Volledige versie bekijken : AMD64 of PEN4 ?



RedRum
17 June 2005, 12:07
hoi

ik ben toe aan nieuwe pc ik heb nu een pentium 4 2.66 met 512 ram

nu ben ik aan t twijfelen of ik bij pentium blijf of naar AMD64 overstap

ik copier vooral dvd's en converteer afgehaalde films en voor de rest veel surven en heel soms een game spelen

op prijs blijft t ongeveer t zelfde ik zou gaan voor de 3.4ghz

wie kan er mijn helpen amd of pen en waarom jij er voor zou kiezen

DJMoLe
17 June 2005, 12:19
Pentuim. Tja gewoon omdat ik in het verleden nogal eens problemen heb gehad met AMD.
Als je nog even kunt wachten (maandje) dan krijg je de 3.6 of zelfs de 3.8 GHz van Intel voor de prijs van de 3.4 nu.

Greets

élenias
17 June 2005, 13:11
Vele mensen stappen over naar AMD hier bij mij in de buurt, gewoon omdat het goedkoper is maar vooral om te gamen, de AMD zou veel betere prestaties geven dan een Pentium, Pentium zou ook meer zijn om zware programma's te draaien vb voor design and others.

RedRum
17 June 2005, 15:52
zware programmas draaien films converteren verbruikt zeer veel van de cpu mss beter pentium te nemen

jean
17 June 2005, 16:10
mja ik heb daarentegen weer veel probs gehad met pentium ik ben overgestapt naar AMD
nog geen sec spijt van gehad zo zie je maar meningen verschillen

Heezy
17 June 2005, 16:31
Gezien de zaken die je wil doen, neem je beter een Pentium. Als je veel converteert iss Pentium nog altijd beter. En Hyperthreading is leuk voor als je veel zaken tegelijk wil doen.

RedRum
19 June 2005, 15:45
Bedankt voor de meeningen

door stok gebrek heb ik een AMD64 3.0ghz gekocht en iets meer uit gegeven aan goed moederbord

greetzzz RedRum