Volledige versie bekijken : CopyRightLeft



Vincent
7 March 2009, 13:31
Hoe kan het dat mijn exifwaarden, na het bewerken van een foto met CopyRightleft 0.4 Beta niet meer doorgegeven worden? (Instellingen?):shy:

peenif
7 March 2009, 15:51
Er zijn nog software programma's die de Exif gewoon niet ondersteunen - sommige software om foto's te verkleinen bv. net omdat de Exif gegevens ook bijdragen tot de grootte van een bestand. Kijk ook maar eens bij meerdere foto's op het forum, bij die van Baki en Wizaron bv. zijn geen Exif gegevens terug te vinden, door welk programma dit komt weet ik echter niet.

Vincent
7 March 2009, 16:20
Mijn foto's worden verkleind met Pixresizer en de exifwaarden blijven behouden, ze worden niet meer doorgegeven nadat ze zijn bewerkt (toevoegen) van copyright.

peenif
7 March 2009, 17:08
Hallo Fernandel...heb uit curieuzeneuze eens dit programma geïnstalleerd en bekeken - er lijkt mij geen mogelijkheid om instellingen in verband met Exif gegevens aan te passen.
Bij het lezen van de website staat :

"CopyRightLeft is an image manipulation program oriented toward creating Internet image files. This program will help you add a copyright bar on or under a picture."

Internet image files worden in verband met down- en upload snelheid dikwijls zo klein mogelijk gemaakt en dus heb ik de proef op de som genomen op een van mijn jpeg afbeeldingen met CopyRightLeft en opgeslaan als jpeg.
Wat blijkt : het originele bestand van 169 kB is na de toevoeging van het copyright nog 36 kB groot dus werd hier zeker alle balast overboord geworpen en effectief zijn ook mijn Exif vertrokken partie.

Heb toen terug uit pure curieuzeneuze met photoshop hetzelfde gedaan omdat daar ook de mogelijkheid bestaat om op te slaan voor het web maar ikzelf gebruik deze functie nooit. Hetzelfde fenomeen doet ook daar zich voor, het bestand is veel kleiner en de Exif gegevens ribbedebie.

Het ligt dus werkelijk aan het Internet/Website gericht zijnde van het programma, ik zou indien ik jou was dit copyright programma dus zeker niet gebruiken voor waardevolle foto's.

Vincent
7 March 2009, 19:37
Bedankt "curieuzeneuze", had hetzelfde ook al geprobeerd, maar dacht dat ik ergens een foutje gemaakt had.(y)

Baloeke
8 March 2009, 00:39
... Kijk ook maar eens bij meerdere foto's op het forum, bij die van Baki en Wizaron bv. zijn geen Exif gegevens terug te vinden, door welk programma dit komt weet ik echter niet.

Met Photoshop zou je de exif waarden kunnen verwijderen. Hoe moet ik eens gaan opzoeken in mijn cursus photoshop.

Vincent
8 March 2009, 07:47
Baloeke , wij zoeken een programmatje om de Exifwaarden te behouden na het plaatsen van het copyright.;)

peenif
8 March 2009, 09:20
Met Photoshop zou je de exif waarden kunnen verwijderen. Hoe moet ik eens gaan opzoeken in mijn cursus photoshop.

Off topic voor Baloeke :

Zonder kwaliteitsverlies : maak een nieuw document met exact dezelfde afmeting als de foto waarvan je de Exif waarden wil verwijderen : copy/paste de foto bovenop dit nieuwe document en voeg beide lagen samen - Exif gegevens zijn ribbedebie - en waarom, omdat Photoshop enkel de Exif gegevens van de grondlaag bijhoudt en dit is een nieuw document (geen Exif dus).

Met kwaliteitsverlies : opslaan voor het web in de grootst mogelijke kwaliteit - maar dit weet ik ook nog maar sinds gisteren (zie post hoger).

@ Fernandel : zal helpen zoeken.

Vincent
8 March 2009, 09:57
Peenif en Baloeke, met PIXreizer kan u de exifwaarden ook wegnemen. ;)

peenif
8 March 2009, 11:12
Hallo Fernandel : ik vond twee programma's : FastStone PhotoRiser2.8 is gratis software om foto's te resizen en waarmee men tekst op de foto kan zetten (er is echter geen copyright symbool voorzien) - de Exif gegevens blijven bewaart / heb het daarjuist uitgetest.

De tweede Visual Watermark is te betalen $19.95 en lijkt mij heel goed - uitgebreide info hier http://www.visualwatermark.com/ druk je na deze pagina op de groene knop 'Quick Start Guide' krijg je de juiste werkwijze en is er onderaan ook nog eens een link naar een demofilmpje. Ook hier blijven de Exif gegevens bewaart.

Vincent
8 March 2009, 12:30
Hallo peenif : Het copyright symbool vind u toch ergens in Word (Ctrl+?)?;)

peenif
8 March 2009, 12:36
Juist zulle maar om die in dit programma te plakken zal wel niet gaan - 'k heb het ook niet geprobeerd want heb het programma onmiddelijk terug verwijdert, het leek me niet hetgeen jij zocht.

sykke
8 March 2009, 12:37
Met picasa 3 misschien maar weet niet of die kan resizen (nog nooit gebruikt)
http://picasa.google.com/support/bin/answer.py?answer=93773

Baloeke
8 March 2009, 17:14
Heb wat anders nog gevonden. Het programma VSO Image Resizer (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=598). Hier kan je in een beweging, je foto verkleinen, een watermerk plaatsen, ... zonder dat de exif waarden verwijderd worden.
In het tabblad effecten staat het watermerk voor het copyright teken © gewoon de Alt toets en code 0169 tikken
Testje gedaan met foto kleinkind

http://i28.photobucket.com/albums/c222/baloeke/TestCopyright.jpg

wizaron
15 March 2009, 08:41
Met BD sizer kan je alle kanten uit, http://www.idimager.com/?page=freeware

compuchrisje
15 March 2009, 20:58
Bedankt voor de tip, wizaron. Ik ga die toevoegen aan onze downloads denk ik.

Baki
15 March 2009, 22:10
Wat een lieverdje seg!

Adnilleke
16 March 2009, 07:33
Wat een lieverdje seg!
Inderdaad een mooi boeleke :)

lidy
21 May 2009, 09:12
Al een ouder draadje, maar toch .. In PS(E) kun je de EXIF behouden door gebruik te maken van Opslaan als (en niet Opslaan voor web).

Het hierboven genoemde BD-sizer gebruik ik ook sinds een paar dagen en daar kun je inderdaad alle kanten mee op: (bulk) resizen - kaderen - croppen - copyright plaatsen en meer.

freko47
21 May 2009, 11:10
He probleem mat alle software voor copywright is dat de foto's verkleinen en ze hun originele waarde niet meer hebben.

lidy
21 May 2009, 11:26
He probleem mat alle software voor copywright is dat de foto's verkleinen en ze hun originele waarde niet meer hebben.

Nee, ik heb 't net even geprobeerd in BDSizer - alleen copyright + kader toegevoegd en resizen achterwege gelaten. Zelfde afmetingen blijven dan gewoon behouden.

peenif
21 May 2009, 14:37
Deze is heel goed - betalend dat wel (+/- 14 euro) http://www.visualwatermark.com/