Volledige versie bekijken : Blauw scherm in xp!
GuntherS 18 juni 2005, 15:16 Hallo,
Soms als ik net een paar filmpjes heb gekeken, sluit ik de windows mediaplayer af. (versie 10)
Maar wanneer ik dan soms een ander programma (of zelfs nog maar de startknop indruk), krijg ik heel even een blauw scherm en dan begint hij vanzelf opnieuw op te starten :crazy:
Dan vraagt windows xp om een opstartscan omdat hij fout is afgesloten en dan herstelt hij een bestand in de mediaplayer10 map.
Wanneer deze scan dan gedaan is start mijn gebruiker dan gewoon op en dan krijg ik de melding dat het systeem herstelt is van een ernstige fout.
Heb dit al een keer of 3 gehad deze week..
Wat zou dit probleem kunnen zijn?
Waarschijnlijk iets met mediaplayer te maken, misschien na de update naar versie 10? Ik weet het niet, misschien weet iemand raad?
Groetjes,
Gunther.
Als je het BSOD (blue of black screen of death) krijgt na een recente wijziging in de windows, ligt het vrijwel zeker aan die installatie. Maak deze ongedaan en probeer eventueel opnieuw.
chuckie 18 juni 2005, 16:00 heb dat ook al wel is meegemaakt, nu wel niet met media player, gewoon een ghost, is nog het beste dat er bestaat ;)
diedie 18 juni 2005, 21:43 Hallo,
Soms als ik net een paar filmpjes heb gekeken, sluit ik de windows mediaplayer af. (versie 10)
Maar wanneer ik dan soms een ander programma (of zelfs nog maar de startknop indruk), krijg ik heel even een blauw scherm en dan begint hij vanzelf opnieuw op te starten :crazy:
Blijft de pc regelmatig crashen en wilt u uitzoeken waar de fout vandaan komt?
Ga naar Deze Computer, kies Eigenschappen en Geavanceerd. Ga naar Opstart- en Herstelinstellingen en haal het vinkje weg bij de optie
'De computer automatisch opnieuw opstarten'.
mvg,
compuchrisje 19 juni 2005, 00:27 Als je dat blauw niet mooi vindt, probeer dan eens een ander kleurtje..; sorry, flauw grapje.
Mogelijk is je mediaplayer ergens mee beladen dat conflicten geeft, kan aan je instellingen van MP liggen maar met XP ben ik nog niet zo bekend, vanwege nog niet in bezit. Maar krijg je nergens een foutmelding en welke?
Francis 3 juli 2005, 20:04 Mijn zoon kreeg ook het blauwe scherm en ik heb jullie raad opgevolgd even afwachten nu.
Hebben adsl opnieuw moeten installeren na een korte stroomuitval misschien dat daar het probleem ligt.
Ik laat iets weten.
Francis 4 juli 2005, 21:36 Mijn zoon had weer pech, virusscanner werkte na blauw scherm en uitval computer niet meer.
Opnieuw geinstalleerd en afwachten.
Bestaat er niets die een stroomonderbreking opvangt, sedert dan problemen.
Francis 6 juli 2005, 21:24 Alles in orde nu. (y)
GuntherS 6 juli 2005, 22:43 Sorry beste mensen, ik was dit topic even uit het oog verloren:verlegen:
Ik heb nu die "automatisch opnieuw herstarten" uitgevinkt.
Wanneer dit dan uitstaat krijg ik het blauw scherm nog alleen en kan ik niet meer verder dan de reset knop te gebruiken.
Maar heb deze sindsdien nog maar 1x gehad, nu al bijna een maand geen problemen meer mee gehad omdat ik nu BS Player meer gebruik.
Bij mijn ervaringen is BS Player een veel betere en stabielere mediaplayer dan deze van microsoft.
Groetjes,
Inspiration.
PS: Bedankt voor alle reply's en nogmaals sorry voor de late reactie ..
nielsvandesype 6 juli 2005, 23:08 Staat er bij die melding op het blauwescherm en naam van een proces of programma dat dit veroorzaakt?. Zo kan je dat desbetreffende bestand verwijderen en opnieuw installeren.
GuntherS 7 juli 2005, 10:51 Ja, daar stond ergens een fout bij WMplayer (windows media player dus).
Heb deze al verwijdert en opnieuw geïnstalleerd.
Nu lijkt het beter te gaan, maar ik maak nu toch meer gebruik van BS player.
Bedankt voor de reacties beste mensen.
|
|