Volledige versie bekijken : Is dit normaal ?



Phil O'Sophe
7 November 2008, 21:42
Had voor een paar weken een aantal foto's genomen met een compact-
toestel (Traveler 5mp) op een sd-card; eergisteren deze kaart geforma-
teerd met datzelfde toestel. Geen probleem.
Maar daarna op deze kaart foto's genomen met LumixTZ18 en die foto's
naar de pc gestuurd en ... ook die foto's van de vorige keer stonden daar
nog bij.
Vraag: formateren deze twee apparaten misschien op een verschillende
manier?

Dank voor iedere reactie.

Jule
8 November 2008, 00:10
Hoe groot is uw sd-kaartje en hoe groot mag het zijn volgens de handleiding van uw fototoestel met 5 Mp? Indien uw sd-kaartje recent is en uw fototoestel reeds van jaren, is uw sd-kaartje groter dan wat uw toestel aankan en wordt het niet volledig geformatteerd. Persoonlijk vind ik dit niet eens hinderlijk, daar ik hetzelfde voorheb. (Format via pc, maar niet onder Windows want dit OS geeft problemen, daar mijn fototoestel niet overweg kan met dit soort van format of schijfindeling of zoiets. Het kan wel onder Windows maar dan enkel via Beheren ...)

peenif
8 November 2008, 17:05
Ook met de format functie van mijn Lumix laat de SD kaart zich niet formateren, de gegevens worden enkel gedelete en zijn met Image rescue bv. perfect terug te halen.

Als ik de format functie gebruik in mijn Sony op de Memory Stick dan is die kaart werkelijk geformateerd en is er niets meer te recuperen.

Ik vermoed dat het zoiets is als met de prullenbak, eens geledigd zijn die data ook niet weg, als ik mijn prullenbak ledig met eraser bv. wel.

Phil O'Sophe
9 November 2008, 21:34
Mag gesloten worden.

Nog eens dank aan Jule en Peenif.