Volledige versie bekijken : Backup met nero

zjafa
18 juni 2005, 11:05
Heeft er iemand ervaring met het maken van een backup met Nero ?

diedie
18 juni 2005, 21:59
Heeft er iemand ervaring met het maken van een backup met Nero ?

Veel info geef je wel niet met welk besturing zit je bv.? Wat wilt je juist doen? Vaste schijf back uppen of gewoon of gewoon bestanden en documenten die u in progr. gemaakt hebt?
Indien gewoon voor bestanden dan raad ik u aan om een multisessie-cd maken. Die zijn nl. heel geschikt als u regelmatig bestanden back-upt.
Vaste schijf back-uppen, gaat er iets mis waardoor u moet formatteren dan zet u de volledige back-up in één keer terug. Maar... back-upt u slechts delen van de vaste schijf, dan moet u na het formatteren eerst het besturingssysteem terugzetten, daarna alle stuurprogr. enz.
Met Nero doet u dat zo: kies File/Burn HD Backup. In het volgende scherm selecteert u welke onderdelen u wilt Back-uppen (wilt u het hele systeem back-uppen, schakel dan alle programma's uit) kijk hoeveel cd's er nodig zijn. Klik op OK. Open het tabblad Write CD op het tabblad Burn
mvg,

zjafa
19 juni 2005, 00:28
Het is dus mogelijk om de hele c schijf te backuppen en bv. naar een externe harde schijf te zetten ? is dat dan te vergelijken met norton ghost ?

slijkdabberke
19 juni 2005, 15:37
ik denk dat ge da kunt vergelijken maar het zou langer duren en ik heb met norton ghost altijd een goed resultaat waarom dan veranderen

PeterN
19 juni 2005, 22:38
IK heb eens een test gedaan een tijdje geleden met nero backitup. Men kon idd met dit programma een volledige image maken van uw hd en op een dvd branden. Het mooie was zelfs dat de gebrande dvd zelfstartend is en dat je dus uw systeem met die dvd terug kan opstarten en uw image terug zetten.
Ik zelf werk met true image en maak dan ook hier het vergelijk mee. Ik vond image in nero tot 3 maal trager dan dezelfde image met true image. Ook de dos omgeving die opstarte om je image terug te zetten was echt nog een dos omgeving en niet echt gebruiksvriendelijk. Voor de rest deed het programma wel zijn werk, maar op bepaalde momenten had ik echt de indruk dat de pc bleef hangen, zo traag, en zonder duidelijke weergave dat hij toch nog bezig was.
Ps mss is de laatste versie verbeterd? Ik deed de test met 1.2.0.27;)

zjafa
20 juni 2005, 05:55
Bedankt voor de uitleg, ga in het vervolg toch maar verder treu-image gebruiken dan (y)