Volledige versie bekijken : reaktie op voorkomen van spyware!!



diedie
18 June 2005, 21:30
Nielsvandesijpe


Voorkom de installatie van spyware

Maak een account aan met beperkte mogelijkheden. Dit doet u zo je gaat naar start,configuratiescherm,gebruikersaccounts, een nieuwe account toewijzen , en kies dan voor beperkte mogelijkheden. Gebruik deze account als u op het internet wil gaan. Zorg er ook voor dat gastaccount uitgeschakeld is. Standaard zou dat het geval moeten zijn. Dit werkt onder win xp , waarschijnlijk ook op eerdere versies waar je gebruikersaccounts kan aanmaken.

Hopelijk zijn jullie hier iets mee.

Sorry niels maar daar heb ik het toch enigzins moeilijk mee, denk je nu echt dat je op die manier alles tegenhoud zoals spyware en virussen en ander brol? Voorbeeld een hacker zal zich niet via jouw account op uw pc begeven maar zal zich inloggen bij voorkeur als administrator. Waarom? omdat daar meestal zelfs geen paswoord opstaat, dus je zal het zelfs niet zien als hij inlogt omdat je de achtergrondtaken niet ziet. Tenzij die hacker iets installeert op uw pc dat ook van uw scherm gebruikt maakt en dat zou maar stom zijn van hem.
Hoe denk je dat een systeem "server-pc + verschillende clients of gebruikers werkt? iedereen logt in zonder dat de andere dit zien.
Het gewoon installeren van een "free programma" brengt al veel 'brol' met zich mee dus account met beperkte mogelijkheden dat maakt allemaal niets uit.
Hopelijk begrijpt je wat ik juist bedoel;)
mvg,

nielsvandesype
18 June 2005, 21:37
Natuurlijk houd je daar niet alle virussen en spyware mee tegen maar je zal het al wel een beetje beperken. Natuurlijk moet je wel een anti spyware , antivirus en dergelijke gebruiken. Dat was ook niet mijn bedoeling van die post dat je dus GEEN bescherming moest installeren.Dat is een must.

diedie
18 June 2005, 22:35
nielsvandesypeNatuurlijk houd je daar niet alle virussen en spyware mee tegen maar je zal het al wel een beetje beperken. Natuurlijk moet je wel een anti spyware , antivirus en dergelijke gebruiken. Dat was ook niet mijn bedoeling van die post dat je dus GEEN bescherming moest installeren.Dat is een must.


;) wou gewoon reageren om geen valse hoop te geven aan andere mensen die nogal rap de verkeerde indruk zouden krijgen dat ze dan 100% veilig zijn. Niet iedereen is evengoed op de hoogte van de pc als gij :p
mvg,

compuchrisje
19 June 2005, 00:19
Geen ruzie maken hé studentjes, jullie zijn allebei aan elkaar gewaagd wat pc-maneuvers betreft. Natuurlijk moet ieder voor zijn eigen veiligheid zorgen, spijtig genoeg, maar om mezelf dan weer te beperken... dan installeer ik maar een scannertje méér. Ik bewaar nooit paswoorden op de pc en voor zover ik het me makkelijk kan herinneren vervang ik die waar het van belang is, vooral de veelgebruikte sites en adressen.
Ik heb dus géén vals idee gekregen van Niels, troost je.

diedie
19 June 2005, 05:32
compuchrisjeGeen ruzie maken hé studentjes, jullie zijn allebei aan elkaar gewaagd wat pc-maneuvers betreft.



(a) dit is totaal geen ruzie maken maar hem gewoon op wijzen dat ik daar mijn twijfels op heb. Als ik iets verkeerd doe zullen ze mij daar ook op wijzen, denk niet dat nielsvandesijpe mij dat zo kwalijk neemt (allé hoop ik toch niet). En .... wat betreft studentjes ... zeg maar werkmens.
We kunnen veel van elkaar leren door goede dingen en zelfs door slechte dingen hoe raar het ook klinkt.
mvg,

jxjxw
19 June 2005, 09:53
Nielsvandesijpe

Sorry niels maar daar heb ik het toch enigzins moeilijk mee, denk je nu echt dat je op die manier alles tegenhoud zoals spyware en virussen en ander brol? Voorbeeld een hacker zal zich niet via jouw account op uw pc begeven maar zal zich inloggen bij voorkeur als administrator. Waarom? omdat daar meestal zelfs geen paswoord opstaat, dus je zal het zelfs niet zien als hij inlogt omdat je de achtergrondtaken niet ziet. Tenzij die hacker iets installeert op uw pc dat ook van uw scherm gebruikt maakt en dat zou maar stom zijn van hem.
Hoe denk je dat een systeem "server-pc + verschillende clients of gebruikers werkt? iedereen logt in zonder dat de andere dit zien.
Het gewoon installeren van een "free programma" brengt al veel 'brol' met zich mee dus account met beperkte mogelijkheden dat maakt allemaal niets uit.
Hopelijk begrijpt je wat ik juist bedoel;)
mvg,
amai zeg dat moet fijn surfen zijn
met een hoop beperkingen
intaleer een goede virus en spyware scaner
en ga niet op zoek naar freeware en xxx
en ruim en onderhoud je comp goed
en vooral gezond verstand
dan blijft de meeste brol weg
en wat hackers betreft is gelijk een dief als die erin moet zijn komt die er toch in
maar wat hebben wij wat zo iemand zou willen hebben niets he

Divine_one
19 June 2005, 13:14
een hacker zal volgens mij niet op een gewone mens zijn pc willen want veel heeft die toch niet dat een hacker kan gebruiken. en zoals ze al zeggen gewoon surfen en niet naar freeware en al die rommel zoeken en u pc goed onderouden en dan zal al de rommel er wel afblijven.

nielsvandesype
19 June 2005, 14:14
Als jullie de tip niet goed vinden mag van mijn part mijn post verwijdert worden. Ik herhaal de bedoeling van die tip was natuurlijk NIET dat je zonder beveiliging rustig kon werken zonder je zorgen te maken. Dit leid ik af uit jullie reacties.
@diedie : Ik ben natuurlijk helemaal niet boos.

@jxjxw :Comfortabel is het natuurlijk niet omdat je niets kan installeren. Wat jij allemaal zegt is helemaal correct als je naar gewone site surft en van p2p en van gratis programma's afblijft.(en ze controleerd op spyware). Dan heb je inderdaad geen beperkte account meer nodig.

compuchrisje
19 June 2005, 18:19
Niks van Niels, je post hoeft helemaal niet weg! Het is voor absolute beginners eigenlijk een aanrader, want die klikken maar op uit nieuwsgierigheid. Mijn schoonzus is zo iemand, wat ik daar al heb moeten rechtzetten! Haar argument: aja, daar staat toch, klik hier!
Dus laat dit topic nog maar even hangen hier.