Volledige versie bekijken : Webalbum test.



wizaron
8 February 2009, 18:58
Met het nieuwe rally seizoen in zicht zou ik uitpakken met een ander manier van fotoalbum voor mijn website, graag opmerkingen qua bevindingen door de gebruikers op verschillende systemen Explorer Vista Firefox en andere, ook schermformaat en resolutie.
Zichtbaarheid foto's en of de navigatie goed beschikbaar is zonder veel schrolwerk.
http://www.wizaron.be/TestAlbum/
Alvast dank voor de medewerking :good:;)

compuchrisje
8 February 2009, 19:27
Je wil het scrolwerk voor je bezoekers verlichten, maar nu nog even proberen het klikwerk te vermijden. Nu moet je elke keer terug naar vorige pagina klikken om bij het overzicht te komen. Waarom geen 'onmouseover' in een nieuw tabblad?

wizaron
8 February 2009, 19:50
Je hebt toch onderaan de foto's de knoppen vorige, volgende en index of begrijp ik het verkeerd :shy:

compuchrisje
8 February 2009, 20:04
Oeps, met scrollen krijg ik dus ook de onderkant te zien, 'k vrees da'k dus moet investeren in een nieuwe monitor?

wizaron
8 February 2009, 22:55
Dat bedoel ik nu, voor zover ik wat zoekwerk gedaan heb op het net zou het mogelijk zijn door een regel of script dat dit automatisch wordt aangepast, nu ken ik er ook niet zoveel van.
Misschien staat deze topic ook wel in het verkeerde forumonderdeel, kan deze verplaatst worden naar webdevelopment & programming, :bow:

Baloeke
9 February 2009, 00:47
...Misschien staat deze topic ook wel in het verkeerde forumonderdeel, kan deze verplaatst worden naar webdevelopment & programming, :bow:
Heb deze verplaatst.

Zou het niet mogelijk zijn om die foto's, die je groot ziet en klein beetje te verkleinen. Ik moet telkens een klik of 2 naar onder gaan om op volgende te kunnen klikken. Voor de rest ziet het er prima uit :good:.

peenif
9 February 2009, 10:50
Voor zover ik die heb gezien zowel met Firefox als met Google Chrome > geen enkel probleem zowel qua resolutie als qua gebruiksgemak > is gewoon te bedienen als een diashow maar dan niet automatisch maar eigenhandig voor- achteruit of terug naar de index op een 17" scherm, en dit zonder scrollen - volgens mij picobello.

Baloeke
9 February 2009, 16:42
Heb deze verplaatst.

Zou het niet mogelijk zijn om die foto's, die je groot ziet en klein beetje te verkleinen. Ik moet telkens een klik of 2 naar onder gaan om op volgende te kunnen klikken. Voor de rest ziet het er prima uit :good:.


Voor zover ik die heb gezien zowel met Firefox als met Google Chrome > geen enkel probleem zowel qua resolutie als qua gebruiksgemak > is gewoon te bedienen als een diashow maar dan niet automatisch maar eigenhandig voor- achteruit of terug naar de index op een 17" scherm, en dit zonder scrollen - volgens mij picobello.
Even ter aanvulling ;). Ik bekijk die foto's in IE7 en heb ook een 17" scherm.

compuchrisje
9 February 2009, 18:02
Laptop met 19": nog steeds scrollen. Moet dus geen nieuw scherm hebben :D. Als je bij de beeldinstellingen van je browser alle werkbalken weghaalt, kan het er net niet op. Iemand met een 22" zal hier natuurlijk geen last van hebben.

Butterflyice
9 February 2009, 20:43
Is jammer dat het gemaakt wordt met een programmatje http://www.ornj.net/webalbum/
En dus geen eigen werk is en dus ook niet thuis hoort hier.

wizaron
9 February 2009, 21:17
Is jammer dat het gemaakt wordt met een programmatje http://www.ornj.net/webalbum/
En dus geen eigen werk is en dus ook niet thuis hoort hier.

Dat was mijn vraag ook niet, mocht je je vervelen mag je gerust zo een automatisch programmatje maken voor mij, want daar heb ik nog de kennis en tijd voor.
Ik gebruik dat programma omdat het in de éérst plaats gaat na een rallywedstrijd zo vlug mogelijk de foto's online te kunnen zetten, en als je s'avonds laat thuiskomt heb ik wel geen goesting meer om daar nog uren mee bezig te zijn.

wizaron
9 February 2009, 22:51
Voor CCtje en Baloeke, de foto's iets verkleind heb je nog te schrollen?

http://www.wizaron.be/UntitledAlbum/

@ Peenif, heb het zo gedaan omdat in dit soort foto's niet echt in is van een slideshow toepassing, meestal zoekt men hun favoriet uit de index om dan enkel maar een vergroting te zien.;)

compuchrisje
9 February 2009, 23:01
Zo zit die nagenoeg perfect Wizaron :good:. Je foto's staan hier nu gewoon 'schermvullend' terwijl je ervoor toch altijd met die schuifbalk bezig moest zijn.
@Butterflyice: wizaron heeft de bedoeling een fotosite te maken, dus enkel om te kijken, geen webdesign of toeters en bellen, gewoon een plekje voor zelfgeschoten plaatjes, en nog niet de minste me dunkt!

Baloeke
9 February 2009, 23:21
Voor CCtje en Baloeke, de foto's iets verkleind heb je nog te schrollen?
Het was niet voor ons dat je dit moest verkleinen ;). Het ziet er natuurlijk veel beter uit :good:. Foto's zijn groot genoeg om te kijken, en de persoon die die foto's te zien krijgt, zal direct ook merken dat onderaan vorige index en volgende staat.

wizaron
10 February 2009, 00:05
Alvast dank voor jullie medewerking :bow:
CCtje je tip toegevoegd,
Baloeke, dit moest ik toch toepassen om een betere foto presentatie en ook het gebruik van de album te kunnen bieden op mijn website, zo krijg je natuurlijk meer waardering en ook bezoekers. ;)

Baloeke
10 February 2009, 00:13
Graag gedaan wizaron ;) Soms zijn kleine details belangrijk.

Spoorzoeker
19 February 2009, 10:08
Soms zijn kleine details belangrijk

Daar zeg je precies zoals het is, daarom vraag ik me af waarom de titel van dat album Untitled Album is.

Enorm slordig.

Verder vraag ik me af, die kleine foto's bovenaan, waarom blijven die niet staan ? Is heel makkelijk te maken hoor.

Kijk maar eens: http://www.derikketik.nl/foto01.html :)