het zijn volgens mij niet specifiek de mensen die zichzelf zullen vernietigen.
De begrippen die ik bedoel zijn "hebzucht" en "egoïsme".:eek:
daar kan ik niets meer aan toevoegen dat u mede te delen dat u de spijker op de kop slaat ;) .
Phil O'Sophe 9 augustus 2008, 21:07 daar kan ik niets meer aan toevoegen dat u mede te delen dat u de spijker op de kop slaat ;) .
En dat daarmee ook het voornaamste erover gezegd is !!!
Jule 10 augustus 2008, 19:48 Het zijn volgens mij niet specifiek de mensen die zichzelf zullen vernietigen.
De begrippen die ik bedoel zijn "hebzucht" en "egoïsme".:eek:Het zullen deze twee begrippen zijn die vier versleten autobanden in de graskant van mijn partij boontjes hebben gelegd ... ;) :lol: :D :p
compuchrisje 10 augustus 2008, 23:24 En? groeien ze goed ook?
Obsessed 11 augustus 2008, 23:26 En? groeien ze goed ook?
Herontdekking van de rubberboom?? :lol:
Jule 15 augustus 2008, 16:41 En? groeien ze goed ook?Nee, zowel de banden als de boontjes verzuipen ... :cry:
Merel 18 augustus 2008, 23:17 Het zijn volgens mij niet specifiek de mensen die zichzelf zullen vernietigen. Eerder een paar begrippen die daarvoor zullen zorgen. De begrippen die ik bedoel zijn "hebzucht" en "egoïsme".:eek:
" Il faut de tout pour faire un monde !"
Al goed dat er hebzuchtigen en egoïsten bestaan !
Hoe zouden wij anders het verschil merken met onszelf ?
Wij konden anders niet eens het verschil merken van hoeveel vrijgeviger en hoedanig altruïstischer jij en ik wel zijn hé ! :lol:
compuchrisje 18 augustus 2008, 23:22 Er zou hier een flinke discussie kunnen uit voortgroeien over de normen en waarden van tegenwoordig. Afval hoort bij mensen, maar als we zo verder doen kan het wel eens net andersom worden.
dannyma 21 augustus 2008, 19:57 wist jullie dit nog ? 1991 .http://vulcan.wr.usgs.gov/Volcanoes/Philippines/Pinatubo/Publications/Wolfe/framework.html ;)
hier nog meer info over het event :http://vulcan.wr.usgs.gov/Volcanoes/Philippines/Pinatubo/Publications/FireMud/framework.html ;).
compuchrisje 21 augustus 2008, 20:18 Was dat toen ook niet met die modderstromen, waarbij dat meisje vast zat? :shocked:
dannyma 22 augustus 2008, 18:30 was het dit dat je bedoelde :http://www.eenvandaag.nl/index.php?module=PX_Story&type=user&func=view&sid=32358&cid=438
compuchrisje 22 augustus 2008, 18:35 Dat meisje ja, maar waarschijnlijk heb ik twee rampen door elkaar gehaald. 'k Heb gisteren van Filip (ook op dit forum gekend als excel-artiest) een ferme lezing gehad over vulkanen. Maar ook heb ik afgelopen week gelezen over de 'voetafdruk' die elke mens op aarde nalaat. Ik weet niet of ze ons aan 't bewerken zijn om zo snel mogelijk uit het leven te stappen om niks meer te vervuilen of niet, want wij vernietigen blijkbaar zowat alles. En àls de natuur om hulp komt vragen... kunnen we niks doen.
filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=y2gP1DjbFxU)
dannyma 22 augustus 2008, 18:37 hier leuke inforamtie :http://www.wirtzfeld.be/hetwonderlijkeweer/wetenswa.htm#Het%20broeikaseffect ;) .
|