Volledige versie bekijken : menukaart



sandro
3 February 2009, 16:18
hallo ik heb een menukaart samen gesteld met photoshop maar heb de 4 zijden van de kaart apart gemaakt, dus de voorkant de achterkant en de 2 binnenkanten, nu is mijn vraag als ik deze nu stuur naar foto.com zullen zij dat dan zelf samen steken tot een menukaart of werkt dat zo niet

mvg sandro

monne
3 February 2009, 21:00
Vermoedelijk niet hoor.
Het best is (denk ik hé) bij een drukker langst te gaan.

compuchrisje
3 February 2009, 22:45
Als het een opvouwbare kaart is, waarom maak je dan geen 2 pagina's aan bv in Word in de gewenste grootte?
Verdeel die pagina in twee kolommen maar dan zonder deellijn in het midden. Voor de binnenkant is de indeling makkelijk: links wat links moet komen, rechts wat rechts moet komen.
Voor de buitenkant moet je links de laatste (achterkant) afbeelding nemen en rechts de voorkant. In het midden komt dan de vouw, dus hier ook geen deellijn.

sandro
4 February 2009, 00:01
bestaat er geen progje die al vouwkaarten heeft en die je dan zomaar moet invullen

compuchrisje
4 February 2009, 00:31
Publisher?

peenif
4 February 2009, 09:51
Als het een opvouwbare kaart is, waarom maak je dan geen 2 pagina's aan bv in Word in de gewenste grootte?
Verdeel die pagina in twee kolommen maar dan zonder deellijn in het midden. Voor de binnenkant is de indeling makkelijk: links wat links moet komen, rechts wat rechts moet komen.
Voor de buitenkant moet je links de laatste (achterkant) afbeelding nemen en rechts de voorkant. In het midden komt dan de vouw, dus hier ook geen deellijn.

Hetzelfde principe in Photoshop indien U toch PS wilt gebruiken.

Binnenkant : maak een nieuw document 210 mm-148 mm (= A5 > samengeplooid = A6) aan 300 ppi.
Zet een vertikale guide netjes in het midden zodat U de twee helften goed uit elkaar kan houden en doe daar uw ding.
Buitenkant : idem - hou rekening met het plooien (zoals hierboven beschreven)

Belangrijk : Werken aan 300 ppi (de gebruikte foto's eventueel eerst omzetten) - voor het opslaan van uw ontwerp in .PSD de tekstlagen omzetten in rasterlagen - werk in CMYK kleur.

Succes.

sandro
4 February 2009, 11:22
dat ziet er hier allemaal vrij ingewikkeld uit, ik ben hier ook geen prof in, als ik het hier alemaal es neerzetkan er hier dan iemand deze ineen knutselen voor mij.

mvg sandro

peenif
4 February 2009, 11:50
Geloof ik wel - post uw vraag met alle gegevens (ook eventuele foto's + de tekst) in het subforum uitdagingen : hier dus http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=52.
Zo zullen mensen die niet met photoshop maar met andere programma's werken U ook kunnen helpen.

sandro
4 February 2009, 12:14
ok vriendelijk bedankt