Volledige versie bekijken : Superkorte enquète



Obsessed
20 August 2008, 22:59
Superkorte enquête

Superkorte enquête, duurt maar een minuutje:

www.nationalecarnivorenenquete.nl (http://www.nationalecarnivorenenquete.nl)



:lol: :lol: :lol:

woepi
20 August 2008, 23:18
Was lekker :good::lol::lol::lol:

compuchrisje
21 August 2008, 00:50
Vind je? Niet gekruid genoeg...

jurgenv
21 August 2008, 00:54
Daarvoor ga ik echt mijn lekkere stuk biefstuk niet laten liggen hoor. :)
Vegetarische propaganda...

Dexter
21 August 2008, 10:27
Daarvoor ga ik echt mijn lekkere stuk biefstuk niet laten liggen hoor. :)
Vegetarische propaganda...

Ik wou juist hetzelfde zeggen :)

Breskuz
21 August 2008, 11:08
mm lkker
aluwel een heel bruin scherm is toch niet zo tof uiteindelijk want dan kan ik niks maar zien op dit forum :)

Phil O'Sophe
21 August 2008, 13:22
Euh ... nog niet volledig "à point" ! :lol:

Dexter
21 August 2008, 19:10
mm lkker
aluwel een heel bruin scherm is toch niet zo tof uiteindelijk want dan kan ik niks maar zien op dit forum :)

Het is daarmee dat ze geslacht moeten worden he ;)

Jule
21 August 2008, 22:47
Daarvoor ga ik echt mijn lekkere stuk biefstuk niet laten liggen hoor. :)
Vegetarische propaganda...Platte commerce voor goedgelovige mensen zal er altijd zijn. Haalde Gaia vorig jaar geen 100.000 eurootjes per maand aan giften binnen? Platte commerce is zo slecht nog nie ... Allé, voor de Michel dan ... :evil: :devil:

Ik ga even door op deze denkwereld: Ook al zijn koeien puur natuur (eten gras, produceren melk en vlees, scheiden faces en gassen en andere lichaamsvochten af), ze zijn blijkbaar genoeg miilieuvervuilend om er niet mee verder te kweken. We gaan op een diervriendelijke manier stoppen met kweken door ze niet meer te laten voortplanten. Alleen; de mens is nog een grotere vervuiler ... Bijgevolg: Heren en toekomstige heren; leg er maar een strakke driedubbele knoop in!!! Is het niet goed voor u, het is het wel voor het millieu ... (a) :evil: :devil: :lol: :D :p

wolfskin
21 August 2008, 22:59
... Bijgevolg: Heren en toekomstige heren; leg er maar een strakke driedubbele knoop in!!! Is het niet goed voor u, het is het wel voor het millieu ... (a) :evil: :devil: :lol: :D :p

Euh Jule, ik kan (weer) uw denkpatroon volgen, maar die driedubbele knoop is dat inwendig bedoeld of bedoelde dat uitwendig:eek::eek: :D:lol::p

Perigo17
21 August 2008, 23:46
Ik heb er met open mond zitten naar kijken. Verser kan niet !

Obsessed
22 August 2008, 00:36
Iedereen heeft hier gelijk natuurlijk.
Recht op eigen mening enz... ;)

Natuurlijk is het een propaganda ter behoud van het koebeestje.

Maar geeft toe dat het thuishoort in de FUN-sectie hé :lol:.

Breskuz
22 August 2008, 09:49
ja dat moeten we wel toegeven Obsessed

minQkel
22 August 2008, 14:37
Wohoooo Willemijn is heel erg blij met mij :D

Baloeke
22 August 2008, 22:03
Wat dan ook het was lekker :lol:

Jule
23 August 2008, 09:22
Euh Jule, ik kan (weer) uw denkpatroon volgen, maar die driedubbele knoop is dat inwendig bedoeld of bedoelde dat uitwendig:eek::eek: :D:lol::pMocht ik het inwendig bedoelen, zou het ook voor vrouwen gelden?? :wtf: Maar ik begrijp, dat u het niet snapt dat het om het uitwendige gaat. Voor één enkele knoop komt u waarschijnlijk reeds enkele centimetertjes te kort ... :D :p ;) Gamen doet dus niet uw hersenen krimpen (het debiel worden) :D :p :evil: ;)


IMaar geeft toe dat het thuishoort in de FUN-sectie hé :lol:.Voor de meeste mensen wel. Ik wordt echter geconfronteerd met een steeds strenegere regelleving, omdat tevreden mensen zwijgen en degene die in een utopie geloven steeds luider roepen ....
Uiteindelijk worden dier - en miilieuvreindelijke maatregelen toch door de consument gedragen. Voor u mag de voedselprijs duidelijk nog stijgen?? :evil: :D ;) 't Is toch voor de fun ... :devil: :shy: :evil: :D ;)

wolfskin
23 August 2008, 11:22
Als u bij u die driedubbele knoop kan tewerkstelligen, had ik graag daar een foto van gehad, dit mag uitteraard via PM:p:p:p

Volgens mij als je het zover krijgt dat je er de derde knoop in krijgt, wordt je gegarandeerd debiel, ik vraag me af wat je vrouw er zou van zeggen....:D:D

Daarna ook niet meer naar mooie vrouwen kijken of erotische films, want een 'lid' liggende in 3 knopen...AIAIAIAIAIAIAIA:lol::lol::lol:

Jule
24 August 2008, 09:28
Als u bij u die driedubbele knoop kan tewerkstelligen, had ik graag daar een foto van gehad, dit mag uitteraard via PM:p:p:pEnkel tegen betaling ... ;) :cool: :D

Volgens mij als je het zover krijgt dat je er de derde knoop in krijgt, wordt je gegarandeerd debiel, ik vraag me af wat je vrouw er zou van zeggen....:D:DIk ben alleenstaand. Vrouwen hebben schrik van niet-gamers ... ;) :D :p

Daarna ook niet meer naar mooie vrouwen kijken of erotische films, want een 'lid' liggende in 3 knopen...AIAIAIAIAIAIAIA:lol::lol::lol:Dat is nu net het millieuvriendelijke er aan. Trouwens, als de driedubbele knoop strak genoeg ligt, heb je er na korte tijd toch geen gevoel meer in. Ik zou niet weten waar u die "AIAIAIAIAIAIAIA" haalt. Zoiets kan u natuurlijk niet weten. Gebrek aan ervaring wegens gaming ... :shy: :D :p ;) U bent er waarschijnlijk niet verdrietig om? :lol:

Obsessed
24 August 2008, 17:43
Voor de meeste mensen wel. Ik wordt echter geconfronteerd met een steeds strenegere regelleving, omdat tevreden mensen zwijgen en degene die in een utopie geloven steeds luider roepen ....
Uiteindelijk worden dier - en miilieuvreindelijke maatregelen toch door de consument gedragen. Voor u mag de voedselprijs duidelijk nog stijgen?? :evil: :D ;) 't Is toch voor de fun ... :devil: :shy: :evil: :D ;)

:damn:, Je hebt natuurlijk ook gelijk Jule.
Voor de veeboeren is dit helemaal niet grappig want het is tegen hun inkomen hé :damn:.
Enne.... de voedselprijs zit idd al meer dan hoog genoeg, en niet alleen de voedselprijs.

wolfskin
24 August 2008, 18:16
'.....Enkel tegen betaling ... ;) :cool: :D.....'
Zeg me je prijs!! Dit wil ik niet missen!!!!:D:D:D:D:D:D

'.....Ik ben alleenstaand. Vrouwen hebben schrik van niet-gamers ... ;) :D :p......'
Ik kan best begrijpen dat je alleenstaande bent als je een 3 dubbele knoop kunt leggen in je..... :):evil::evil::lol::p

'........... Ik zou niet weten waar u die "AIAIAIAIAIAIAIA" haalt. Zoiets kan u natuurlijk niet weten. Gebrek aan ervaring wegens gaming ... :shy: :D :p ;) U bent er waarschijnlijk niet verdrietig om? :lol:........'

Inderdaad, ik ben er niet verdrietig om, ieder zijn eigen hobby hé Jule! Ik mijn games jij je 'lichaamsorigami' :good::evil::evil::p:p:p:p

Jule
24 August 2008, 21:22
:damn:, Je hebt natuurlijk ook gelijk Jule.
Voor de veeboeren is dit helemaal niet grappig want het is tegen hun inkomen hé :damn:.
Enne.... de voedselprijs zit idd al meer dan hoog genoeg, en niet alleen de voedselprijs.Het gaat mij niet om het geld. Het gaat mij om de indoctrinatie. Heeft er ooit één veeteler u verplicht om vlees te eten?? Veetelers werken 7 dagen op 7, want een veestapel heeft dagelijkse verzorging nodig. Wat krijgen wij als dank? We worden verweten voor dierenbeulen (ge verzorgt dan uw dieren 7 op 7) en moordenaars die enkel op winstbejag uit zijn. :damn: Moeten wij dan soms volledig gratis werken?? Wie zou hier (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G2D1VDR11)de moordenaar zijn, mochten er bomen en struiken gestaan hebben? Blijkbaar is voedsel bijlange nog niet duur genoeg ...

@Wolfskin: betalen voor een naaktfoto van mij?? Hoeveel procent homoseksuele mannen trouwen er weeral, voor ze voor hun geaardheid uitkomen? :shy: :evil: :D :p

compuchrisje
24 August 2008, 23:18
Die kwestie van fietsers die persé willen gaan pedaleren in polders en tussen weiden... da's kwestie van hoe ze 't hebben willen, enkel groene gazons kortgemaaid of natuur in zijn beste vorm (ongevormd dus). Niemand klaagt toch als er een huis net op een hoek van een kruispunt staat? Dan vertragen (de meesten) toch ook als ze verkeer van die kant kunnen verwachten? Maar nee, de gelegenheidsfietsers riemen hun pedaalmachine vast aan hun auto, rijden halve autostrades af om ergens langs de kant van de weg de 'natuur' in te fietsen. En die groeit natuurlijk perfect volgens hun verwachtingen, soms toch.
Wat het boeren betreft, daarin heeft Jule gelijk. Er zijn tegenwoordig wel veetelers of landbouwers die het wagen om een weekje of wat verlof te nemen, maar wat jaartjes terug was dat onmogelijk. Of je zou natuurlijk een buur-boer moeten hebben die bijsprong, wat nu ietsje meer georganiseerd gebeurt. Voor de rest bestaan er geen rustdagen voor die mensen, zijn ze compleet afhankelijk van seizoenen en weer en als op het juiste moment hun machines nog willen werken, komt er toch nog een kleine beloning voor hun inzet.
Dus bij deze: een opsteker voor onze landbouwers! proost!

wolfskin
25 August 2008, 20:46
.....@Wolfskin: betalen voor een naaktfoto van mij?? Hoeveel procent homoseksuele mannen trouwen er weeral, voor ze voor hun geaardheid uitkomen? :shy: :evil: :D :p

Ok Jule, ge wint deze keer, maar ik laat het er nie bij, I'LL be Back!!:D:lol:;):p

Jule
25 August 2008, 23:00
@ Compuchrisje: Ergens is uw comment naast de kwestie. :p :D :) Ik vraag gewoon dat men naast het leuke of grappige er ook het foute er van in ziet. Ook in de éénentwintigste staan de beste stuurlui aan wal. Het misbruik dat eruit voort vloeit, kent helaas blijkbaar geen grenzen ... De vergelijking is nogal cru, maar is Hitler destijds ook niet democratisch verkozen geweest? Wie heeft "den Michel" gekozen of verkozen? Wat weet "den Michel" van de boerenstiel af?? Maar hij zal het wel zeggen. Wie vraagt erom en waarom gelover ze hem? Legbatterijen zijn mss niet leuk voor de kippen, maar ze zijn minder arbeidsintensief voor de mens en de eieren hebben veel minder kans om bacteriologisch besmet te geraken. Wie is er het belangrijkst: de kip of de mens?? Wij, landbouwers, dachten de mens. Blijkbaar dachten we verkeerd ... :shy: Daarbij hoort een tweede vraag: een kip op een legbatterij produceert ongeveer 0,92 eieren per dag, een loslopende kip 0,89. Als die kip op de legbatterij zich zo slecht voelt, waarom presteert ze dan beter? En zo zijn er talloze punten ... :sad:


Ok Jule, ge wint deze keer, maar ik laat het er nie bij, I'LL be Back!!:D:lol:;):pWat heb ik gewonnen? Toch geene naaktfoto van u zeker? :angry: :cry: Een naaktfoto van uw vrouw??? :shocked: :p :cool: :D

wolfskin
26 August 2008, 21:10
Wat heb ik gewonnen? Toch geene naaktfoto van u zeker? :angry: :cry: Een naaktfoto van uw vrouw??? :shocked: :p :cool: :D

Da zoude wel willen hé:D zoek uzelf maar een vrouwke:lol::lol::lol:

Iced Dragon
26 August 2008, 21:42
En wat is er verkeerd met ocharme 1 dagje in de week geen vlees te eten?

Jule, ik vroeg me af, waar ligt de grootste winstmarge? Vee of groente?

compuchrisje
26 August 2008, 22:25
Ik denk dat je pas over smaak en kwaliteit van eieren kan praten als je beide versies hebt gezien/geproefd en wij weten het wel ondertussen! Onze kippen produceren als ze zelf goesting hebben, scharrelen heel onze moestuin overhoop. Maar ook het onkruid blijft weg en ons eitje van de dag ligt er toch weer telkens, ook al is het niet de AA-klasse.
Over vleesconsumptie, da's gewoon een eindeloze discussie. Probeer es tegen een slager te vertellen dat je toch liever es vis eet, hij verkoopt natuurlijk veel liever vlees, wat dacht je dan. En wie zegt dat vis zo gezond is? Al es gezien waar die beestjes worden uitgehaald? Je kan zo verder blijven melken over alles en nog wat wat in het consumptiepak zit, uiteindelijk heeft er nog niemand honger en is zowel de consumptie als de verkoop gedaan.
Eén gouden raad van een bekend politicus: Trop is teveul!

Jule
26 August 2008, 22:38
En wat is er verkeerd met ocharme 1 dagje in de week geen vlees te eten?Niks! Er word niemand verplicht om vlees te eten?? Voor mijn part bent u vegetariër. Maar verplicht daarom niemand anders om deze keuze te maken, met allerlei drogredenen en verwijten? Mocht er geen markt voor zijn, er zou geen vleesvee gekweekt worden?

Jule, ik vroeg me af, waar ligt de grootste winstmarge? Vee of groente?Landbouwers zijn volledig afhankelijk van de marktprijzen waardoor hier geen éénduidend antwoord kan worden gegeven. Ik zou kiezen voor veldsla. Relatief kleine investering gecombineerd met een korte kweekperiode... Maar ik geef eerlijk toe, zelfs ik heb deze teelt meerder malen vernietigd, daar de ik de oogstkosten (mijn werkuren om te oogsten) nog niet kon betalen door de lage marktprijs.
Bij vleesvee kies ik voor vleeskippen. Een relatief goedkope stal, korte kweekperiode (in veertig dagen van uit het ei naar een braadkip van 2 kg.), een geconcentreerde mest, ideaal voor vervoer en verwerking. :good: Maar ook hier zijn de marktprijzen zeer laag, waardoor het beter is om tijdens de winter de kippenstal leeg te laten, zeker met de huidige hoge verwarmingskost (32° C op dag één.)

Obsessed
26 August 2008, 22:48
Om nu op het autentieke topic terug te vallen :eek:.

Zonder de vooroordelen. ;)
"Hoe was het FUNgehalte van deze link nu eigenlijk?" :p

compuchrisje
26 August 2008, 23:13
Haha goeie vraag!!! 'k Heb in elk geval 'mijn eike gehad'. Het fun-gehalte zal voor Nederlanders een paar graden anders liggen dan voor Belgen, maar voor zover je er niet verder over nadenkt, tamelijk fun ja.

Phil O'Sophe
29 August 2008, 20:17
Zo heeft iedereen weer eens "zijn waarheid" kunnen verkondigen !

Iced Dragon
30 August 2008, 18:07
Niks! Er word niemand verplicht om vlees te eten?? Voor mijn part bent u vegetariër. Maar verplicht daarom niemand anders om deze keuze te maken, met allerlei drogredenen en verwijten? Mocht er geen markt voor zijn, er zou geen vleesvee gekweekt worden?

Ik verplicht niemand om 'geen vlees te eten'. Ik ben zelf geen vegetariër, voor hier met verwijten wordt gesmeten.
Ik vind dat er nogal rap over drogredenen e.d. begonnen wordt. Er wordt gewoon teveel vlees gegeten, en komaan, eerlijk gezegd, opgedrongen. (kijk naar al die VLAM-reclames op de VRT). Ik kan er wel inkomen vanuit economisch perspectief, voor de kweker, maar de hele organisatie die er achter zit ... Ik heb al genoeg verhalen gehoord uit eerste hand.
En de massa's vlees die weggesmeten worden in de supermarkt, er is gewoon een overaanbod.

En het is een feit, dat het ecologischer is om plantaardig materiaal te eten, qua energiebudget, broeikasgassen, etc.
Natuurlijk moet ik je gelijk geven dat het in de eerste plaats de mens is die vervuilt ...

Jule
1 September 2008, 00:04
Ik verplicht niemand om 'geen vlees te eten'. Ik ben zelf geen vegetariër, voor hier met verwijten wordt gesmeten. Vegetariër is toch geen verwijt?? Wat de verplichting betreft: het gaat hier over de link door Obsessed aangehaald??
Ik vind dat er nogal rap over drogredenen e.d. begonnen wordtU gaat dus akkoord met wat op de link van Obsessed wordt verteld??
Er wordt gewoon teveel vlees gegeten, en komaan, eerlijk gezegd, opgedrongen. (kijk naar al die VLAM-reclames op de VRT). Telers worden verplicht om VLAM-bijdrage te betalen. We hebben geen keuze. Maar VLAM maakt reclame voor alle binnenlandse landbouwproducten. Flandria-groenten, Belgische kazen, schatjes van pattatjes, mmmm van melk, ... U heeft bijgevolg alle soorten waspoeder in huis?? Want deze worden u nog meer "opgedrongen". Wat u vertelt, is je reinste onzin.
Ik kan er wel inkomen vanuit economisch perspectief, voor de kweker, maar de hele organisatie die er achter zit ... Ik heb al genoeg verhalen gehoord uit eerste hand.
En de massa's vlees die weggesmeten worden in de supermarkt, er is gewoon een overaanbod. Als een supermarkt het zich kan permiteren om "massa's vlees" weg te smijten, is hun winstmarge te groot. Blijkbaar kiest de consument graag voor duur vlees??? Er is in Vlaanderen wel een overproductie aan vlees. Dit "overschot" wordt geëxporteerd. Wat kan u daar tegen hebben?
En het is een feit, dat het ecologischer is om plantaardig materiaal te eten, qua energiebudget, broeikasgassen, etc.
Natuurlijk moet ik je gelijk geven dat het in de eerste plaats de mens is die vervuilt ...U mag een vegetarisch dieet volgen. Ik heb dit reeds aangehaald. Maar vertel er geen fabeltjes over zoals hierboven?

Obsessed
1 September 2008, 12:09
@ Jule.

Alle respect voor U, evenals voor iedereen, maar ik heb de indruk dat u een probleem hebt met de link die ik hier heb aangehaald :damn:.
De link staat hier in de FUN-sectie omdat ik het grappig gebracht vond.
Dat betekend niet dat ik, of eender wie hier, achter de boodschap sta.

Als u er echt problemen mee hebt dat het hier staat, laat het me dan direct weten, en dan verwijder ik de link en sluit ik dit topic ;).

compuchrisje
1 September 2008, 20:17
Niet op letten Obsesses, als Jule ergens geen probleem mee heeft, maakt hij er toch zélf eentje van! :D
Laat de beestjes nog maar even hun werk doen, op de lachspieren werken, of op andere eventueel.

sykke
2 September 2008, 12:36
Was goed scherm gekuist en pc ruikt nu lekker :rofl:

Jule
2 September 2008, 21:48
De link staat hier in de FUN-sectie omdat ik het grappig gebracht vond.
Dat betekend niet dat ik, of eender wie hier, achter de boodschap sta.. Door de link hier te plaatsen, trekt hij meer bezoekers, wat de makers zal inspireren tot meer, daar op deze manier hun gedachtengoed goedkoop verspreid wordt? In werkelijkheid heb ik geen probleem met dit gedachtengoed, dus uw link mag gerust blijven staan. Ik vind het wel jammer dat men op uw link enkel over koeien spreekt. Alle vee stuurt fijn stof, ammoniakale en andere gassen de lucht in. Mensen zouden dus best geen producten meer eten van dierlijke oorsprong. Maar "de mensen" hebben een groot gebrek aan inlevingsvermogen. De manier waarop de landbouw nu gewassen teelt, is ook niet gezond. De planten worden gedwongen tot hoge productiviteit waardoor ze constant onder stress staan. Deze stress is nefast voor hun immuniteit, waardoor de landbouwer meer pesticiden gaat gebruiken. De productie, distributie en gebruik van deze pesticiden brengen vervuiling met zich mee. Om de planten tot deze hoge productie te dwingen, wordt er kwistig omgesprongen met weeral vooral ammoniakale nitraat. Deze nitraten vervuilen het grondwater. Is het niet bij het gebruik ervan, het is wanneer de oogstresten liggen te rotten op het veld. Daarom zouden de mensen beter geen producten van gecultiveerde landbouwmethoden meer eten. Ze zijn schadelijk voor zowel het plantaardig als dierlijk leven. En ze zijn slecht voor het millieu.
TIP:
Mocht u als voedsel voorziening uw eigen gazon afgrazen, deze problemen bestonden niet. Uw gazon afgrazen is economisch verantwoord, daar u het gebruik van een grasmachine uitspaart, en het is millieuvriendelijk!! Met een beetje kennis van zaken, hoeft u niet eens peticiden te gebruiken om uw gazon gezond te houden. Waardoor uw dieet ook nog eens van “biologische” oorsprong is. Wat wil een mens nog meer?? ;)

Obsessed
3 September 2008, 15:54
Uw gazon afgrazen is economisch verantwoord, daar u het gebruik van een grasmachine uitspaart, en het is millieuvriendelijk!! Met een beetje kennis van zaken, hoeft u niet eens peticiden te gebruiken om uw gazon gezond te houden. Waardoor uw dieet ook nog eens van “biologische” oorsprong is. Wat wil een mens nog meer?? ;)
En hoe zit het dan met de uitlaatgassen achteraf Jule??
Zijn die niet schadelijk voor onze medemens? :lol:

wolfskin
3 September 2008, 17:11
En hoe zit het dan met de uitlaatgassen achteraf Jule??
Zijn die niet schadelijk voor onze medemens? :lol:

Volgens hetgeen Jule schrijft bedoelt hij dat jezelf de gazon 'AFGRAAST', hier komt dus geen grasmachien aan te pas! Dus ook geen uitlaatgassen, alleen achteraf problemen met de rug..:lol::lol:

Obsessed
3 September 2008, 21:48
Volgens hetgeen Jule schrijft bedoelt hij dat jezelf de gazon 'AFGRAAST', hier komt dus geen grasmachien aan te pas! Dus ook geen uitlaatgassen, alleen achteraf problemen met de (onder)rug..:lol::lol:
Wel Wolfskin.
Het zijn eveneens die uitlaatgassen dat ik bedoel :lol:, na al dat gras.

Jule
3 September 2008, 21:57
Het is geweten dat mensen die op een vegetarisch dieet staan, meer uitlaatgassen produceren dan mensen die ook voedsel van dierlijke oorsprong tot zich nemen. Maar, wij mensen, hebben de mogelijkheid om onze billen stijf toe te nijpen. Als u dan na een dagje werken thuis komt, kan u al het gas dat zich in uw darmen heeft opgehoopt, in éénmaal lossen in een daarvoor speciaal geconstrueert opvangapparaat? Vervolgens kan u met deze opgeslagen gassen uw huis tijdens de winter van de nodige warmte voorzien? Daardoor worden de geproduceerde gassen afgebroken tot simpelere verbindingen, die vervolgens weer opneembaar zijn voor uw gazon? Bijgevolg heeft u een gesloten biologisch verantwoordde kringloop? :D :p :lol:

compuchrisje
3 September 2008, 21:58
'k Was zo aan het denken... sommige plantjes die we onkruid noemen, kunnen ook in slaatjes verwerkt worden, waarom dan gras niet? Zolang ze maar van mijn rozen afblijven!

Jule
3 September 2008, 22:16
Rozen hebben doornen??? Van een flinke maagschuring gesproken ... :shutup:

carl
4 September 2008, 21:28
Dat is net wat ik nodig heb na m'n vakantejob bij de slager :D. Vegetarische onzin. Ze kunnen geen reden bedenken om geen vlees te eten dus gaan ze maar verkondigen dat het milieubewuster is. En dan alle ** (engelse, mannelijke tegenhanger van het onderwer^p van het filmpje ;)) over CO2-neutraal, de benzine die verbrand wordt in m'n motor is ook afkomstig van planten ed hoor.

Jule
4 September 2008, 23:39
Dat is net wat ik nodig heb na m'n vakantejob bij de slager :D. Vegetarische onzin. Ze kunnen geen reden bedenken om geen vlees te eten dus gaan ze maar verkondigen dat het milieubewuster is. En dan alle ** (engelse, mannelijke tegenhanger van het onderwer^p van het filmpje ;)) over CO2-neutraal, de benzine die verbrand wordt in m'n motor is ook afkomstig van planten ed hoor.U vindt uw gazon niet lekker??? :D :p :lol:

carl
6 September 2008, 17:26
Nog nooit geprobeerd. Eigenlijk vind ik dat het gras goed is waar het nu is (in de tuin :D). Maar waarom niet, omdat het ongewoon is betekent nog niet dat gras niet lekker is he ;) (nog nooit geprobeerd en zal het wss nooit doen :p)

Jule
8 September 2008, 10:46
Denkt u echt dat gras voedzaam is voor de mens?? :D :p :lol:

Sarana
8 September 2008, 15:03
Vandaag waren ze op de radio, StuBru, ook al bezig om het vlees 1 keer in de week te laten staan omdat de vleesproductie verantwoordelijk zou zijn voor 18% van de totale CO2 uitstoot. 1 keer in de week geen vlees eten met zijn allen zou hetzelfde effect geven dan een half miljoen auto's gedurende 1 jaar lang niet te laten rijden.:shocked:

Mij lijkt dit toch ook wat overdreven en ik vraag me ook wel af hoe ze tot die meetresultaten zijn gekomen.
Jule er staat je nog heel wat werk te wachten hoor. Nu moet je alle StuBru-luisteraars ook nog eens gaan overtuigen dat je vlees laten staan allemaal zever in pakskes is.:p

Jule
8 September 2008, 18:39
Eén vraag: wat gaan de mensen eten in plaats van vlees? Amerikaans genetisch gemanipuleerde soya?? (Klassieke soyateelt spreekt steeds minder landbouwers aan.); vis (er is reeds overbevissing), eieren (worden gelegd door kippen), kaas (van koeienmelk), ... U mag het mij uitleggen!! :thx:

Weet u, hoe wij landbouwers, mensen die zo'n gedoe uitvinden, noemen?? Slimme idioten. Ze moeten slim zijn om hun theorie uit te dokteren, maar ze zijn te dom om te zien dat ze hun hoofddoel voorbij schieten. :cry:

wolfskin
8 September 2008, 21:22
Maak u toch zo niet druk Jule, tzal altijd iets zijn, dan is vlees weer nie goed, dan mag je geen eigen gekweekte groenten uit je tuin eten, dan is de vis weer niet gezond meer, dan zijn de eieren van de kippen weer niet goed, pffff .

Weten we eigelijk nog echt wat gezond en milieubewust is? Denk het niet!

Pff geniet vant leven en als ge goesting hebt voor ne goeie dikke lekkere malse biefstuk, awel eet em op!!!! Het leven is al kort genoeg, profiteer van de momenten dat je hier bent, en ja natuurlijk moet je milieubewust zijn, maar waar trekje die grens? En wat is de grens eigelijk?????

Pfff ik eet als ik goesting heb elke dag een goei stuk vlees!

Wolfskin the meat eater!

Jule
8 September 2008, 21:29
Ik maak er mij niet druk om. Moest ik veehandelaar zijn en mijn kind deed een depressie omdat het op school verweten wordt voor moordenaar wegens mijn beroep ... :sad: (Is echt gebeurd nadat Gaia de filmpjes van op de veemarkt publiek had gemaakt, terwijl veel beelden dierenleed tonen die dieren zichzelf of door de natuur zijn aangedaan.)

Ik pleit enkel voor menselijkheid. Iedereen mag van het leven genieten!! Maar dan liefst niet op de kap van een ander?

wolfskin
8 September 2008, 22:20
Ik pleit enkel voor menselijkheid. Iedereen mag van het leven genieten!! Maar dan liefst niet op de kap van een ander?

Ge hebt groot gelijk jongen, als ge wilt mooge ge een naakt foto van mijn vrouw hebben! Als we het dan toch over fijne vleeswaren :lol::D:evil:hebben

Obsessed
8 September 2008, 22:30
Ge hebt groot gelijk jongen, als ge wilt mooge ge een naakt foto van mijn vrouw hebben! Als we het dan toch over fijne vleeswaren :lol::D:evil:hebben
Post die foto hier maar snel wolfskin.
We kijken al uit naar die verse vleeswaren :lol:.

wolfskin
9 September 2008, 08:05
Post die foto hier maar snel wolfskin.
We kijken al uit naar die verse vleeswaren :lol:.



HAHAHAHAHHA, gij hebt uwe naam ook nie gestolen he !!:lol::lol::lol::D:p:p

Jule
9 September 2008, 16:45
Ge hebt groot gelijk jongen, als ge wilt mooge ge een naakt foto van mijn vrouw hebben! Als we het dan toch over fijne vleeswaren :lol::D:evil:hebbenAch llieve man, het leven is er om te delen ... In plaats van een foto, geef mij een adres en laat me weten wanneer uw vrouw alleen thuis is ... :evil: :devil: :D :p

wolfskin
9 September 2008, 17:11
Ach llieve man, het leven is er om te delen ... In plaats van een foto, geef mij een adres en laat me weten wanneer uw vrouw alleen thuis is ... :evil: :devil: :D :p

HAHAHAHHAHAHA goe bezig Jule, tis mss nie eens uw type...... Ik vrees dat het type bij U helemaal geen rol speelt....:evil::lol::D

Obsessed
9 September 2008, 22:08
"We dwalen af" :lol: :lol:

wolfskin
9 September 2008, 22:25
"We dwalen af" :lol: :lol:


waarom, het blijft toch in de vleesindustrie...:p

Jule
9 September 2008, 23:59
HAHAHAHHAHAHA goe bezig Jule, tis mss nie eens uw type...... Ik vrees dat het type bij U helemaal geen rol speelt....:evil::lol::DAls u er drie knopen kon inleggen, zou u ook tevreden zijn, mocht u iemand vinden die daar geen probleem mee heeft .... :D :p :lol: Het "type" is bijgevolg niet erg belangrijk voor niet gamers ... :shy: :evil: :D :p

Jule
18 September 2008, 23:21
Vandaag gelezen in een berichtgeveing over Michel Vandenbossche die een diervriendelijke varkensstal bezocht. Zegt Michel
Het is normaal dat er sommige varkens schrammen vertonen. Ze hebben deze verkregen bij gevechten om sociale dominantie. Dit komt in de natuur ook voor. Varkens vechten regelmatig elkaar dood in deze gevechten. Dit is een economisch verlies en millieubelastend daar het kadaver dient te worden vernietigd. Waar zit de diervriendelijkheid van deze "diervriendelijke" stal? Soortgenoten doden, komt ook regelmatig in de natuur voor. Mag ik nu Michel ... ((a)/:devil:) :evil:

carl
19 September 2008, 22:42
Hihi, die gaia types zijn toch zo grappig. Nooit eens standvastigheid. De mens is een omnivoor, PUNT.
P.S.: Jule, je beestje heeft me net flink laten schrikken, hoewel ik het al eerder gezien had.

Jule
20 September 2008, 23:54
Nee hoor, die Gaia types veranderen hun standpunt niet. Maar ze zijn zo sluw in het bespelen van de pers ... Het artikel dat ik gelezen heb, staat in een weinig gelezen vakblad. Laat hem eens in de meer toegankelijke pers verkondigen dat de gewone werkmens voor de diervriendelijk productiemethoden dient op te draaien. Of hoe interprteert u deze woorden van Michel:" Ik pleit er al langer voor dat de veeteler meer middelen te beschikking krijgt om diervriendelijk te produceren. Dit via subsidies of via een hogere prijs .... blablabla."??

U schrikt toch niet van een vriendelijk vliegje??

compuchrisje
21 September 2008, 00:45
Nee Jules, hij stuurt gewoon enkele Brabanders op om mee te helpen!

trube
21 September 2008, 07:14
ben ik blij dat geen vlees lust ,hahahaha.