Volledige versie bekijken : Volwassen mensen



De Hulk
19 August 2008, 23:20
Ik dacht dat wie hier met volwassen mensen te maken hebben. Dan lijkt het mij dat je op een normale wijze met argumenten op de inhoud kunt reageren zoals compuchrisje doet. Sommige reacties gaan niet in op de inhoud en getuigen van arrogantie en hoogmoed ten op zichte van andere forumleden. Een forum zal altijd moeten innoveren en openstaan voor discussie. Het plaatsen van een slotje is een teken van grote zwakte. :eek:

Baloeke
19 August 2008, 23:41
Over welke post gaat het?

Obsessed
19 August 2008, 23:43
Deze: http://www.minatica.be/showthread.php?t=55737

Baloeke
19 August 2008, 23:55
Er staat toch een duidelijk antwoord vermeld. Er zijn destijds regels opgesteld, zoals G_man melde. Iedereen moet zich aan die regels houden.

Jule
20 August 2008, 00:02
:lol: Volwassen mensen aanvaarden de forumregels als ze zich hier als lid registreren. Ze in discussie trekken, getuigt mischien wel van hoogmoed, arrogantie, ... :lol: Kwestie van uw zienswijze eens om te draaien. :lol:
Beleidsregels zijn er om te eerbiedigen??

De Hulk
20 August 2008, 00:44
Ik heb een verzoek ingediend, niet meer dan dat en ben geen discussie gestart en heb er ook niet om gevraagd. Alleen reageerden een aantal niet op basis van de inhoud en met argumenten maar louter op basis van een naar nu ook weer blijkt om vriendjes bij te staan. Waar staat dat ik de regels niet aanvaard? Die nu zo hard schreeuwen dat je aan de regels moet houden zullen zichzelf nog eens keihard met die uitspraak geconfronteerd zien. Dan zal ik zeggen, kijk, iedereen moet zich aan de regels houden, het zijn je eigen woorden. :eek:

Jule
20 August 2008, 00:51
Ik kan u gerust stellen: ook ik heb reeds keihard tegen de schenen bij bepaalde leden van de forumleiding geschopt. :shy: Uit respect voor de forumleiding deed en doe ik dit enkel via PM of mail. Het gaat dan wel niet over de forumregels maar over andere dingen die er (ongewenst) komen bij kijken. En zoals het bij volwassenen wel eens gebeurt, blijft ieder soms bij zijn standpunt. Mijn respect voor de aangesproken forumleidingleden is er niet minder om ... :good:

Baloeke
20 August 2008, 01:03
Ik heb een verzoek ingediend, niet meer dan dat en ben geen discussie gestart en heb er ook niet om gevraagd. Alleen reageerden een aantal niet op basis van de inhoud en met argumenten maar louter op basis van een naar nu ook weer blijkt om vriendjes bij te staan. Waar staat dat ik de regels niet aanvaard? Die nu zo hard schreeuwen dat je aan de regels moet houden zullen zichzelf nog eens keihard met die uitspraak geconfronteerd zien. Dan zal ik zeggen, kijk, iedereen moet zich aan de regels houden, het zijn je eigen woorden. :eek:
Kijk eens hier http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=55

AMD
20 August 2008, 01:06
Ik heb een verzoek ingediend, niet meer dan dat en ben geen discussie gestart en heb er ook niet om gevraagd. Alleen reageerden een aantal niet op basis van de inhoud en met argumenten maar louter op basis van een naar nu ook weer blijkt om vriendjes bij te staan. Waar staat dat ik de regels niet aanvaard? Die nu zo hard schreeuwen dat je aan de regels moet houden zullen zichzelf nog eens keihard met die uitspraak geconfronteerd zien. Dan zal ik zeggen, kijk, iedereen moet zich aan de regels houden, het zijn je eigen woorden. :eek:

Hoi Hulk,

Een verzoek indienen mag je altijd natuurlijk. Niemand zal je daarvoor scheef bekijken, maar dit soort topics lokt natuurlijk discussies uit en iedereen zal zijn zegje erover willen doen.
Gewoon niet aan storen maar accepteren.
Ik heb een paar dagen geleden een link in mijn handtekening gezet en een paar uur later was die al weg. Ik was gewoonweg vergeten dat links niet toegestaan waren en ik ben hier al administrator geweest. Dus er is ZEKER EN VAST GEEN vriendjespolitiek als je dat bedoelt.

We moeten gewoon ergens een grens trekken, anders kan je gewoon geen overzicht behouden en zeker geen correct en eerlijk beleid voeren.
Dus ik zou zeggen, zand erover en vergeet dit akkefietje.

Laat dit gewoon voor iedereen duidelijk zijn. Of het nu over handtekening, avatar, inhoud of whatever is. De regels zijn gewoon de regels, en de beheerders voeren die uit.

sykke
20 August 2008, 03:04
staat het je niet aan ga dan elders

g_man
20 August 2008, 10:33
Wanneer 'een vraag', zoals je het zelf graag noemt, beantwoord is gaat deze op slot. Zo is het bij alle forumonderdelen.
Bij deze van jou zitten er nog een extra elementen, discussie en onrust, in. Onze taak, als forumleiding, bestaat erin de rust, kalmte te bewaren op 't forum. In het verleden is er te vaak al discussie geopend naar enkel deze bannerregel met alle gevolgen vandien. Dit laten wij niet meer toe en spelen daardoor kort op de bal!
Bij het registreren heb je de regels aanvaard en daar zul je je dan ook aan moeten houden. Doe je dit niet zal je de gevolgen dragen.
Regels zijn regels, voor iedereen, ZEKER voor de forumleiding. Dus alle zinspelingen naar vriendjespolitiek en dergelijke zijn ongegrond en zoals je zelf noemt ONVOLWASSEN.
Verder is het niet aan jou om te bepalen wat hier kan en niet kan, of moet en niet moet! Dát wijst op arrogantie en hoogmoed.
Zo zie je dus dat al hetgeen je vertelt jou subjectiviteit is, niet de onze.
Laat dit voor wat het is, er komt géén verandering in.

PeterN
20 August 2008, 11:31
Met de woorden:

Ik wil hier geen discussie over beginnen, het is mijn mening.

krijgen we dus wel een discussie ;)
Het is een onderwerp waar al veel heftig over is gediscusieerd (met zelfs veel kwade gezichten) hier op Minatica, daarom dat de reacties ook zo heftig zijn. Dit is iets wat jij mss niet kan weten.

Daarom wat uitleg over enkel reacties.
- Regels zijn er om te volgen en de goede werking te garanderen tss verschillende mensen. We proberen deze regels duidelijk te omschrijven zodat er geen discussie is over bv 400 pixels en 401 pixels. Ik denk dat niemand daar over valt.
- Zoals AMD al aangeeft is hier geen vriendjespolitiek. Iedereen is gelijk. Een admin of ik zelf mag niet meer dan een ander. Ivm handtekening en avatar houden we ons aan dezelfde regels. De enigste uitzondering die ik mij kan herinneren is dat wij als crew soms de aandacht op iets willen vestigen ivm de site (vb verkiezing 'site van het jaar'). Dan wordt al eens een link in de handtekening geplaatst.
Als er andere ongeregeldheden zijn mag dat altijd gemeld worden. Er is geen automatisch systeem dat het controleerd en als het niet direct opvalt kan het zijn dat we het pas na een langere tijd merken.
- Waarom beperkingen in avatar grote en handtekeningen. We willen van ons forum geen kleurboek maken. Cctje heeft daar al het nodige over gezegd. Minatica is een pc forum waar we proberen op een eenvoudige manier mensen verder te helpen en dat in een gemoedelijke sfeer. Dit wil niet zeggen dat we geen qualiteit nastreven en dat we van Minatica een chat forum moeten maken. Bij veel qualitatieve pc communities is er geen handtekening of avatar, enkel een reply tekst.
- Een andere reden waarom er beperkingen zijn. Zonder beperkingen zagen we dat er leden waren die handtekeningen zo groot als een bureaublad gingen gebruiken, we zagen geanimeerde handtekeningen die bijna een hele langspeelfilm afspeelde (met de nodige MBytes). We zagen linken in handtekeningen naar sex, wares, ... en dit is onbegonnen voor ons om voor ieder lid dit te controleren.
- De reden van de waarde '100' posts? In ons systeem hebben we verschillende groepen voor leden, net zoals we moderators en admins hebben. Zo zijn er de ereleden, leden met meer dan 100 posts, leden met 0 posts etc. Een groep van 50 posts hebben we bv niet, enkel 0/1-99/100 en meer. Dus als we ergens een grens moeten trekken is het bij 0, vanaf 1 post of bij 100 posts.
- Waarom een grens? Een heel deel mensen melden zich hier aan om een probleempje te posten. Na enkele dagen zijn ze verder geholpen en zien we deze leden voor een hele tijd weer niet meer, je hebt immers gelukkig niet iedere dag problemen;) In die dagen zijn deze mensen actief en worden avatars en hantekeningen geupload. Al deze dingen moeten bewaard worden. Bij het tonen van een pagina moet dit ook allemaal in de database gezocht worden en geupped worden naar de mensen. Het geeft dus een heel verkeer en vooral opslag om al deze dingen op de server te bewaren/verzenden. Geen levensbelangrijke zaken die enkel maar extra load veroorzaken.

Over deze laatste zin kan men discussieren: "Geen levensbelangrijke zaken die enkel maar extra load veroorzaken". Voor ons blijft de hoofdzaak 'pc forum' en wordt dit dus alzo geïnterpreteerd.

Hopelijk is hiermee wat feedback gegeven en kunnen we ons weer bezig houden met het doel van Minatica ;)

compuchrisje
20 August 2008, 16:31
Wat zowat hetzelfde wil zeggen als wat in PM is verteld (en dat zonder ruggespraak!). Ik hoop dat onze groene heer zich hiermee kan verzoenen?

Jule
20 August 2008, 17:16
Met de woorden:

krijgen we dus wel een discussie ;)
Het is een onderwerp waar al veel heftig over is gediscusieerd (met zelfs veel kwade gezichten) hier op Minatica, daarom dat de reacties ook zo heftig zijn. Dit is iets wat jij mss niet kan weten.

Daarom wat uitleg over enkel reacties.
- Regels zijn er om te volgen en de goede werking te garanderen tss verschillende mensen. We proberen deze regels duidelijk te omschrijven zodat er geen discussie is over bv 400 pixels en 401 pixels. Ik denk dat niemand daar over valt.
- Zoals AMD al aangeeft is hier geen vriendjespolitiek. Iedereen is gelijk. Een admin of ik zelf mag niet meer dan een ander. Ivm handtekening en avatar houden we ons aan dezelfde regels. De enigste uitzondering die ik mij kan herinneren is dat wij als crew soms de aandacht op iets willen vestigen ivm de site (vb verkiezing 'site van het jaar'). Dan wordt al eens een link in de handtekening geplaatst.
Als er andere ongeregeldheden zijn mag dat altijd gemeld worden. Er is geen automatisch systeem dat het controleerd en als het niet direct opvalt kan het zijn dat we het pas na een langere tijd merken.
- Waarom beperkingen in avatar grote en handtekeningen. We willen van ons forum geen kleurboek maken. Cctje heeft daar al het nodige over gezegd. Minatica is een pc forum waar we proberen op een eenvoudige manier mensen verder te helpen en dat in een gemoedelijke sfeer. Dit wil niet zeggen dat we geen qualiteit nastreven en dat we van Minatica een chat forum moeten maken. Bij veel qualitatieve pc communities is er geen handtekening of avatar, enkel een reply tekst.
- Een andere reden waarom er beperkingen zijn. Zonder beperkingen zagen we dat er leden waren die handtekeningen zo groot als een bureaublad gingen gebruiken, we zagen geanimeerde handtekeningen die bijna een hele langspeelfilm afspeelde (met de nodige MBytes). We zagen linken in handtekeningen naar sex, wares, ... en dit is onbegonnen voor ons om voor ieder lid dit te controleren.
- De reden van de waarde '100' posts? In ons systeem hebben we verschillende groepen voor leden, net zoals we moderators en admins hebben. Zo zijn er de ereleden, leden met meer dan 100 posts, leden met 0 posts etc. Een groep van 50 posts hebben we bv niet, enkel 0/1-99/100 en meer. Dus als we ergens een grens moeten trekken is het bij 0, vanaf 1 post of bij 100 posts.
- Waarom een grens? Een heel deel mensen melden zich hier aan om een probleempje te posten. Na enkele dagen zijn ze verder geholpen en zien we deze leden voor een hele tijd weer niet meer, je hebt immers gelukkig niet iedere dag problemen;) In die dagen zijn deze mensen actief en worden avatars en hantekeningen geupload. Al deze dingen moeten bewaard worden. Bij het tonen van een pagina moet dit ook allemaal in de database gezocht worden en geupped worden naar de mensen. Het geeft dus een heel verkeer en vooral opslag om al deze dingen op de server te bewaren/verzenden. Geen levensbelangrijke zaken die enkel maar extra load veroorzaken.

Over deze laatste zin kan men discussieren: "Geen levensbelangrijke zaken die enkel maar extra load veroorzaken". Voor ons blijft de hoofdzaak 'pc forum' en wordt dit dus alzo geïnterpreteerd.

Hopelijk is hiermee wat feedback gegeven en kunnen we ons weer bezig houden met het doel van Minatica ;)Dit is geen discussie, maar een monoloog .... ;) :lol: :D
Zoveel moeite voor welgeteld één lid dat zich te kort gedaan voelt??? Wie heeft er nu nog één slecht woord te zeggen over de forumleiding? :shocked: :bow: (y) :thx: ;)

mXX
20 August 2008, 17:21
Ik
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Niet

peenif
20 August 2008, 20:17
Eender welke bijdrage is belangrijker dan een handtekening mijn gedacht..., ik heb het hier dus wel over een bijdrage.

Elboulle
20 August 2008, 20:45
Volledig mee eens. (voor zover dat iets voorstelt). Het is nog steeds de inhoud van je post die telt, (heb je er iemand mee geholpen, was het nuttig, maak je er iemand blij mee), dan wat er in je handtekening staat.

compuchrisje
20 August 2008, 22:06
De Hulk heeft me laten weten dat hij verder geen olie op het vuur meer zal gooien en zich zal onthouden van verdere commentaar.
Om voorvallen zoals deze in de toekomst te vermijden, hebben we de tutorial over hoe je moet registreren een klein reisje laten maken naar het onderdeel Mededelingen, mét een uitroepteken erbij en als sticky. Dus heel bereikbaar voor iedereen, zelfs buitenstaanders.
Je kan het hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=55761) vinden, verder staat hij gewoon tussen de tutorials, omdat we ondervinden dat die vaak worden bekeken zonder inloggen.
Zoals daar al staat, moet je je eerst akkoord verklaren met de forumregels. Dus wordt veronderstel dat die gelezen worden ook.

PeterN
20 August 2008, 22:13
Een discussie is er om rijker van te worden, niet om een gelijk te halen heb ik ooit eens gelezen. Laten we hiermee deze discussie afsluiten ;)