Volledige versie bekijken : Tutorials



Dexter
10 August 2008, 16:55
Zou het niet plezant zijn moesten leden ook tutorials kunnen schrijven?

Ik snap dat jullie onmiddellijk aan mensen denken die dat gaan misbruiken maar als je er nu een functie instopt dat de administrator eerst een tutorial moet "goedkeuren" voor alleer hij zichtbaar word?

Ik stel deze vraag aangezien ik naar een "Joomla!" tutorial aan het zoeken was. (Installatietutorial wil ik wel schrijven (na 5x installeren ken/kan ik het wel :p)

Adri

Pilote
10 August 2008, 18:10
Tutorials mogen altijd zelf geschreven worden.
Je kan ze dan altijd wel sturen naar een admin. Die zal het controleren op eventuele fouten en wanneer het geen copy/paste is kunnen die bij geplaatst worden.

Hierbij onderstrepen we dat het om zelf geschreven en zelfgemaakte screens moet gaan. Best is op de screens een watermerk plaatsen.

compuchrisje
10 August 2008, 23:31
Ik dacht dat er toch al enkele leden dit al gedaan hebben, ook in dossiers komt er soms een inzendingen binnen van mensen die het graag geplaatst zien. Eindwerken zijn een dankbaar onderwerp bv, zo krijgt de student nog eens dat stukje extra aandacht voor zijn gezwoeg.
Op minatica staan nog enkele oudere tutorials, nog van vroeger. Zie je bv een programma dat al enkele versies verder is, en je hebt het toevallig, of je gaat het net installeren: maak screenshots van alle belangrijke fasen en vertel het verloop van de installatie en de eventuele extra mogelijkheden.
Dus op je vraag: GRAAG!

Dexter
11 August 2008, 07:27
Er is al een tutorial verzonden naar Pilote. :)

Adri

PeterN
11 August 2008, 08:09
Bedankt @dr!

Mensen die graag wat tuts, nieuwsberichten of reviews/previews schrijven op regelmatige basis mogen zich zeker aanmelden (y).
Ook eenmalige werkjes zoals eindwerken of een tutorial van een programma zijn altijd welkom zolang het eigen werkjes zijn ;).