Volledige versie bekijken : Wie kent iets van de wet?



ghost
29 August 2008, 15:24
Hoe hoog mag je uw dennen laten groeien , voorbeeld aan de grens van uw gebuur? En mag ik voorbeeld een ijzeren box 1.50x1.50 x1.80 groot ,wat niet op beton staat ,ook tegen de grens van mijn gebuur plaatsen ? Ik weet wel dat er bepaalde grootte zijn , en dat je dan 2 meter van de kant moet blijven , maar hoeveel weet ik niet.
Ik vind er niks van terug op google :damn:

Breskuz
29 August 2008, 15:51
dat zal wel mogen zeker :) als het op jou grond is :)

ghost
29 August 2008, 15:55
dat zal wel mogen zeker :) als het op jou grond is :)

Nee zenne , er zijn wetten erover , dat weet ik al zeker maar vind er niks van .

slicky
29 August 2008, 16:09
best eens naar stad- of gemeetehuis gaan
die zullen dat wel weten;)
dat varieert van stad tot stad

woepi
29 August 2008, 16:13
Hoe hoog mag je uw dennen laten groeien , voorbeeld aan de grens van uw gebuur? En mag ik voorbeeld een ijzeren box 1.50x1.50 x1.80 groot ,wat niet op beton staat ,ook tegen de grens van mijn gebuur plaatsen ? Ik weet wel dat er bepaalde grootte zijn , en dat je dan 2 meter van de kant moet blijven , maar hoeveel weet ik niet.
Ik vind er niks van terug op google :damn:

Voorzijde huis mag wettelijk gezien de aanplanting op de grens niet hoger zijn dan 80 cm
Aan de achterzijde max 180 cm op de grens.

Fakke_Berto
29 August 2008, 17:51
Hier is misschien wel iets in te vinden.
http://www.elfri.be/NL/Juridische%20informatie/Burgerlijk%20recht/veldwetboek.htm
Google anders eens naar coniferen ipv dennen.

Swatje
29 August 2008, 21:39
in verband met beplanting wordt het "veldwetboek" gehandhaaft.
groetjes

Obsessed
29 August 2008, 21:50
Hoi Ghost.

De door u gevraagde informatie scheelt van gemeente tot gemeente.
Dus best de raad van Slicky opvolgen en even gaan informeren op de Technische dienst van het locale gemeentehuis. ;)

Hier is het voor planten/bomen die hoger worden dan 3 meter zo dat ze mimimum 2 meter van de scheidingslijn moeten staan.

Van die metalen box heb ik geen idee.

Swatje
29 August 2008, 22:05
Vergunning verplicht?

Voor een houten tuinhuisje (idem voor een houten dierenhok en een houten duiventil) heb je geen bouwvergunning nodig onder volgende voorwaarden:

Maximum 1
Gebouwd tegen een ebstaande vergunde muur ofwel op ten minste 1 meter van de perceelgrenzen
maximale oppervlakte: 10 m²
Niet in de voortuin
Maximale kroonlijsthoogte van 2,5 meter
Maximale nokhoogte van 3 meterVoor grotere tuinhuisjes (tot max. 30 m², kroonljsthoogte van 3 meter en nokhoogte van max. 4,5 meter) is wel een vergunning vereist maar volstaat een eenvoudige dossiersamenstelling.

http://www.livios.be/nl/_build/_guid/_cons/_verg/2059.asp?content=Wanneer%20heb%20ik%20een%20vergun ning%20nodig%20?



http://www.bouwenenwonen.be/bouwenenwonen-wegwijs_in_bouwen_en_wonen_voor-particulieren-woning_verbouwen-wat_moet_u_weten_wanneer_u_een_woning_wilt_bouwen_ of_verbouwen-types_van_verbouwingen-tuinhuis_plaatsen.html