Volledige versie bekijken : snijden



Geraar
25 November 2008, 19:00
Wat vinden jullie de beste manier om een foto uit de achtergrond te halen? DE extract tool of de pen tool of nog iets anders?

Jule
25 November 2008, 19:37
Dit hangt er vanaf. Indien hetgene dat je wenst uit te snijden veel verschilt van de achtergrond kan je "toverstaf" gebruiken tezamen met de shift toets om bij te selecteren. Anders gebruik ik de veelhoekslasso. Maar ik ben niet echt grafisch begaafd ... :shy:

Geraar
25 November 2008, 20:20
dan nog iets hoe plaats je 2 foto's onder elkaar in de layer pallet dus ik heb een foto uitgesneden en die zou boven de originele foto in de layer pallet moeten komen te staan.

peenif
25 November 2008, 21:23
Op de uitgesneden selectie links klikken en slepen naar het nieuwe document of kopiëren en plakken - Ctrl C in het document met de uitgesneden foto - daarna Ctrl V in het document waar U hem hebben wilt, daarna eventueel verplaatsen en/of de grootte aanpassen met transformeren.

Welk selectie gereedschap hangt af van het te selecteren gebied, ikzelf gebruik meestal de pentool omdat die toelaat heel fijne selecties te doen, vergt wel wat training en doorzetting om de techniek goed te beheersen.

Pjj
25 November 2008, 21:32
Ik gebruik de pen tool :)

Breskuz
26 November 2008, 23:18
magnetische selecteer tool :p
ale ja maar iedereen heeft zo zijn eigen manier hé

Joga
27 November 2008, 22:02
Het beste is de Pen Tool, hiermee kun je het meest correct mee uitsnijden. :)